Mega Man 9 (2008)

Nintendo Wii / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch
Platform / Action

Ontwikkeld door Inti Creates en Capcom
Uitgegeven door Capcom

Dr. Light word beschuldigd van een robotramp. Dr Wily, die geen connectie heeft met deze ramp, vraagt om donaties voor zijn te bouwen robots. Hiermee wil hij de strijd aangaan tegen Dr. Light. In deze game ga je met Mega Man, volledig in 8 bit en 8 bit sounds het gevecht aan om de onschuld van Dr. Light aan te tonen.

De game is vandaag uitgekomen op de wii vc. En damn wat vet om weer een 8 bit game te spelen. De sounds zijn echt fantastisch. Erg leuk gedaan door capcom.

Had het liefts de le op capcom store willen bestellen, maar ik was te laat.

Net gedownd op vc en wat is de game hard zeg.

Leuke uitdaging!!

Met de aankomende updates, download content, houd deze game het wel even uit. Eindelijk weer een game waar ik naar uitkeek op de wii.

en dan te bedenken dat het een 8 bit oldschool game betreft. Maar wel geheel nieuw.

1 woord: HEERLIJK

Op welke console is deze dan origineel verschenen? Want ik zie alleen de nextgen consoles staan. Of is dit echt een nieuwe game?

Hadouken schreef:

echt een geheel nieuwe mega man game door capcom. Maar wel net vandaag uitgekomen op vc wii, marketplace xbox360 en psn ( die laatste 2 systemen heb ik nog niet gechecked ).

Capcom heeft gewoon een soort eerbetoon aan de 8 bit gedaan met deze nieuwe game.

De actie van capcom was een eenmalige LE, alleen te verkrijgen op hun site. Bestaande uit een ouderwets game cardridge van de nes. Die kan je openmaken en zit er gewoon een cd in voor je wii, met de game.

Ook de boxart ( alleen dus de Le ) vind ik geweldig.

Naast de le ( Uitverkocht dus ) is deze game alleen te down. op de genoemde systemen.

avatar van neddie
Net gedownload. Eerste indruk is erg goed! Fraaie graphics die volgens mij iets meer doen dan de NES zou aankunnen en ditto muziek. Leveldesign is goed, bazen zijn leuk. De "extreme moeilijkheidsgraad" die ik hier en daar oppik in recensies is overigens een beetje overtrokken tot nu toe. Ik ga weer verder!:)

Ik heb er aardig moeite mee, wat is die game hard en de bazen zijn niet easy. Ach hou wel van een uitdaging!

avatar van neddie
Ik heb 'em zojuist uitgespeeld. Die goede indruk is gelukkig gebleven, ik zou hem zelfs op nr.3 van mijn favoriete Mega Mans zetten, hoewel dat natuurlijk door jeugdsentiment een beetje lastig beoordelen blijft. De muziek is wel iets minder dan deel 2 en 3, maar nog steeds uitstekend. Qua leveldesign is dit wellicht wel het beste deel, maar ook de characters mogen er zijn. Van de week nog maar een keertje doorploegen

De moeilijkheid in Megaman zit hem overigens voornamelijk in het doorkrijgen van de levels en eindbazen. Heb je dat eenmaal gedaan dan ploeg je er zo doorheen. Bovendien heb je hier ook nog een winkeltje waar je items kunt kopen, dus erg veel moeite zal het voor de gemiddelde Megaman speler niet kosten.

joeri592
zeer leuk spel maar wel moeilijk!!!en niet zon beetje ook, maar het is wel leuk, zon uitdaging

avatar van Tha Luz
mega men 9 !

joeri592
wat is daar mis mee, prime spel hoor!

avatar van Tha Luz
ik wou alleen maar zeggen dat 9delen best veel zijn

avatar van nakur
Supervet spel welke dusdanig op mijn zenuwen kan werken dat ik niet hoger kom dan 3,5. Ik kocht dit spel wegens ene gebrek aan uitdaging in games, maar dit gaat wel érg ver

ouderwetse cover

avatar van LimeLou
Zo ouderwets dat het geweldig is! Ik heb echt ontzettend veel pret gehad met deze game. Wat een spel!

avatar van LimeLou
We stoppen Dr Wily... In 8-Bit!

Mega Man. Weet je, ik ben nooit echt begonnen met deze spellenreeks. Ik bedoel ik heb er nooit echt veel mee gehad toen ik klein was maar toen mijn gamemaat deel 9 terug in 2008 gekocht had op de Wii, kon ik een gat in de lucht springen. Gewoon vanwege de geniale aanpak. Wie wilt nou niet weer voor de gein terug naar de NES generatie, in de tijd dat 8-Bit en chiptunes de shit was, en dat mensen bijna een hartinfact kregen toen ze zagen dat Samus een chick was. Ik ging dus met goede hoop beginnen met de game.

Ik: 'Hey, we kunnen kiezen uit verschillende stages. Weet je hoe vet!
Kevin: 'Ja! Laten we euhm.. Galaxy Man kiezen.'
Sem: 'Nee, Concrete Man. Die ziet er makkelijk uit'
Kevin: 'Je hebt gelijk. Ik zie ook geen ander element dat hem snel kan verslaan'

Voor de mensen die niet weten waar ik het over hebt leg ik het even uit. In MM games is het de gewoonte dat elke eindbaas zowat een zwakte heeft. Bij het verslaan van een eindbaas krijg je zijn kracht, en kan je die gebruiken. Als je Galaxy Man bijvoorbeeld verslaat kan je zijn kracht gebruiken om 'black holes' te schieten. Deze vaardigheid kan in de game gebruikt worden om een bepaalde eindbaas makkelijker te verslaan (ben vergeten welke precies) en voor een paar unieke situaties.

Dus, ik en Kevin begonnen met de Concrete Man stage. We sprongen over een bruggetje en storten neer door een vijand die op dat precieze moment naar boven sprong. 'Godverdomme!' schreeuwde ik. 'Nu ben jij aan de beurt, Kevin.'

Nadat we beiden iets van 5 keer naar beneden flikkerden, kwamen we erachter dat je eventjes moest wachten voordat je sprong, om zo de vijand met je blaster op te blazen. Nou, niet veel later kwam er een vogel die de 'blue bomber' bombardeerde. Met wat weet ik niet precies, maar het zag er apart uit. Nadat we een paar keer dood zijn gegaan door die klerevogels, gingen we door, stervend door een ander object of organisme dat onze weg naar de eindbaas belemmerd. Na ongeveer 150 beurten zijn we bij Concrete Man gekomen. Hier bleven we nog 30 beurten haken voordat ik hem met een lucky shot trof op het allerlaatste moment. Ja, ja. Deze game is genadeloos moeilijk. Om eerlijk te zijn denk ik ook dat ik niet de game uit kan spelen. Mijn vriend heeft 'm al een jaartje uitgespeeld, maar het kostte hem veel moeite.

Nadat je alle 'gewone' eindbazen verslagen hebt, begin je met de Dr Wily stages. Die Wily stages zijn eigenlijk gewoon fucking briljant. In elk deel denk ik zowat. Met als hoogtepunt deel 2. Althans, volgens de fans. Maar het is niet moeilijk om het met ze eens te zijn. Mega Man 9 is een fantastisch spel. Bijna alles er aan voelt goed. De moeilijkheidsgraad, de vijanden, de teringmoeilijke levels en de genadeloze laatste levels! Gaming op zijn meest retro en ouderwetste vorm, maar toch erg pakkend. De laatste Wily stages zijn memorabel. Maar hier komt dus het enige (grote) nadeel van de game: ze zijn te moeilijk. Het feit dat deze game moeilijker is dan andere maakt het beter, maar wat ze in de Wily Stages doen is zot. Zo laten ze je tegen alle eindbazen vechten die je in de game al verslagen hebt, achter elkaar! Deze game is dus niet voor zachtgekookte eitjes, want vloeken ga je zeker! En niet zo'n beetje ook

Ik dacht vandaag dat ik zin had in een nieuwe Mega Man. Deze dus maar even gekocht maar man wat is deze moeilijk. Vroeger speelde ik dit soort games wel eventjes uit, maar misschien dat ik vandaag de dag niet veel meer gewend ben. Enorm pittig, trial & error gameplay in zijn puurste vorm en 3x dood is opnieuw beginnen. Vijanden die talloze projectielen afschieten zijn onvergefelijk en wanneer je geraakt wordt is de kans groot dat je in een gat of stekels valt en sowieso dood bent.

Dit is allemaal niet negatief over de game bedoeld, want een Mega Man hoort gewoon zo te zijn. Misschien binnenkort nog maar eens een poging wagen, want het ziet er verder heerlijk uit.

ohm man wat is deze fucking moeilijk! oldschool

Ben er ook maar mee gestopt. Je merkt wel dat de gameplay echt gaat storen. Het is meer een herhaling van allerlei oefeningen.