The Godfather II (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Electronic Arts

Dit spel is gebaseerd op de gelijknamige film. Je speelt het karakter Dominic, die zich op probeert te werken in de familie. Aldo Trapani, uit de vorige game, krijgt, terwijl Michael Corleone zaken doet in Cuba, de taken van de Don op zich. Maar al snel zal Dominic in een positie komen om die taken over te nemen en zal het zijn taak zijn om de Corleones wederom tot de machtigste familie te maken. De game speelt zich af aan het eind van de jaren '50, in drie verschillende steden, New York, Miami en Havana.

Heb deze game nu bijna een week...

grafisch ziet hij er wel redelijk goed uit. Wat minder als GTA IV maar toch.

Verhaallijn is een beetje matig... Je krijgt een aantal missies en daarna moet je maar weer alles overnemen. Net zoals in The Godfather alleen was daar de verhaallijn een stuk langer.

Er zitten nagenoeg allemaal dezelfde wapens in als in The Godfather incl zelfde auto's en het overnamen van zaken.

Wat wel matig is: het spel is veel te makkelijk je kan je eigen familie uitbreiden maar eigenlijk heb je dit niet eens nodig. Je kan bijna als een rambo overal doorheen rennen.

Toch een zeer vermakkelijk spel voor ong 8-10 uur speelplezier

avatar van ps3me
Zeker een leuk spel, die graphics vind ik zelf helemaal niet slecht of wat.

De Gameplay is best goed en het schieten en vechten werkt allemaal wel lekker. Het verhaal sprak mij erg aan voornamelijk omdat ik heel erg fan ben the godfather films en ik deel 1 van het spel kapot heb gespeeld.

Wat ik nog het leukste vond om te doen was je eigen familie te maken door mensen erbij te vragen en dan kan je ze verbeteren en wapens geven en in je team doen of iets laten beschermen als je een zaak hebt overgenomen of als het wordt aangevallen.

Dit spel heb ik mij wel even mee kunnen vermaken. ik denk dat ik er ongeveer 20 a 25 uur over heb gedaan om dit spel uitgespeeld te krijgen. Was een zeer leuke ervaring , blij dat ik het gekocht heb.

Een minpunt: de steden zijn wel erg klein, het is niet het New York zoals in deel 1 waar je 5 verschillende stukken had als brooklyn etc.. dit is gewoon heel wat kleiner. alleen miami is wel wat groter en havana stelt ook niet gek veel voor.

Wat ik er wel even bij moet zeggen: Dit spel niet kopen voor 65€ , ik zelf heb Marktplaats afgezocht en dit spel voor 32,50€ kunnen kopen. Voor dat geld is het het wel waard maar niet voor 65€ gezieng de korte speelduur.

avatar van Call_of_Duty
pascal83 schreef:
Matige en ongeïnspireerde GTA rip en vooral veels te simpel. Spel in binnen een midweekje voor 100% uit te spelen. Met dit materiaal moet er eigenlijk toch veel meer uit zo'n spelletje komen, erg jammer.

Het kan ook zijn dat je cheats hebt gebruikt.

avatar van Mitakcor
"I don't feel I have to wipe everybody out, Tom. Just my enemies." - Micheal Corleone

Is wel de memorabelste zin die ooit is gebruikt in The Godfather II, als je het naar mij vraagt. De verhaallijn is mooi uitgewerkt en uiteraard doet het ook denken aan de structuur in de filmtrilogie. De loyaliteit, de gunsten die worden beloond en de corrupte agenten. Uiteindelijk wint de familie Corleone de hevige strijd.

De families zijn prachtig uitgelegd in het spel. Je krijgt dan te horen dat je als eerste de Carmine Rosato familie uit de weg moet ruimen. Maar daarvoor moet je wel eerst een aantal 'basisdingen' doen. Om te beginnen met het overnemen van zijn zaken, vervolgens het liquideren van een paar soldaten en uiteindelijk het opblazen van de compound.

Hartstikke leuk, totdat je na deze kleine overwinning in New York naar Florida wordt geleid om je eigen familie verder uit te breiden. Het besef dat je nog meer zaakjes moet overnemen, maakt je motivatie toch wel een beetje minder. Steeds één voor één de gangsters uitschakelen vind ik steeds vermoeiender en dan komt ook nog de familie Mangano die ineens een paar zaakjes van jouw familie komt overnemen zodat je nog één familie uit de weg moet ruimen. Dit gaat wel een beetje te ver. En dan heb ik het nog niet over Cuba en de familie Almeida.

Daardoor vind ik de verhaallijn eigenlijk veel te kort. Het is zeker een superleuke verhaallijn maar het mag dus veel langer en dan ook graag meer persoonlijke missies. Als dat in het geval is en het aantal zaakjes minder is dan zou het spel sowieso meer punten scoren. Helaas een groot minpunt.

Verder is het grafisch niet zo slecht en de 'kleine' missies zoals het kraken van kluizen, het beroven van banken en het verlenen van gunsten zijn prima om te doen. Het grootste pluspunt van dit spel is voor mij wel de executiestijlen die je kunt uitvoeren. Een paar ervan zijn gruwelijk hard!

Als ik hier terug kijk dan verdient The Godfather II van mij een cijfer van niet meer dan 3,5*. Het blijft jammer dat het spel best snel verveelt. Wel altijd leuk als de platinum trofee binnen is.