Shadow of the Colossus (2005)

Alternatieve titel: Wanda to KyozĂ´

PlayStation 2 / PlayStation 3

Ontwikkeld door Team Ico

Een onbekende man brengt zijn overleden geliefde naar een magisch land bewoond door zestien reuzachtige wezens. Over dit land wordt verteld dat wanneer men alle zestien wezens doodt, de doden tot leven kan wekken.

Feyenoord100jaar schreef:
Waarom altijd die exclusives

Als alles op beide consoles kwam wat is dan het nut voor 2 verschillende consoles?

avatar van Feyenoord100jaar
Waarom maken ze nog verschillende games

Relax

Concurentie en geld.

Is deze nu te koop in de PSN store?

Nee, maar er zijn geruchten dat er een Team Ico HD pack komt met deze game en Ico erin.

Het zou mooi zijn.

avatar van PsxPs2Ps3
heb ik nog nergens te kooop zien staan , effe gama mania site bezoeken voor deze.

avatar van PsxPs2Ps3
PS2 en PS3 game? PS2 alleen denk ik..

avatar van Starmaster501
Ja waar slaat het op dat er PS3 bij staat?

kiriyama
Die komt er wel, maar is er nog niet.

Volgens Walmart komt ie samen met Ico op 1 april in de rekken voor PS3.

Op 1 April 2011? Dan is het vast en zeker een grap.

avatar van Starmaster501
Er staat nu al Ps3. Maar moet je niet eerst wachten tot het officieel is aangekondigd. In plaats van een winkel die het heeft staan?

avatar van wiiplayer
Ah. Ico en dit spel komen dus samen in een box volgend jaar. Ik kijk er ontzettend naar uit. Dit moeten echt fantastische spellen zijn geloof ik!

avatar van rpger
wiiplayer schreef:

Het moet wel je "cup of tea" zijn. Beide zijn vrij uniek in de manier waarop de sfeer wordt neergezet en het verhaal, ICO is min of meer een klassieke platform game zoals Tombraider, met minder focus op combat en meer op platform puzzels. SOTC is een zeer aparte game die niet snel zich laat classificeren, en er is tot op de dag van vandaag niet echt iets wat erop lijkt. Het zijn zeker games die een kijkje waard zijn al zou ik ze niet heel snel als een meesterwerk bestempelen.

284
Deze twee games zijn gewoon een kunst vorm !

Ford KAduuk

Waarom niet? Een spel dat zo'n unieke sfeer en spelervaring neerzet mag wat mij betreft best als meesterwerk bestempeld worden. Alleen als je jouw games erg conventioneel wilt dan kun je dit wellicht minder waarderen want qua verhaal, dialoog en schietactie is er weinig te beleven in Shadow of the Colossus.

shadowmaster100
YouTube - 3rd colossus - Shadow of the Colossus in HD 1080p with pcsx2 + cutscene after

prachtige kwaliteit,hopelijk word het NOG mooier op de ps3

PS,niet de video checken als jullie niets van de game willen zien !!!!

ook al is het geen spoiler.

SOTC is cijfers

gameplay- 8.8

story- 10

graphics- 9.6 (kleine framerate problemen)

sound/music- 10

fun-10

total-10

o nee ZOOOO hoort een game te zijn ,,,enige game waarbij ik moest janken als een little girl

avatar van rockgamer
( review )

na ico gespeeld te hebben, wat 1 van me favoriete spellen is, wou ik natuurlijk ook shadow of the colossus in handen zien te krijgen, ik had er wel een beetje dubbele gevoelens bij, ik had er natuurlijk veel zin in na de wereldgame ico maar ik was bang dat de game erg zou tegenvallen, maar dat doet deze game zeker niet, op sommige momenten overtreft de game zelfs ico !! hier een review ook shadow of the colossus

Shadow of the Colossus is een aparte, maar schitterende game. De stijl en gameplay zijn uniek en de sfeer is (mede dankzij de prachtige soundtrack) subliem. Zeker wanneer je Ico hebt gespeeld en deze al top vond, zul je smullen van Shadow of the Colossus. De game blaakt van de mysteries en geheimen en deze zullen je nog lang na het uitspelen van de game, wat vrij snel gebeurt, bezighouden.

De vraag aan jou is echter: neem je genoegen met een game die je mogelijk na zes uurtjes weer aan de kant schuift of laat je een game die je alleen al om zijn originaliteit van begin tot het eind in zijn greep houdt links liggen…?
de game is dus zoals ik al gezegt had een beetje te kort, maar deze game heb ik zo vaak uitgespeeld, alles is perfect uitgewerkt en het blijft van een mega hoog niveau de hele game lang!

toch vind ik ico denk ik net een tikje beter als deze, ondanks dat is dit 1 van de beste games ooit gemaakt, als de game 2 keer zo lang geweest was had ie mischien wel nog hoger in me top 10 gestaan !

eigenlijk verdiend de gameplay story graphics sound/music etc. allemaal een 10 ! het enige minpunt dat ik bedenken kan is de niet al te lange speelduur

72 stemmen maar

maar dat gaat veranderen als die HD collectie nou eindelijk uitkomt,dan zullen mensen zien wat een echte game is.

beste verhaal ooit!!!

avatar van wiiplayer
Nog een half jaar

wiiplayer schreef:
Nog een half jaar

dus over een half jaar ben je officieel een gamer

avatar van Starmaster501
Beste verhaal ooit? Je moet een paar wezens doden om een meisje te redden... Opzich niet zo'n apart verhaal.

Starmaster501 schreef:

einde moet je ook niet vergeten he,dat hoort ook bij het verhaal.

en ik heb over het GEVOEL van het verhaal,verhaal gaat niet altijd om iets slims het gaat om het gevoel!!!!!

snap je?

shadowmaster100
nou snap je het nou of niet?

avatar van Starmaster501
Het einde snapte ik alleen niet.

Starmaster501 schreef:
Het einde snapte ik alleen niet.

en nu snap ik jou niet