Shadow of the Colossus (2005)

Alternatieve titel: Wanda to KyozĂ´

PlayStation 2 / PlayStation 3

Ontwikkeld door Team Ico
Uitgegeven door Sony

Een onbekende man brengt zijn overleden geliefde naar een magisch land bewoond door zestien reuzachtige wezens. Over dit land wordt verteld dat wanneer men alle zestien wezens doodt, de doden tot leven kan wekken.

avatar van Starmaster501
Het einde van het spel snapte ik niet zo erg.

Een open einde?

Starmaster501 schreef:
Het einde van het spel snapte ik niet zo erg.

Ico is (chronologisch gezien) het vervolg op dit spel. Dat bovendste gedeelte van het kasteel lijkt erg op het kasteel van Ico, en er is ook (mogelijk) sprake van een aankomende zondvloed. En aan het eind zitten we natuurlijk met een baby met hoorntjes.

shadowmaster100
kiriyama schreef:

HEY zet spoilers erbij man alles is te lezen!!!! je verpest de game voor anderen,en zo een game kom je amper tegen!!!!

shadowmaster100 schreef:

Doe even normaal, en kijk eens goed.

shadowmaster100
kiriyama schreef:

Doe even normaal, en kijk eens goed.

ja NU pas!!!!! sneaky man,niet zo scheinheilig doen he

avatar van PsxPs2Ps3
Ico en deze topgame komen in HD uit in de toekomst voor de PS3 samen met het 3de deel

Muskano
PsxPs2Ps3 schreef:

Je meent het .

niet samen, dacht ik: last guardian verschijnt pas eind 2011 terwijl SotC en ICO samen verschijnen in April volgend jaar.

avatar van Griekse God.
Shadow of the Colossus is echt een rit. Een emotionele en spirituele rollercoaster waarin enorm veel gebeurd zonder dat je ook maar iets weet. Prachtig dat ze met zo weinig woorden zo'n verhaal kunnen neerzetten.

Misschien wel de meest indrukwekkende game die ik ooit heb gespeeld. Ik raak nooit zo geëmotioneerd door games, maar het einde van SotC liet me toch achter met een brok in de keel. Qua gameplay ook uitstekend, al is het springen op je paard iets te pietje precies. Maar boeiend. Pure klassieker dit en verdient ook een HD-remake.

RomeX
Er zijn heel veel games tegenwoordig, van Mario tot Black Ops. Maar een game met ziel kom je zelden tegen. Ik ken er wel 1 en dat is Shadow of the Colossus.
Wat een pracht van een game zeg. Alles klopt gewoon en is bijna perfect te noemen.
De frame-rate zakt wel in af en toe, maar ik had er amper last van.
Ook de gameplay laat soms zijn wensen over maar dat stoorde mij totaal niet, omdat de ervaring zo intiem was.
Damn, ik hou van deze game en de prachtige muziek is om van te smullen.
Binennkort in HD te bewonderen en ik raad deze game aan iedereen met een ziel aan.
Ook ICO moet je zeker niet onderschatten, want die mag er ook wezen.

avatar van LimeLou
Damn, als ik zo je tekstje lees heb ik zin in Ico en SotC, maar die games zijn dus nergens te vinden.

Nog even en iedereen kan ze kopen, in HD en op de PS3!

Wordt verwacht Q2 dit jaar!

avatar van dave
Ik zal er als de kippen bij zijn. Ben ontzettend benieuwd.

RomeX
dave schreef:
Ik zal er als de kippen bij zijn. Ben ontzettend benieuwd.

Of pre-order gewoon alvast en dan kan je gewoon lekker thuis zitten en je eieren warm houden.
Straks is het weer uitverkocht.

Dat lijkt me vandaag de dag straf. Als de vraag groot is worden er gewoon bijgeperst. Ik heb alleen zorgen als ze niet al te hoge verwachtingen hebben van de verkoopscijfers. Maar als dat zo zou zijn hadden ze vermoedelijk geen moeite en vooral geld gestopt in een remake.

avatar van LimeLou
Ja maar voor de mensen die dus geen PS3 hebben zou het wel handig zijn om eens versie aan te kunnen schaffen voor de PS2 ( zoals ik dus )

avatar van jirachi04
Ik ga deze kopen VOor de ps3 , in HD; ps2 is kapot D=

LimeLou schreef:
Dan moet je gewoon wat zoeken, marktplaats.nl is bv. een goed begin punt. Je moet ook bereid zijn wat meer uit te geven dan de inkoopprijs. Maar het is zeker mogelijk.

avatar van Hadouken
Voor de zoveelste keer aan begonnen en alweer heb ik me zitten ergeren aan de camera. Als je van het eerste monster afdondert en de camera blijft onder zijn poten hangen kan je het vergeten. Morgen nog maar weer eens proberen, want episch voelt het wel als dat enorme gedrocht je eraf probeert te schudden.

Ik ben bang dat deze 1 April niet in de winkels zal liggen

Neen, dat had ik ook al begrepen. Toch hoop ik dat het nog Q2 gaat zijn. Want het zal wel de bedoeling zijn de rekken op te warmen voor de echte opvolger (Last Guardian) die in November zou verschijnen. Ze kunnen natuurlijk ook die tweede nog vertragen...

kiriyama
The Last Guardian staat (iniedergeval voor het westen) al lang niet meer op November. Ze denken nu begin 2012.

Lijkt erop dat de HD remake (genoemd Team Ico Collection) pas in October uitkomt. Erg spijtig...

Zou dit de hoes worden?

Oktober zou al fijn zijn. Voor het zelfde geld word het weer 2012

't is maar een remake, maar de situatie in Japan kan misschien wel een negatieve invloed hebben. Hopelijk niet.

avatar van wiiplayer
Officiele release datum in de Benelux 31 september!

Poa
Goed nieuws

Eerst zien dan geloven, een Duits spelmagazine heeft net gemeld dat de collectie pas 2012 uitkomt, misschien dat ze zich vergist hebben met de "Last Guardian".

avatar van wiiplayer
Het is volgens mij op E3 verteld door Sony.