Shadow of the Colossus (2005)

Alternatieve titel: Wanda to KyozĂ´

PlayStation 2 / PlayStation 3

Ontwikkeld door Team Ico
Uitgegeven door Sony

Een onbekende man brengt zijn overleden geliefde naar een magisch land bewoond door zestien reuzachtige wezens. Over dit land wordt verteld dat wanneer men alle zestien wezens doodt, de doden tot leven kan wekken.

Heb dit eens gespeeld bij een vriend van me. Wat direct opviel was de prachtige visuele stijl en het geweldige concept, had er toen der tijd haast een playstation2 voor gekocht.

De sfeer is zo ontzettend magisch, het deed me denken aan werk van Miyazaki.
Het spel is zo ontzettend bizar wat hem zo goed maakt, er is geen spel dat hiermee te vergelijken is.
De gevechten met de reuzen zijn zo spektakulair, absoluut een briljant spel! 5* en een plek in mijn top 10!

Meesterwerkje
Geweldig hoe je elke keer zo'n oplossing moest bedenken om zo'n colossus te verslaan. Ook het rijden door de reusachtige en prachtige wereld was indrukwekkend!

avatar van waxs
Geniaal spel inderdaad, prachtige omgevingen en de sfeer is geweldig.

%%%%%%
Vond een mooi spel.Leuk verhaal aleen soms moeilijk en de bestuuring vond ik soms wat tegen vallen met name het paardrijden.Maar de graficks waren super.Het land is mooi gemaakt.Ik zit te twijfelen voor een 4 of een 4,5 Trouwens wel leuk bedacht met die zwaard om zo de weg te vinden ik hou het op een 4 kan hoger uitvallen.

avatar van VengefulSpartan
ben maar tot de 12de geraakt, en daarna opgegeven

avatar van sezeroo
Geniaal spel je kunt dit niet vergelijken met een andere spel een topje (10.....

avatar van Lucas
1,5
Prachtig spel, en dat paard en vechten tegen de reuzen was heel bijzonder. Ik was meteen verkocht na het spelen van een demo. Op de dag van uitkomst gekocht, maar ik vond het eigenlijk erg eentoning en vrij snel ontzettend saai. Een flinke tegenvaller uiteindelijk. Sorry maar ik geef 1,5*

Duikt weg

Maar wel fijn dat jullie het allemaal wel leuk vonden.

avatar van Hannibal
Jemig, dit spel ken ik helemaal niet. Dit lijkt me echt fantastisch. Ico vond ik al geniaal, dus ik weet zeker dat dit me zal bevallen.

avatar van 7higer7
kende het ook helemaal niej
maar zet hem op plaats 10 van mn top 10
omdat dit een van de weinige goedkope games is waar ik zelfs nu de neiging mee heb om te spelen terwijl;ik het al 1 maand geleden heb uitgespeelt en vanwege de originaliteit

avatar van Ravenstein
Wat een goeie game!
De gevechten met de colossi zijn ongezien. Werkelijk episch!
Mooie graphics, uitstekende muziek, sfeer met hopen...
De makers van Ico leveren weer uitstekend werk!

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Let op! Discussies over de top 250-notering van deze game horen in het forum, niet bij de game.

avatar van 7higer7

Dit gaat toch nergens heen

Ga eerst die game spelen dan!

avatar van Ravenstein
Ik ben er bijna door!
Ik ben momenteel bezig met de laatste colossus, maar die heeft echt wat tijd nodig om te verslaan.

Spijtig dat ik er al bijna mee gedaan heb, maar ik kom zeker nog terug naar deze fantastische game.

Tsjo-Wi schreef:

Ga eerst die game spelen dan!

Heb ik gedaan en wat dan nog ik vindt het geen goed spel.

Real_Games1 schreef:

Heb ik gedaan en wat dan nog ik vindt het geen goed spel.

Maar je kan toch niet ontkennen dat de game redelijk uniek is, qua setting, sfeer, verhaal, grafische stijl etc. Alleen daarvoor verdient deze game al alle lof.

Tsjo-Wi schreef:

Daar heb je wel gelijk in.
Ik vondt de Game iets hebbn wat je niet zo snel tegenkomt in andere Games,daarvoor krijgt de game zelf al me credits

avatar van andnino
Waarom is dit nou weer niet op de xbox ik MOET dit nog een keer spelen

avatar van Barcel
Wtf? Hij komt uit 2005 en ik wilde hem bestellen via Bol.com en hij kost ongeveer 65 euro??

avatar van Barcel
En trouwens ken ik hem via de film: Reign over Me. Die Adam Sandler speelt hem heel vaak.

avatar van Zidane007nl
andnino schreef:
Waarom is dit nou weer niet op de xbox ik MOET dit nog een keer spelen

Zou die ook nooit komen, sinds de titel van Sony zelf is.

avatar van andnino
harr harr... dit spel lijkt me namelijk über fantastisch..

ga es kijken of ik niet toevallig iemand ken die dit spel heeft en zn ps2 drbij wil uitlenen xp

Mooi spel, goeie graphics, ik zit helaas (te) lang rond te rijden om die beesten te vinden (op een paar uur tijd had ik er 2 gevonden). Ik heb dus de indruk dat ik 80 procent van de tijd enkel en alleen rond zit te rijden en af en toe iets zie waarvan ik denk dat ik eindelijk zo'n beest heb gevonden maar wat uiteindelijk gewoon een weerspiegeling van zonlicht blijkt te zijn. Dat doelloos vind ik eerlijk gezegd dus een minpuntje, maar dat is dan ook wel het enige wat hier voor negatiefs op aan valt te merken. Voor de rest is dit een mooi spel, het vechten tegen die monsters is gewoonweg machtig en op bepaalde momenten geniet je echt van het prachtige uitzicht.

4****

avatar van Jer0en
Shadow of the colossus is één van die games die echt een ervaring is om te spelen. De sfeer is magisch. De game geeft echt voldoening als de zoveelste colossus met een hoop kabaal en zwarte rook tegen de vlakte stort. De omgevingen zijn mooi en leuk om te verkennen. 1 minpunt, de camera is een ramp op sommige momenten.

Game_Kaza
Barcel schreef:

Dat probleem vind je vaker helaas (net als bvb Genji). Het is een oud maar zeldzaam spel (niet gemakkelijk meer te vinden). Daar maakt bol.com dus gebruik van, door het een hoge prijs te geven. Dus degene die het spel zo graag willen en niet 2e-hands kunnen krijgen hebben geen keus.
Of dat of bol.com is gewoon vergeten de nieuwe prijs toe te voegen Misschien werkt een mailtje.

avatar van metaledje
Voor de liefhebbers. op nedgame.com (de site waar ik altijd me games besteld) is deze game al een paar weken verkrijgbaar voor 29.99 Ik vrees dat het nu snel voorbij is,dus grijp je kans!!

avatar van Barcel
Bedankt! Ik zal mijn best doen.

Jack Savage
ben eens een keer de videotheek/ video land binnen gelopen, en had gevraagd of hij de huur versie van shadow of the colossus ook wou verkopen en hij zij ja waarom niet, dus toen had ik de game voor 15 euro gekocht.
Heb de game geen cijfer gegeven omdat de game veel te saai is op momenten, er zijn natuurlijk mooie omgevingen en monsters maar het zoeken naar boss fights vergt veel tijd.
Mischien wordt het nog wel eens een dikke 5* maar dan moeten we er ff goed achter gaan zitten.

dus een tip: vraag aan iemand/medewerker achter de toonbank van een videotheek of hij de huur versie wil verkopen, alleen uiteraard als de game er ligt.
Het is te proberen met zeer veel games of ze de huur versies willen verkopen voor een mooi prijsje, niet schijterig wezen maar gewoon doen.