Last Battle (1989)

Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Nintendo Wii / Sega Mega Drive/Genesis
Fighting

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Elite en Sega

In een apocalyptische door oorlog verzuurde toekomst is het overgebleven volk gedwongen te leven als slaven voor de sterkere mutanten. Jij bent Aarzak een machtige krijger, meester van de geheime martial stijl Jet-Kwon-Do. Samen met zijn vrienden Alyssa en max, besluit hij de mensen te bevrijden van deze tirannie. Sla en schop je een weg door de hordes mutanten om hun leider Duke een lesje te leren. De japanse versie van de game is gebaseerd op de Hokuto No Ken (Fist of the Northstar) manga series.

Een game van Fist of the Northstar, wist niet eens dat ie bestond.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Last Battle, we klagen er allemaal over, maar ik heb hem toch fijn honderden keren gespeeld. En met wat geluk is hij ook best makkelijk, alleen dikke pain in the @@@ zijn die doolhoven. Uiteraard is deze game matig en zwaar toegetakeld met censuur, maar wacht met oordelen tot je de Anime én het Hokuto no Ken 2 origineel van de japanse versie hebt gezien. Ik zal eens proberen of ik screenshots van de verschillen tussen beide versies online kan zetten, zodat jullie kunnen zien wat er bewerkt is. En dat is een hoop! Ik heb die plannen al jaren in mijn hoofd en zou dat graag een keer willen doen. Overigens een 4 voor Hokuto no Ken 2 en een 3 voor Last Battle. Enne, wie was het destijds ook opgevallen dat de Westerse titel voor deze game verdacht veel lijkt op de naam van een popualir vechtspel van die tijd: Final Fight.