logo GamesMeter menu
logo GamesMeter
poster

Aliens: Colonial Marines (2013)

mijn stem
2,26 (19)
19 stemmen

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Shooter
single player / multi player

Ontwikkeld door Gearbox, TimeGate en Demiurge
Uitgegeven door Sega

Aliens is gebaseerd op de gelijknamige filmserie. Het spel is een first-person shooter, waarbij de speler het moet opnemen tegen het buitenaardse gespuis. Aliens: Colonial Marines speelt zich af na de gebeurtenissen van Aliens. Jij maakt deel uit van een marine-squadron dat op een 'search and rescue' mission wordt gestuurd om het ruimteschip Sulaco te onderzoeken en uit te vinden wat met Ripley, Hicks en de rest van de crew die naar LV-426 gestuurd werden is gebeurd.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=EfOOOAN9e9w

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Starmaster501
Haha, ik snap hem, link naar een ouder berichtje van iemand

avatar van bryandejong
2,5
Had zoveel kunnen worden, is zo weinig geworden.
Zonde, maar nog vermakelijk voor de Alien Fans.

avatar
AvMerode
jellecomicgek72 schreef:
(quote)


nee avmerode dit game is echt gemaakt voor aliens fans, gewoon lkkr in je kamer koptelfoon op, en goed duister, deze game is niet voor het knallen en wat enemies killen maar net als dit jaar, hoe en wat, ga daar maar eens aan, de tijd van dom knallen is over


ouder bericht van davidbmaster? classic!

avatar van jellecomicgek72
Is toch een kameraad van jou? Vraag of ie weer terugkomt op GM man, mis zijn berichten echt.

avatar
1,0
Ik ben een Aliens fan (deel 2 is de beste) maar dit is niet alleen een aanfluiting vanwege het verhaal, maar ook als game uitzonderlijk slecht. Speelde hem vandaag uit. Lelijke animaties, slechte gameplay, slecht level design, slechte AI, rondvliegende en spawnende karakters, in de weg lopende teamleden, lelijke ingame graphics (HL2 ziet er nog goed uit), overdreven muziek, slecht verhaal, betekenisloze karakters, slechte dialogen, te simpel en dus korte SP (ik doe alleen aan SP), saaie collectibles. Moet ik doorgaan? Werkelijk heel slecht.

avatar van Sh0cK
2,0
Ik ben, net als veel anderen die hier commentaar op hebben gegeven een Aliens fan, en een game als deze is gewoon jammer. Heb de multiplayer nog niet gespeeld, maar denk dat de singleplayer wel volstaat om op deze game te stemmen. Graphics zijn onder de maat, en als de gameplay nou wel lekker is wil ik dat wel door de vingers zien, maar helaas. Dat je kan bukken en springen is fijn, maar dat je over diverse simpele obstakels niet heen kan, ook niet als je gehurkt springt, plaats daar dan een groter iets als het niet de bedoeling is dat je daar komt. En het verhaal..Hicks, wtf? Zie niet hoe dat aansluit op Alien 3, en het einde slaat ook nergens op. Neem dat gevecht met de queen, als ik haar in één woord zou moeten omschrijven dan is dit 'dom'. En de aliens zijn gewoon underrated. 'Perfect organism' or perfect gun practise? Bloed als een bijtend zuur? Neen. Je kunt ze zelfs dood krijgen door alleen maar op hun benen te schieten. Sfeer ontbreekt, spanning ontbreekt, verhaal ontbreekt, je hebt geen controle over je AI-teammates die bovendien behalve glitchen (ze verschijnen voor je etc, en één keer kon ik niet verder omdat O'Neal niet om een rotsblok heen kon lopen).
En hier heb ik enkele jaren op gewacht. Gewoon jammer.

avatar
Pastichio Rocker
Hehe, pc versie ligt nu al voor € 20,- bij de Bart Smit.

avatar
Pastichio Rocker
Om de één of andere reden kan ik de dlc die bij de limited edition zat niet installeren. Als ik vanuit de game naar Downloadable Content ga dan krijg ik telkens de boodschap:

Unable to enumerate Downloadable Content. Please try again later.

Vanuit Steam zelf lijk je de content ook niet te kunnen installeren...

avatar
Pastichio Rocker
Dit spel heeft de domste vijanden die ik in jaren heb gezien. En je mede npc's lopen de hele tijd in je gezichtsveld. Qua sfeer vind ik het nog wel meevallen en de giga-patch heeft de grafische lelijkheid wel iets ingelost.

avatar van Sinner
Voor 5 euro op de Steam sales gekocht. Full-price had ik het nooit gedaan na al die negativiteit, maar toch moet ik zeggen dat een hoop van de reviews en reacties een klein beetje overtrokken zijn. Heb het een half uurtje opgehad en hoewel het verre van een topper is vind ik het best wel meevallen - ik heb toch al veel slechtere shooters gespeeld dan dit. Ik vind de graphics en de sfeer best meevallen tot nog toe (lees: in ieder geval niet zo verschrikkelijk als vaak wordt beweerd) en de geluidseffecten en sound best degelijk. (...maar inderdaad de AI van de aliens zelf is absurd dom). Ik ga later wel een keertje doorspelen - nou heb ik te veel andere games liggen die ik eerst wil doen.

avatar
2,5
Sinner schreef:
Voor 5 euro op de Steam sales gekocht. Full-price had ik het nooit gedaan na al die negativiteit, maar toch moet ik zeggen dat een hoop van de reviews en reacties een klein beetje overtrokken zijn. Heb het een half uurtje opgehad en hoewel het verre van een topper is vind ik het best wel meevallen - ik heb toch al veel slechtere shooters gespeeld dan dit. Ik vind de graphics en de sfeer best meevallen tot nog toe (lees: in ieder geval niet zo verschrikkelijk als vaak wordt beweerd) en de geluidseffecten en sound best degelijk. (...maar inderdaad de AI van de aliens zelf is absurd dom). Ik ga later wel een keertje doorspelen - nou heb ik te veel andere games liggen die ik eerst wil doen.


Ik denk dat het ook veel met teleurstelling te maken heeft. Jarenlang leek dit een veelbelovende, angstaanjagende Aliens game te worden en vervolgens werd het afgeraffeld en kreeg het publiek dit voorgeschoteld.

avatar van Sinner
Nog altijd niet bizar mee gespeeld (van de week weer eventjes opgehad) maar wel de allerleukste bug ooit tegengekomen. Het spel liet zich gewoon niet afsluiten! Ik ging netjes naar het main menu, drukte op quit. Spel sloot af, ging terug naar Steam en start vanzelf weer op. Dit ging zo een keer of 3-4 door tot ik Steam maar volledig eruitgooide via de task manager. Of is het een teken van hogerhand dat ik het misschien toch maar eens moet uitspelen?

avatar van bvonk
Sinner schreef:
Nog altijd niet bizar mee gespeeld (van de week weer eventjes opgehad) maar wel de allerleukste bug ooit tegengekomen. Het spel liet zich gewoon niet afsluiten! Ik ging netjes naar het main menu, drukte op quit. Spel sloot af, ging terug naar Steam en start vanzelf weer op. Dit ging zo een keer of 3-4 door tot ik Steam maar volledig eruitgooide via de task manager. Of is het een teken van hogerhand dat ik het misschien toch maar eens moet uitspelen?


Misschien een Alien in je PC Pas maar op dat hij er niet uit komt!

Moet deze toch nog maar een keertje proberen als Alien fan.

avatar van Sinner
bvonk schreef:
Moet deze toch nog maar een keertje proberen als Alien fan.


Ach als je het ergens kunt opduikelen voor een euro of 2-3 (hooguit 5) is er best wat lol aan te beleven. De AI is werkelijk abominabel slecht (zowel voor je teamgenoten als de vijanden) maar toch vind ik het ergens wel vermakelijk, hoe matig het eigenlijk ook is. Ik denk dat het toch de combinatie van de geweldige geluids-effecten (ik vind de voice-actors best goed, en de effecten van de diverse wapens e.d zijn gewoon uitstekend te noemen) en het typische Aliens sfeertje is.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Berichten verplaatst naar Aliens: Fireteam (2021)

avatar van FlorisV
Ik heb deze destijds amper aangeraakt. Nu valt me wel op dat de graphics een stuk minder zijn dan die van Isolation, die op dezelfde console uitkwam, ook van SEGA. Met de productie van dit spel zijn een hoop zaken misgegaan en is er haastiger wat in elkaar gezet. Toch kan ik er van genieten zoals een patatje met een kroketje er ook wel in gaat. Als het geen Aliens was had ik het zeker links laten liggen.

Op Recruit is 'ie al pittig genoeg voor me, maar alleszins te doen waardoor ik toch wel verwacht er redelijk snel in verder te komen.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.