Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned (1999)

Ontwikkeld door Sierra
Uitgegeven door Sierra

De game speelt zich af in Frankrijk in en rond het plaatsje Rennes-le Château. Gabriël Knight en Grace Nakamura onderzoeken de ontvoeriing van het zoontje van Prince James. Tijdens dit onderzoek ontrafel je een verschrikkelijk mysterie, die heel veel raakvlakken heeft met de Orde der Tempeliers, Jezus Christus en Vampiers.

Wat een meeslepend, mysterieus spel, vooral de sfeer is erg goed maar de puzzels zijn alleen wel erg moeilijk.
Je moet wel even in het verhaal komen en gelukkig is het spel niet te kort! Eén van m'n favorieten! 5*

avatar van Shangri-la
Inderdaad een sfeervol spel, met hele moeilijke puzzels en dan noem ik met name die puzzelf van Le Serpent Rouge. Dit is een must-have voor adventure liefhebbers, al is het spel alweer een beetje oud.

Geweldig spel, mijn favoriet.
Dit moet je gewoon spelen. Erg sfeervol inderdaad, je wordt er helemaal ingezogen. Jammer dat er nooit een deel 4 is gekomen.
Ieder fan van Gabriel Knight of van het adventure genre moet hier even kijken: http://www.gabrielknight4campaign.com/

Zou er bijna een PC voor kopen...

Alweer een fantastisch Gabriel Knight spel! Alles is goed aan deze game (hoewel 2 mijn absolute favoriet blijft). De puzzels zijn lekker moeilijk en uitdagend, de sfeer zit goed, de speelduur zit goed, de personages zijn goed uitgewerkt... Top game!