Sid Meiers's Civilization IV: Colonization (2008)

Strategy

Ontwikkeld door Firaxis
Uitgegeven door 2K

Sid Meier's Civilization IV: Colonization is een remake van Sid Meier's Colonization uit de jaren negentig, maar dan in de grafische stijl en met gameplay elementen van Civilization IV. De speler maakt een keuze uit een van de vier Europese grootmachten: Engeland, Frankrijk, Spanje en Nederland en probeert daarmee de nieuwe wereld, Amerika, te koloniseren. Daarbij moet je rekening houden met zowel het thuisland, de Indianen, de andere partijen en de wensen van de kolonisten. Met oorlogvoeren alleen kom je er dus niet, politiek speelt ook een belangrijke rol.

Er zijn bij deze game nog geen berichten geplaatst.