Heavy Rain (2010)

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC

Ontwikkeld door Quantic Dream
Uitgegeven door Sony

Heavy Rain is een game die zich laat spelen als een interactieve film, een thriller met donkere film noir-invloeden. Als speler volg je de beslommeringen van vier verschillende personages.Toch is er één persoon die Ethan Mars, Scott Shelby, Madison Paige en Norman Jayden verbindt: de Origami Killer. Als speler bepaal je zelf hoe je met deze vier personen de moorden gaat oplossen.

avatar van Hadouken
Is dat het definitief plot? Had namelijk ergens gehoord of gelezen dat er een speciaal plotje was geschreven om de journalisten fragmenten van de game te laten zien, bovenstaand plot dus. Dit omdat ze niks van het plot wilden verklappen en het geen zin heeft om midden in de game binnen te komen aangezien je dan toch niks van het verhaal zou begrijpen. En dat de uiteindelijke game een heel ander verhaal gaat bevatten.

Maar goed, ik heb helaas geen PS3. Erg spijtig, aangezien deze adventure eigenlijk met stip bovenaan mijn wantedlijstje staat.

Taken
Na fahrenheit eindelijk weer een game van Quantic Dream, helaas speel ik te weining spellen in dit genre.

Ik baal er van dat ik een game zoals Dreamfall niet kan spelen.

Dit is mijn game waar ik dikke 3 jaar heb op zitten wachten
En het plot stelt me zeker niet teleur wat ben ik blij als ik een ps3 heb

Hadouken schreef:

Ja had ik ook gelezen, dat dit plot puur gebaseerd was op de eerste getoonde scenes, maar de eerste promotie poster geeft aan dat het wel over een seriemoordenaar gaat, zal wel slechts een deeltje van het plot zijn.

Taken
Wow hebben jullie de gameplay nog niet gezien dan ?

Heavy rain : Gameplay

avatar van rpger
De sfeer ziet er heel tof uit, het karakter doet me denken aan Kate van Syberia, of dat niveau word gehaald moet ik nog maar zien, de gameplay getoond bestaat uit die verschrikkelijke quicktime events, die moeten echt verboden worden, dat is lameheid van de bovenste plank.

(Ps. de berichten bij de link hierboven op Youtube moeten jullie eens naar kijken, prachtig hoe discussies over de meest kansloze (en totaal random) onderwerpen kunnen ontstaan op Youtube die niets meer met het filmpje hebben te maken)

avatar van Hadouken
Vind die quicktime events wel leuk eigenlijk en gepast in dit soort adventures. In elk geval beter als dat je opeens zelf zou moeten vechten.

Taken
die moeten echt verboden worden, dat is lameheid van de bovenste plank.

Af en toe moet wel kunnen, zoals bij shenmue was het wel goed gedaan, maar als ik kijk naar Fahrenheit mis je gewoon de vette beelden omdat je te veel bezig bent om maar op de juiste knoppen te drukken.

Op pagina 3 is er eindelijk wat terug te vinden over de game.

Hadouken schreef:

Ik krijg veelste veel Dragon´s Lair jeuk, gatverdamme dat is toch geen gamen meer, een serie knopjes uithouden om verder te komen..

avatar van FrK.

Deze gaat echt niet alleen op PS3 uitkomen, lijkt mij in ieder geval onzin

Datzelfde hoop ik ook nog steeds van Tales of Vesperia op de 360.

avatar van Naomi Watts
Deze gaat echt niet alleen op PS3 uitkomen, lijkt mij in ieder geval onzin

Sony is de uitgever dus reken maar van yes.

avatar van FrK.
Oh jah, spijtig

avatar van Deftones_JP
rpger schreef:

Inderdaad als dit de evolutie moet zijn van het adventure genre dan valt mij dat toch wel tegen. Het ziet er allemaal fantastisch uit maar de gameplay (besproken door de pers) spreekt mij totaal niet aan. Ik snap dan ook niet dat er niet een keer zoiets als Grim Fandango met moderne graphics wordt gemaakt. Of waarom ze die game niet als arcade game uitbrengen.

hoe kan je hier een game van maken? ben benieuwd maar kan me er niks bij voorstellen!

%%%%%%
Zijn er nog nieuwe nieuwtjes over deze game vrijgekomen ?

Wow, komt deze alleen voor de PS3 uit?

De quicktime events zijn wel een beetje in tegenspraak met die zogenaamde complete vrijheid die je zou hebben in het doorlopen van het verhaal en je acties ieder een bepaald effect hebben op het verloop hiervan. Ik weet niet of zij deze bewering alweer hebben ingetrokken, maar ik zie niet in hoe dit gecombineerd kan worden met quicktime events.
Zal vast en zeker een geweldig sfeervol avontuurtje worden, en alhoewel ik quicktime events zo nu en dan best een positieve toevoeging vind aan een game (Shenmue), vind ik het in dit geval momenteel toch een tegenvaller voor hetgeen wat beloofd is óf was.

avatar van Tsjo-Wi
Ach ik vind quicktime events altijd wel leuk. In Fahrenheit vond ik het ook een leuke toevoeging, het was best uitdagend en je kreeg tegelijkertijd een ongelooflijk vet filmpje te zien. Bovendien heb ik begrepen dat de quicktime events hier juist wel consequenties hebben voor het verhaal aangezien je niet dood kunt gaan en het verhaal dus op een andere manier verder gaat als je de quicktime event niet haalt dan wanneer je hem wel haalt. En waarschijnlijk zullen ze niet zo vaak voorkomen, net als bij Fahrenheit.

Taken
Het is jammer dat je op het schem de aanwijzingen moet volgen, waardoor je de helft van van het filmpje mist, ze zouden dat weg moeten laten zodat je zelf na moet denken welke knop je moet indrukken door naar het filmpje te kijken.

Deze game staat samen met Resident Evil 5 en H.A.W.X boven aan in mijn verlang lijstje.

Dit word er een om in te lijsten.

avatar van Donkerwoud
Deze gaat echt niet alleen op PS3 uitkomen, lijkt mij in ieder geval onzin

Hij zou altijd nog in andere vorm naar de PC kunnen komen. Maar ik betwijfel of hij ooit het daglicht ziet op de 360, daarvoor is de competitie nu echt te hard. Ik zie MGS4 ook niet naar de 360 gaan.

%%%%%%
Weet er iemand al iets meer over deze spel ?
Het is verdacht stil rond deze spelletje
Zou ook graag weten waneer deze nou eens uitkomt

avatar van Donkerwoud
Alleen dat hij ergens in de loop van het jaar uit zou moeten komen. Maar het is wel wat stil op het moment, misschien proberen ze het geheimzinnig te houden voor de gamer. Levert weer aankopen op uit pure nieuwsgierigheid.

avatar van killer7
Yes weer eentje om in te lijsten en only on Ps3

Carice van Houten leent haar stem aan het spel. Wel grappig. Plus de release date: 31 December 2009.

avatar van Hadouken
Dan luiden we het nieuwe jaar in elk geval meteen goed in

avatar van Naomi Watts
Jammer van Van Houten. Onplezierig accent, en als je met Van Houten komt aanzetten is je budget wel heel beperkt.

Ik neem trouwens wel aan dat ze dat in het engels inspreekt.

avatar van Hadouken
Hoop het wel. In het algemeen heb ik een hekel aan Nederlandse stemmen in games. Of misschien komt er een optie voor Nederlandse én Engelse stemmen ( en andere talen...)?