Castle Crashers (2008)

Alternatieve titel: Castle Crashers Remastered

Xbox 360 / PlayStation 3 / PC / Macintosh / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door The Behemoth
Uitgegeven door Microsoft, Sony en The Behemoth

In Castle Crashers neem je de rol aan van een willekeurige ridder. Samen met maximaal drie medespelers dien je door talloze levels heen te hakken om zo vier prinsessen te redden. Door middel van een levelingsysteem, combo’s en magie kun je aanvallen verbeteren.

avatar van TonyTHorror
Geweldig spel, eerste arcade game die ik van marketplace heb afgehaalt, en ben er erg tevrede over.
De humor is top en co-op is erg vermakelijk!

Zeker de moeite waard.

avatar van TonyTHorror
Uitgespeeld, en nog steeds aan het spelen.

Het verhaal word meteen in 15seconden geintroduceerd en daarna zul je uren aan het hakken en het zagen zijn, levelen en wapens (En animals) verzamelen en heel, heel veel bosses verslaan.

Animals zijn een soort hulpjes, er zijn er 26 en ieder geeft iets extra's, meer strength, helpt geheime voorwerpen te ontdekken of haalt eten uit de bomen.
Erg leuke toevoeging.

Er is een best wel ruim arsenaal aan wapens, en characters die je kunt unlocken.
Daarom heb je nog best wat te doen eenmaal je hem hebt uitgespeeld.
Ik heb hem in 1 keer door, in co-op uitgespeeld, denk dat ik er zo'n 4-5uur mee bezig was, en voor 1200punten (14-15euro) kan ik dan niet klagen.

De humor is top, dat is ook terug te vinden in de bosses, die groots en allemaal iets aparts hebben, helaas wel wat makkelijk.
Goede muziek en prachtige (Erg leuk stijltje!) graphics maken het allemaal nog even af.

Ik mag echt hopen dat ze een tweede deel uitbrengen, ik wil namelijk meer!

avatar van Donkerwoud
Bijzonder leuke ode aan zowel RPG's als de lineaire fighting game van weleer. In HD komt de oenige tekenstijl heerlijk tot zijn recht en het is genieten om naar de diverse visuele grapjes te mogen kijken. Verzamel je vrienden en spelen maar.

avatar van Penrue
Ik heb de demo gespeeld, vond het echt een super leuk spelletje. Ga vandaag of morgen (ligt eraan of ik mijn moeders credit card kan gebruiken of niet) het spel kopen via MarketPlace en dan ga ik pas een cijfer geven. Mijn indruk van nu was gewoon al een dikke 3.5/4.0.

avatar van Penrue
Gekocht en gespeeld, wat een geweldige game! Dikke 4.5 van mij. Als je echt lekker wil hakken en slashen is dit dé game.

joeri592
beste arcade game op de marktplace

avatar van Alexjaxx
Ja echt beste game van heel de marketplace..

Battlefield 1942 is er niks bij..

War-Ultima
Alexjaxx schreef:
Ja echt beste game van heel de marketplace..

Battlefield 1942 is er niks bij..

Battlefield 1943 bedoel je, ja het zijn 2 verschillende game genres dus kun je niet echt met elkaar vergelijken, ik kan ook wel zeggen dat toy soldiers beter is dan battlefield 1943 en castle crashers maar niet iedereen houd van strategie.

avatar van Alexjaxx
Ja klopt.. Destijds kocht iedereen massaal Battlefield 1943 deze stond tot mijn verbazing ook op #1 op XBLA marketplace.. Vandaar de vergelijking

Maar goed ik vind het persoonlijk de beste game van de XBLA omdat ik nog nooit zoveel uren plezier heb gehad met een arcade game.. Mogelijkheid tot 4-player co-op was ook erg grappig..

War-Ultima
Ja verslavend is de game wel inderdaad, bahamut zero heeft het spel aangeschaft via marketplace en heb ook van de game mogen genieten, maar houd je level up/ XP level nooit op?.

avatar van Alexjaxx
Ja als die balkjes volzitten dan zit je op je max geloof ik..
Mijne zat nog niet vol maar wel van mijn maat die het spel had gekocht.. Maar als je eenmaal het spel hebt uitgespeeld dan kun je (proberen) de moeilijkere mod te halen.. Die is best wel lastig

avatar van Brains
Maximum level is 99, terwijl alle balkjes al volzitten op level 75 ofzo dacht ik. De resterende levels wordt je echter wel automatisch wat sterker.

avatar van rockgamer
had deze op me oude xbox 360, zou em best nog is willen spelen maar ik vind hem echt veels te duur

avatar van Brains
Als je 'm eerst al had, kan je 'm met dezelfde gamertag gewoon weer gratis downloaden. Bovendien is dit spel de kleine 12-15 euro meer dan waard.

avatar van rockgamer
ik heb een ander gamertag en een andere xbox 360

avatar van Brains
Je kan je oude gamertag downloaden en de licenties overzetten naar je nieuwe console.

leuk spel voor zijn prijs, erg van genoten en 4 man co-up das altijd mooi. Een 4,5 voor dit simpele maar doeltreffende spelleke.

Nog zo'n heerlijke PSN game die je alleen, en dan ook uitsluitend alleen, in coöp speelt. Het bewijs dat ouderwetse 2D beat 'em ups nog steeds grandioos werken. En als het dan ook nog zoveel plezier uitstraalt als deze Castle Crashers ben ik een gelukkig man. Of eigenlijk, WIJ.

Het verhaal draait om vijf prinsesjes die je moet redden. Ik ben al vergeten door wie en waarom ze zijn ontvoerd maar dat boeit echt geen reet natuurlijk. Het geldt slechts als startsignaal om te hakken, schoppen en moorden. Je beweegt je door klassieke 2D omgevingen waarin diverse badguys je opwachten om je een kopje kleiner te maken. In de eerste levels stuur je ze nog linea recta naar de slachtbank maar uiteraard wordt het later lastiger.

Niet alleen is de wereld enorm kleurrijk, er zitten ook veel leuke verwijzingen in met als uitschieter de Terminator parodie. Echt heerlijk gelachen. En dan niet alleen, de game zit echt boordevol humor en random onzin. Uit de kluiten gewassen eindbazen die allemaal iets ludieks hebben bijvoorbeeld. De gameplay werkt soepel waarbij er ruimte is voor close combat maar je ook kunt schieten met pijl en boog. Daarnaast zijn er nog diverse magic attacks en kun je levelen, items consumeren en andere wapens kopen. Veel diversiteit dus.

Op papier dan vooral. Want wanneer je de game eenmaal hebt doorlopen zul je ongeveer level 25 zijn terwijl het hoogst haalbare level 99 is. En jezelf nog ruim 65 levels omhoog werken in dezelfde omgevingen op dezelfde vijanden is toch iets teveel van het goede. Er komt wel een extra hard mode vrij maar er wordt aangeraden die pas op level 60 te betreden.

Dan kun je daarna altijd nog in de Arena mode je vrienden te lijf gaan of in de Volleyball mode een potje ballen. Al is dat niet altijd even fijn, omdat de bewegingen van de 2D bal niet altijd goed in te schatten zijn. Er is met veel liefde aan gewerkt in elk geval. Geniaal einde ook. More please!

kan alleen de demo versie vinden.op ps3 store maar het spel zelf niet.

avatar van Animosh
Leuk!

De vormgeving is zeer vrolijk, cartoonesk en over the top (soms wel wat puberaal met poep- en plashumor, maar over de gehele linie valt zelfs dat wel mee), de muziek is op zichzelf niet geweldig maar past goed bij het spel (in de zin dat het de opgewekte sfeer van het spel versterkt), het plot dient de overige onderdelen van het spel adequaat en de gameplay is weliswaar weinig diepgaand, maar meestal erg vermakelijk. De besturing is eenvoudig te beheersen (althans, als je niet probeert om naast je zwaard - of wat dan ook - en magie ook pijl en boog te gebruiken en aanvallen te blokkeren, want dan kom je vingers te kort), en tegen hordes maffe vijanden vechten, die over de verschillende levels ook nog een hoop variatie vertonen (al lijken ze structureel wel op elkaar, wat betreft grootte, snelheid en aanvalspatronen), is gewoon leuk om te doen. Bovendien is het spel soms best uitdagend (althans als je het in je eentje speelt - en als je de hawkster, veruit de beste animal orb, nog niet ontdekt hebt), en daar hou ik van. De uitdaging is niet altijd eerlijk (denk aan dat veld waarin lucht omhoog schiet in het ruimteschip), maar meestal is ze dat gelukkig wel. En de eindbazen zijn ook nog eens erg, eh ... creatief (maf), en zijn leuk om tegen te vechten.

Echt geweldig vond ik Castle Crashers nooit worden, maar vermakelijk was het bijna altijd. Het tempo ligt hoog, de sfeer is lekker opgewekt, de maffe vormgeving is memorabel en de gameplay is bevredigend. 4*

Ja dit is een mooie poster!