Wii Music (2008)

Nintendo Wii
Music

Ontwikkeld door Nintendo

Wii Music biedt je de mogelijkheid om op meer dan zestig verschillende instrumenten te spelen, onder andere de marimba, drums, violen en de piano. Dit kun je doen door je Wii-afstandsbediening op ritmische wijze te bewegen. In Wii Music vind je om te starten al een aantal nummers die je alleen of met vrienden kunt spelen, maar daarnaast is het ook mogelijk om te freestylen, door bijvoorbeeld te jammen op de drums, waarbij je ook gebruik kunt maken van het Wii Balance Board.

Nou...ik ben benieuwd!

avatar van jaspertje3

Muffinhead
op de E3 zag het er ronduit belachelijk uit. baal ervan dat ninendo zich hier zoveel mee bezighoudt in plaats van een nieuwe Zelda/Mario/Metroid etc

jaspertje3 schreef:
Nou... ik totaal niet

Ik vind het wel leuk bedacht, en ik ben benieuwd hoe je die instrumenten en zo moet bespelen. Niet dat ik het ga kopen natuurlijk.

avatar van Nintendofreak
Deze game lijkt mij echt wel dom eerlijk gezegd.
Zoals Muffinhead zegt ze kunnen beter nieuwe games maken van Mario ofzo. Of ze zouden ook nog wel een game in de aard zoals GTA kunnen bebruiken. De enige wii game die nu op mijn lijstje staat is Disaster day of crisis.

avatar van Princess Piranha
Er komt ook een GTA Maar die is voor de DS geloof ik.

avatar van Nintendofreak
Princess Piranha schreef:
Er komt ook een GTA Maar die is voor de DS geloof ik.

Ik weet het. Maar ik heb jammer genoeg geen DS. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er geen wii versie van GTA komt.

joeri592
er is wel een driver, dat lijkt der een beetje op maar dan is driver stuken slechter

avatar van Jim Carrey
Zo te zien ben ik flink in de minderheid hier, maar mij lijkt het best een leuk spel.

jaspertje3 schreef:

Same here.
Nintendo wil gewoon in de hele 'maak zelf muziek hype' meegaan. Er daarbij zal natuurlijk vast wel downloadbare content aangeboden worden...

avatar van drezic
Is dit nog wel een game?

drezic schreef:
Is dit nog wel een game?

Lijkt mij anders wel een aardig spel.
Wat bedoel je met "is dit nog wel een game"...het is een muziekgame.

avatar van drezic
JohnWilliams schreef:

Lijkt mij anders wel een aardig spel.
Wat bedoel je met "is dit nog wel een game"...het is een muziekgame.

'
Nou, het gaat hier eigenlijk alleen nog maar om 'muziek maken'. Dan zou Magix Music Maker ook een 'game' zijn.

Je zou dezelfde discussie overigens wellicht kunnen voeren bij Guitar Hero.

avatar van DarthSolidKevin
Ik weet niet of dit een leuk spel is. Ik lees het wel in N-Gamer

avatar van Mart
Dit spel is gewoon een gimmick... Er is werkelijk niks uitdagend aan dit spel. Als je een nummer speelt, kan je zo uit de maat spelen als je wilt. Je hebt verschillende gameplay-elementen: je kan als dirigent een orkest begeleiden, je moet met handbellen in de maat van een muziekstuk spelen, of je kan even jammen in je uppie of met wat vrienden (wat overigens vaak echt niet klinkt, omdat je soms geen controle hebt over wat je speelt). Maar zoals ik al zei, er is niks uitdagends aan. Je kan zo uit de maat spelen als je wilt en dan nog nieuwe nummers unlocken.

Oftewel: je kan gewoon tijdens een nummer een beetje doelloos gaan bewegen met je Wii-mote, en dan nog nieuwe nummers unlocken. Dat is net zoiets als bij Guitar Hero een nummer helemaal verzieken, maar dan toch nieuwe nummers unlocken.
Daardoor komt het spel niet echt 'belonend' over, iets wat ik wel belangrijk vind in een spel.

Daarnaast zijn de meeste nummers die je speelt echt niks (wie wil nou 'Twinkle Twinkle Little Star' of 'Oh Christmas Tree' gaan spelen?), en de nummers zijn ook nog eens midi-files, waardoor de muziek nogal 'nep' en zielloos op mij overkomt (iets wat ook een beetje te merken is in de reclame van Wii Music, waarin 4 mensen 'Wake Me Up Before You Go-Go spelen).

Je hebt ook veel verschillende instrumenten, maar de mogelijkheden per instrument zijn wel beperkt: een gitaar en een trompet hebben allebei maar twee noten (een hoge en een lage). De percussie-instrumenten zijn wat uitgebreider, en zeker de drumstellen zijn leuk om af en toe op te spelen. Je kan bij de drums ook gebruik maken van het Wii Balance Board, om de pedalen voor de bekkens en de bass-drum te bedienen. Dat vind ik goed gedaan.

Maar dan nog: het spel is gewoon niet goed, het is gewoon een gimmick om de mogelijkheden van de Wii uit te testen (zo komt het spel althans op mij over). Dit spel valt echt in het niet in vergelijking met de andere muziekgames die nu verkrijgbaar zijn. Geef mij maar Rock Band of Guitar Hero.

En dit spel zal natuurlijk als een malle gaan verkopen, iets wat ik echt níet hoop... Het was misschien beter geweest als ze dit spel gratis bij de Wii gaven (zoals bij Wii Sports), maar 50 euro is het spel echt niet waard naar mijn mening...

avatar van rpger

De titel is aardig aan het floppen, blijkbaar slaat het ook bij Nintendo's doelgroep de "casual gamers" niet aan. Jammer, de wii hapt bij veel gamers stof, en er is weinig leuks in de maak anders dan dit soort kinderachtige fratsen.

avatar van Princess Piranha
rpger schreef:
en er is weinig leuks in de maak anders dan dit soort kinderachtige fratsen.

Objection!

The Conduit, Tatsunoko vs. Capcom: Cross Generation of Heroes, The House of the Dead: Overkill, Project Zero: Mask of the Lunar Eclipse, Fragile: Farewell Ruins of the Moon, MadWorld, Tales of Symphonia: Dawn of the New World, Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers, ...moet ik nog door gaan?

Er is wel degelijk een hoop in de maak! (Gelukkig maar ^^) Maar er wordt gewoon veel minder nieuws van bekend. Tenminste, dat denk ik Van heel veel wist ik geen eens dat ze kwamen tot dat ik een lijst zag van games.

avatar van rpger
Ik weet het niet ...een hoop games die je noemt zijn al uit op oudere systemen als de Gamecube en PS2, de hardware van de Wii is momenteel het grootste probleem, de nieuwe generatie games komen gewoon niet uit op de Wii waardoor er momenteel gewoon veel meer interessante titels op PC/PS3/Xbox uitkomen, denk aan Little Big Planet, Fallout 3, Mirror´s Edge etc. De Wii moet ernstige concessies doen, en dat vertaald zich helaas in het recyclen van oudere games. Daarnaast zijn er een aantal grote teleurstellende games uitgebracht, zo ook deze waar ik erg naar uitkeek:

Het lijkt wel alsof developers in het begin nog wel innovatief bezig waren door de wii te omarmen, maar hebben dat toch snel losgelaten, ondanks de hoge verkoopcijfers van de console. De hardcore gamers hebben alle hoop al verloren, en het grote publiek heeft het ook wel gezien. De ruim 1500 wii´s momenteel te koop op markplaats zegt genoeg.

Mart schreef:

rpger schreef:

Haha, ik even blij Ik ben het trouwens wel met je eens wat betreft de Wii, er komen weinig interessante titels meer uit (het zijn veelal kloons van andere Wii-spellen en ports van oude spellen), ik neig nu ook meer naar de Xbox360/PS3 wat betreft de next-gen consoles, vanwege de veel interessantere spellen (Mirror's Edge, Fallout 3, GTA 4).

Dit las ik trouwens nog in De Pers van vanochtend:

Het was een kwestie van tijd voor Nintendo met een Wii-muziekspel zou komen. Gameprofessionals zijn al een tijdje benieuwd naar Wii Music, waar de Japanse gameproducent naar verluidt de meeste ontwikkeltijd van alle Wii-spellen in heeft gestopt.

Haha, daar geloof ik dus echt geen barst van!

Iemand nog die hilarische review van Veronica Magazine gelezen?
Er wordt onder andere geschreven dat de geluiden net uit een goedkoop Chinees keyboard lijken te komen.

avatar van Mart
Dat is inderdaad wel een mooie omschrijving van de geluiden in Wii Music. Serieus, de gitaar klinkt echt zooo cheap in dit spel

avatar van DarthSolidKevin
Ik heb gehoord op GameKings dat je het eigenlijk geen spel kunt noemen want je doet eigenlijk niks. (daar versta ik onder uitdagingen enzo)

avatar van Mart
Het is meer dat je met een nummer kan doen wat je wilt, je kan of een nummer heel snel spelen, of heel langzaam, of gewoon tijdens een nummer niks doen, of je kan gewoon een beetje doelloos met je Wii mote gaan bewegen. Er zit werkelijk 0,0 uitdaging in, iets wat ik wel belangrijk vind in een spel. Gelukkig flopt deze titel al aardig, want ik vind het echt een schande dat Nintendo dit uitbrengt ipv bijvoorbeeld een nieuwe Mario game..

avatar van wiiplayer
Wanneer gaan ze in godsnaam is Echte spellen voor de WII maken.
Hij licht bij mij nu maar in een hoekje onder het stof...

Mensen, Nintendo haalt steeds hetzelfde trucje uit. Nieuwe console gelijk een nieuwe Zelda en Mario en daar blijft het dan ook bij. Tot ze weer met een nieuwe console op de proppen komen en dan krijgen we weer hetzelfde verhaal.

Shinobi schreef:

Ja die kans zit er weer dik in!! Dat was ook het zelfde liedje met de SSB reeks. Maar ja dan duurt het nog wel effe want zo als het er nu uit ziet blijft de wii (gelukkig) nog effe .

avatar van dragonlady1982
0,5
wat een dom spel zeg
echt waardeloos
gelukkig dat ik geen spellen koop
zonde van je geld vooral voor zon spel

Schaamte!

Deze game moet ik nog altijd proberen, maar helaas ken ik niemand die deze game in huis heeft. Bovendien word er helemaal geen reclame gemaakt (deden ze wel bijvoorbeeld met Wii Sports). Het lijkt wel alsof deze op de achtergrond raakt. Maar aan de reacties te zien is dat ook logisch omdat niet zo veel mensen goeie reacties hebben.

Mij lijkt hij nog altijd wel erg leuk omdat ik van muziek hou, maar voor de rest hoop ik dat er wel een soort competitie in zit of zo, ach we zullen wel zien.

Sims
drezic schreef:

'

Je zou dezelfde discussie overigens wellicht kunnen voeren bij Guitar Hero.

Absoluut niet. bij Magix Music maker is het de bedoeling om zelf muziek te maken. In Guitar Hero is het echt een doel om de zogenaamde beste gitarist te worden, inclusief levels, moeilijkheidsgraden en high-score. Ik begrijp de link tussen Magix en Guitar Hero dan ook totaal niet.

Hoe dan ook dit is het slechste spel wat ik ooit gespeeld heb. Geen muziekfeeling zit erin, en om met die witte afstandsbedieninkjes te spelen geeft ook niet bepaald realiteit aan de game. En de muziek verreweg van mooi. Het is vreselijk!

avatar van game_owner
het is wel grappig, ik hou ook veel van muziek dus... 3.5 *