The Sims 3 (2009)

Alternatieve titel: Sims 3, De

Macintosh / Mobile / N-Gage / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Apple iOS
Simulation

Ontwikkeld door Maxis, Electronic Arts, Visceral en Iron Monkey

Het doel in The Sims 3 is het op de juiste manier besteden van de tijd van de Sims, waardoor zij hun eigenschappen kunnen verbeteren. Je moet besluiten hoeveel tijd van de Sims besteed wordt aan persoonlijke ontwikkeling, zoals trainen, lezen, creativiteit en logica. De enige manier om deze ontwikkeling te bereiken is door deze activiteiten aan de dagelijkse routine van de Sims toe te voegen. Ook aan de basisbehoeften moet voldaan worden, zoals persoonlijke hygiëne, eten en slaap. Als de Sims deze behoeften onvoldoende kunnen vullen, kunnen ze ziek worden en sterven. Bovendien hebben de Sims plezier in hun leven nodig; als dit niet gebeurt zullen ze depressief raken. Geef het leven van je Sims een zo prettig mogelijke invulling en geef ze een zo prettig mogelijk leven.

avatar van Dark Lord Andrew
indd
Als je alles van de updates doorzoekt, weet ik niet wat hier te vervelen valt voor jou.

avatar van Elliot
Ik heb dit spel een ruime tijd nadat hij uitgebracht was gekocht, omdat ik niet meteen helemaal overtuigd was toen ik foto's en andere informatie zag/las over het spel. Ik was dan ook redelijk teleurgesteld in het begin over de weinig opties voor haar en kleding (behalve dat je de kleur en textuur etc. helemaal kan veranderen, dat is een heel groot pluspunt!). En ik ben daarom ook gaan zoeken naar downloadsites in plaats van de dure EA-downloads, die ook nog niet eens zo spectaculair mooi zijn.
Na veel haar, kleding, en mods gedownload te hebben was het spel al een heel stuk beter en interessanter.

Grote verbeteringen ten opzichte van de Sims 2 is wel de open wereld zoals veel mensen al zeggen, grafisch is het mooier, meer opties voor het gezicht etc., ook het kunnen aanpassen van de kleur en textuur van meubels en kleren is superhandig.

De enige opties die ik mis zijn je sims kunnen zien werken op school en werk, lengte en dikte/grootte van bepaalde lichaamsdelen kunnen instellen, want alle sims hebben dezelfde bouw, en dezelfde lengte, dat is onrealistisch. Soms duurt het laden relatief lang waardoor je sim daar maar wat als een houten plank staat, en vervolgens na een tijdje de handeling pas uitvoert. Nou is dat laatste niet erg vervelend, maar het vloeit soms niet mooi over. Ook al die uitbreidingen vind ik vervelend, je blijft je maar scheel betalen namelijk, er komt voor TS3 vast ook weer een 'Seizoenen' en 'Huisdieren' en weet ik veel wat voor extra accecoires pakketten uit.

Desalniettemin kan ik me wel zoet houden met dit spel, en heb ook grote waardering voor EA. Ik vind het knap hoe ze dit spel grafisch zo mooi gekregen hebben, en ben dan ook benieuwd hoe een eventuele The Sims 4 eruit gaat zien over een paar jaar

avatar van Cassevis
Ik vind het alleen leuk dat je geld kan verdien door gitaar te spelen

The Sims, het spel wat voor velen mensen toch echt HET spel was en voor sommige nog steeds is. Maar The Sims 3 laat voor mij zien dat het zeker zijn kracht nog niet verloren is maar het kaarsje gaat wel steeds langzamer gloeien en dat is jammer aangezien The Sims het toch altijd goed heeft gedaan.

The Sims 3 is alles behalve origineel en verslavend en die verslavingsfactor was juist zo groot bij deel 1. Het is jammer dat ze het niet bij 1 deel hebben gelaten, The Sims 2 deed het naar mijn mening ook al wat minder. Met The Sims 3 laten ze wel zien hoe leuk The Sims 1 kan zijn maar helaas...deel 3 kan mij toch niet zo zeer bekoren. Een 2,5*.

avatar van WeZet
Weinig vernieuwend meer ja, helaas. Het origineel was indrukwekkend gaaf! (Speel het nog steeds graag, uitdagende cariëreladder!) Deel 2 was een prima vervolg, grafisch perfect (van 2D naar 3D). Dit deel voegt eigenlijk weinig toe. Lijkt eerder op een uitbreidingspakket voor The Sims 2, maar fans kopen (kochten inmiddels) het toch wel.

avatar van Starmaster501
Hoe gaat dit op de consoles werken? Gewoon hetzelfde spel? En dan op console?

Starmaster501 schreef:
Hoe gaat dit op de consoles werken? Gewoon hetzelfde spel? En dan op console?

Net als de Sims 2 denk ik. Die heb ik op de GC.

avatar van Starmaster501
Heb even een demo filmpje gekeken en blijkt toch een beetje de sims zoals op de pc te worden. Ik had sims 2 op de ps2 en daar moest je eigen poppetje besturen en opdrachten vervullen enzo om naar een volgende huis te gaan.
Dit was meer de sims zoals op de pc dacht ik.

avatar van Gamersking
Heb hem (eindelijk) binnnegehaald en ging wat tussen de comments kijken en ik kwam er achter dat er nog geen echte reviews tussen stonden.
Bij deze mijn review voor The Sims 3:

Ten eerste lijkt de sims 3 in het begin grafisch erg goed te worden. (dit leid ik af aan het laad scherm die er soms een halve eeuw over doet) Terwijl ik toch echt 1 van de meest geavanceerde game computer van het moment in mijn bezit heb. Als je het spel vervolgens gaat spelen blijken de grafische instellingen toch wel erg matig te zijn en vooral de detail van de personen binnen het spel zijn matig.

Kwa gameplay is het nog steeds The Sims, ikzelf vind dat er weinig veranderingen zijn doorgevoerd die echt opvallen (wat voor mij wel gunstig is aangezien ik The Sims een erg sterk karakter vind hebben van zichzelf) maar dit doet absoluut niet af aan het spel zelf. Hiernaast vind ik dat met de uitbreiding "ambities" de vaardigheden van de sim zelf en het aantal banen erg sterk is(wat natuurlijk ook weer een groot deel uitmaakt van The Sims). Ikzelf kwam er pas achter dat de leeftijds verandering van de sim uitgezet kon worden toen ik dit las in 1 van de comments. Ik baalde persoonlijk behoorlijk toen ik een (in mijn ogen) erg mooie Sim had gecreeërd om die vervolgens na een uur of 3 spelen oud en gerimpeld te zien worden. Hierdoor was het spelen zoiezo minder leuk omdat je geen tijd had om alles optie's van The Sims 3 (en dat zijn er een hele boel) goed te benutten.

Al met al is dit natuurlijk weer een spel wat voor mij tenminste de nodige aantrekkingskracht heeft en waar ik dan ook een groot aantal uren aan kan wegbrengen. Hiernaast is natuurlijk de grote kracht van The Sims altijd geweest dat het een game is die je na tijden niet gespeeld te hebben weer uit de kast pakt om een nieuwe game te beginnen. Voor mij is dit spel zeker een ruime 4* waard en de negatieve reactie's vind ik over het algemeen iets wat overdreven.

Groeten Gamersking.

284
Shit zooi, heb ik een nieuwe XBOX Slim staan 360, besluit mijn vriendin om maar eens een console game te kopen

En dan wil ze ook nog eensViva Pinata kopen

Muskano
284 schreef:

En dan wil ze ook nog eensViva Pinata kopen

Hopelijk is ze sexy , want anders is het niet waard.

284
Alleen op de momenten dat ik zit te gamen, en dus geen tijd heb

Gisteren gekregen voor de Xbox 360. Ik hoop dat het weer leuk wordt.

Ik vermaak me tot nu toe aardig goed. Ookal mis ik wat dingen uit de Sims 2.

avatar van Ricxz92
Ah deze vind ik toch stukken minder dan sims 2. Ergerde altijd me dood aan dat iedereen ouder werd zonder dat je ze gespeeld had. verneukte de heleboel.

avatar van wolly
Ricxz92 schreef:

ben ik het helemaal mee eens

avatar van Mynami
Echt heerlijk dit spel voor de ps3. de eneige minpunt is dat er iets minder functies zijn de pc versie. Anders had dit spel een 5 gekregen. Je kunt gewoon je eigen leven leiden. En gewoon superrealistisch.

avatar van ibendb
Hey, ik heb een vraagje: ik heb nu steeds het zelfde probleem:
Als ik het Startprogramma start, komt er een frame dat zegt:
"De versie van het spel dt draait komt niet overeen met die van de gegevens. Werk de game bij!"
Wat moet ik doen? ik zit hier non-stop updats te installeren, zonder reden, lijkt mij.
Alvast bedankt!
Gr. IbenDB

avatar van Miss.Blonde
De sims is echt heilig bij mij. Ik ben er ook echt mee opgegroeid. Mijn zussen speelde vroeger de gewone Sims altijd fanatiek op de PC. Later ben ik het ook gaan spelen, en ik vond het geweldig. In die tijd was het super, omdat je niet veel meer had. In de tijd dat de Sims 2 kwam, heb ik de gewone Sims links laten liggen en ben ik dat gaan spelen. Omdat het natuurlijk veel meer mogelijkheden heeft.

Toen de Sims 3 eindelijk was gekomen, heb ik dit spel eigenlijk vrij snel gekocht. Mijn eerste indruk was matig, ik vond de manier van spelen niet erg plezierig. Ook de Sims zagen er vreemd uit. Maar een tijdje later ben ik het toch fanatiek gaan spelen. En ik vond het geweldig! Je kan zoveel meer dan de andere, en het komt ook echt dichter in de buurt van realiteit. Maar toch mis ik altijd iets.

Nu speel ik het eigenlijk niet meer. Ik heb zo mijn momenten dat ik er weer erg veel zin in krijg en dan ga ik het ook echt dagenlang spelen. Maar daarna raak ik verveeld en dan speel ik het bijv. weer een paar maanden niet. En dan krijg ik er weer zin in. Erg vreemd.

@ibendb, dat had ik volgens mij ook. Ik weet niet precies wat je dan moet doen. Maar misschien moet je naar de site van de Sims3 gaan en daar moet je volgens mij iets doen. Daar staat het misschien wel uitgelegd.

avatar van jerom1234
Dit vind ik echt de beste sims allertijden, fijn dat je hier ook echt gewoon een vrije wereld hebt en niet telkens een taxi moet bellen!
De sims vind ik ook mooier gemaakt!

jerom1234 schreef:

Ik vond de hele wereld nou juist wat jammer

jerom1234 schreef:
De sims vind ik ook mooier gemaakt!

Dat is wel zo, betere graphics inderdaad. Maar dat is niet gek!

avatar van jerom1234
Waarom vind je dat jammer?

Ik vond het juist zo leuk dat je afgescheiden was en dat je overal per voertuig heen moest

Als pubertje was ik vroeger toch wel druk met het leuke The Sims (1), een game waar ik echt vele uren in heb gestopt. Een paar Sims creeeren, huisje bouwen, werk zoeken en af en toe de toko eens uitbouwen. Leuk, al werd het wel vaak eentonig. Dan speelde ik het een tijdje niet, om na een tijdje weer erg uit te kijken om het weer te spelen. Na deel 1 heb ik nooit meer een Sims game gespeeld. Geen uitbreidingen van deel 1 en ook niet deel 2. Ook deel 3 heb ik nooit meer geprobeerd, tot nu dan.

The Sims 3 voelt al snel weer vertrouwd, omdat je, ondanks wat kleine veranderingen, nog steeds een paar Sims creeert en ze in een huisje zet, om daarna werk te zoeken en je huis weer uit te breiden. Maar nu met mooie beelden, een groter stadje en wat meer opties. Maar het blijft hetzelfde en daar gaat de game bij mij de fout in. Ik heb me best wel weer vermaakt de laatste tijd met deze game spelen, maar ook nummer 3 wordt weer snel eentonig. Je Sims gaan werken en je wacht weer tot ze thuis zijn. Dan heb je weer een paar uurtjes, gaan ze slapen en moeten ze weer werken. De meeste fun heb ik nog eigenlijk gehad met de cheat om mezelf heel veel geld te geven, om zo een geweldige villa te bouwen en die naar eigen smaak in te richten. Want dat is nog steeds erg leuk om te doen. Van de vloer tot het behang tot de vijver in je tuin, alles kan je bouwen. En gelukkig gaat dit nog steeds vrij gemakkelijk, zodat je snel een prachtige locatie hebt gebouwd.

Nou heeft deze reeks enorm veel fans, maar ik weet weer dat ik vrij weinig gemist heb in die 12 jaar. Het is mooier en uitgebreider geworden, maar dezelfde plus en minpunten zitten nog in de game als je het vergelijkt met het origineel. Toch is het wel leuk om af en toe te spelen, daarom geef ik er nog 3* voor.

avatar van Dragonslayer
Ik weet niet wat het was met dit spel. Met the Sims 1 heb ik me heel lang kunnen vermaken maar met the Sims 3 was ik toch erg snel uitgespeeld. Misschien was ik er te oud voor geworden en/of is m'n smaak in games veranderd. Het bouwen van huizen met al die extra content erbij vond ik erg leuk. Maar het spelen met de sims erbij had ik erg snel weer gezien.

Ik vond deze ook een stuk minder, helemaal met je punten eens Dragonslayer.

avatar van Dutch-J3ff
The Sims 3, ja leuk spel, gaat niet snel vervelen.
Ik moest alleen erg wennen aan de besturing op de PS3.