The Sims 3 (2009)

Alternatieve titel: Sims 3, De

Macintosh / Mobile / N-Gage / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Apple iOS
Simulation

Ontwikkeld door Maxis, Electronic Arts, Visceral en Iron Monkey

Het doel in The Sims 3 is het op de juiste manier besteden van de tijd van de Sims, waardoor zij hun eigenschappen kunnen verbeteren. Je moet besluiten hoeveel tijd van de Sims besteed wordt aan persoonlijke ontwikkeling, zoals trainen, lezen, creativiteit en logica. De enige manier om deze ontwikkeling te bereiken is door deze activiteiten aan de dagelijkse routine van de Sims toe te voegen. Ook aan de basisbehoeften moet voldaan worden, zoals persoonlijke hygiëne, eten en slaap. Als de Sims deze behoeften onvoldoende kunnen vullen, kunnen ze ziek worden en sterven. Bovendien hebben de Sims plezier in hun leven nodig; als dit niet gebeurt zullen ze depressief raken. Geef het leven van je Sims een zo prettig mogelijke invulling en geef ze een zo prettig mogelijk leven.

avatar van fab.iann
Ik heb het geprobeerd, maar helaas, ik vind er niets aan.

Ten eerste ben je gewoon uren bezig met je poppetje te maken, dan ben je nog eens een paar dagen bezig met je woonkamer en dan na een paar weken zou je eindelijk eens kunnen gaan spelen. Ik ben na 2 dagen gestopt want er waren gewoon té veel mogelijkheden en daar bedoel ik die materialen mee. Wel een leuke vinding, maar ten tweede gaat het spel op mijn computer te traag, komt denk ik door te weinig geheugen zie ik nu.

Jammer, ik hou het wel bij de Sims 2.

avatar van Thomas83
Het maken van je personages en huis zijn toch zeer belangrijke elementen van het spel? Daar draait het grotendeels juist om in mijn ogen. Vooral aan mijn huisjes perfectioneren heb ik in The Sims veel plezier beleefd.

avatar van lisa=10jaar
het lijkt me wel leuk spel maar ik heb hem zelf nog niet ik wil hem wel heel graag!

lisa=10jaar schreef:

Ik zou het niet doen als ik jou was, kost je alleen maar geld.
En het spel is niks aan, Sims² ik 10× beter dan dit (...)spel.

nou dan hebben jullie de sims 3 nog niet helemaal onder de knie!
want die is echt véééél leuker!!!
in de sims 1 en 2 had ik veel ergernissen omdat je niet helemaal kon bouwen wat je precies in gedachten had.
Dit in tegenstelling tot de sims 3!
verder is het spelen van het spel ook veel leuker omdat je veel meer doelen kunt bereiken. Het is realistischer! hihi

prikadel schreef:
nou dan hebben jullie de sims 3 nog niet helemaal onder de knie!
want die is echt véééél leuker!!!
Dit in tegenstelling tot de sims 3!

Bouwen is idd leuker!
Maar spelen met Sims-mensen, dat word lastig.
Als je even naar buiten gaat autorijden of wat dan ook
blijft het haken als ik weet niet wat.
Met Sims 2 had ik nergens last, terwijl het allebei op 1 computer stond.
En het niet is eens een oude computer was :S
Ook duurt het zolang voordat je weer in je eigen huis bent.
En er zijn zo weining meubels en etc.
En voordat ik ergens ben is het al weer 3 uur later.
Ik kan je wel 100 dingen opnoemen van dit spel dat zo lastig is.
Maar voor mij blijft het toch echt Sims 2!

avatar van Demolisher
Super leuk spel als je van simulatie houdt.
Alles is zo veel beter en mooier en leuker als in deel 1& 2.

avatar van KKOPPI
ik heb de sims-spellen altijd al de saaiste en meest doelloze ooit gevonden.

avatar van wiiplayer
KKOPPI schreef:
ik heb de sims-spellen altijd al de saaiste en meest doelloze ooit gevonden.

Dat niet, maar ik kan me er mateloos aan irriteren als andere mensen Sims zitten te spelen terwijl ik denk: What the fuck is hier nou precies zo leuk aan??

Zo denken mensen misschien ook over bepaalde shooters.

avatar van Ruud007
Laast bij een vriend gespeeld en er komt geen einde aan. Eerst bezig een poppetje te maken, dat redelijk lang duurde, daarna ongeveer een 1 uur bezig geweest een redelijk huis te bouwen, om vervolgens nog geen minuut te kunnen spelen, want ik moest alweer naar huis. Ik weet dus nog niet alles, maar de eerste indruk is zeker niet goed.

Dus de kritiekpunten zijn:

- Te veel opties
- Een hele snelle computer vereist

En het is bijna onmogelijk om een beetje mooie graphics te spelen, omdat bijna niemand een computer heeft die aan deze eisen kan voldoen. Jammer!

avatar van polopolo150
Ruud007 schreef:

Dus de kritiekpunten zijn:

- Te veel opties
- Een hele snelle computer vereist

De eisen van deze spel is anno 2009 "laag", en dat kan ik met grote zekerheid zeggen. Als je een "gemmidelde" computer uit 2005 hebt, dan kun je nog aardig deze spel spelen.

Ik weet dat het je eerste impressies van deze spel zijn, dus ik kan je niet de schuld geven voor dingen. (niet dat ik het zou doen als ik dat wel kon doen)

Maar, hoe kon je "te veel opties" als kritiek punt zien? Zelf zie ik het meer als een voordeel, en als je gewoon snel wou spelen, kon je ook gewoon een "kant-en-klare" sim pakken die al is gemaakt.
Maar, dat wist je denk ik ook niet... anders had je het wel gedaan. (of je vriend)

lisa=10jaar schreef:

Ik heb het spel voor mijn verjaardag gekregen !!
Ik kan je zeggen;het is vet !!!!!!!

avatar van TopGear63
Ik vind het een erg leuke spel want:

Pluspunten
-Veel opties: dus alles kan naar je wens
-bij meubels kan ook alles zoals je het wilt
-graphics zijn in orde
-erg realistisch
-Eigenschappen kiezen is wel leuk
- de stad is erg 'open', je kan vrienden bellen uitnodigen, je kan naar openbare ruimtes en daar vrienden makne of gewoon aanbellen bij een huis en kennismaken.
-Het balans tussen sandbox en egt een doel hebbe is nu goed en dus niet meer zo doelloos
-Het spel heeft zoveel dingen dat je er maanden mee kunt spelen en dus niet snel verveelt.
-het stad lijkt nu meer op een echte stad vergeleken want je hebt nu veel winkels veel mensen en je kunt met hun allemaal contact hebben/maken, bedrijven en uitgaansgelegenheden waardoor het meer op het echte leven lijkt
-Het Eigenlevens doel is een leuke toevoeging
-je moet vriendschappen goed onderhouden het is niet zo dat je in 1x goede vrienden bent
-De sims doen nu veel meer zelf waardoor je in staat ben veel mee dingen te doen want i.t.t vorige delen waar je de hele tijd met afwassen,vrienden uitnodigen, eten etc. kan je andere dingen doen.

Minpunten
-Soms zijn er teveel opties en als je alles naar je wens wil duurt dat dus lang en heb je geen tijd meer om alles te doen waar je mee wilde beginnen (als het niet per se naar wens moet bijv bij meubels laat je het zoals het is en gewoon een kant-en-klare sim nemen.)
-Je hebt een pc met hoge prestaties nodig voor een leuke speelervaring.
-Weer uitbreidingen wat je veel geld kost want De Sims 3 World Adventures is dus wel een goede uitbreiding.
-Ook allemaal downloadbare extra's(zoals 1!! nieuwe kapsel kost 100 sim points ong €1,20!) en kost ook veel.
-Wel jammer dat je niet bij het werken ook kunt zien of zelf werken of tijdens het eten in het restaurant zelf in het gebouw kijkt, maar er zijn gelukkig veel vaardigheden te trainen i.p.v zelf werken

Ik vind het een erg leuke en verslavende spel, Maar de mensen die aan sims 1 en 2 niet zo leuk vonden gaan de 3e deel ook niet zo leuk vinden want het is hetzelfde maar beter;)

Ik vind het 5* waard

Obscure Thing
5 is perfect of bijna perfect he!

avatar van TopGear63
het zijn alleen die uitbreidingen waar ik me aan erger, mijn pc is namelijk in orde dus daar heb ik geen problemen mee. Het spel zelf is bijna perfect

avatar van maxo922
Toch wel erg cool spel.
Wel erg jammer dat je de interieurs van de winkels etc. niet kan zien.
Verder zijn de grapchics sterk verbetert wat toch wel erg fijn is.
Ik zie alleen geen grote verschillen met de tweede sims, dus da's wel minpuntig .

* 4,0

avatar van Angelo_Cheetah
Super cool
Véél nieuwe dingen.
Alleen het enige wat ik érg jammer vindt is dat je niet op 1 "wereld" met 2 mensen kan spelen (net als voorlopers van Sims)
Maar het is veel realistischer.

ik verlaag het met 2 sterren, ik vond het na 2 weken al supersaai worden

avatar van Starmaster501
Is dit weer huisje bouwen en succes of moet je hier ook nog wat doen?

avatar van Dark Lord Andrew
Je kunt hier toch ook naar je werk of niet?

Dark Lord Andrew schreef:
Je kunt hier toch ook naar je werk of niet?

Ja, maar je kunt ze niet "letterlijk" zien werken.
Want je kan het gebouw waar ze werken niet inkijken =(.

avatar van Dark Lord Andrew
Dat is echt verpest...

avatar van Joly
Trouwens bij Sims³ Ambitions kan je ze wel zien werken.
In gebouwen maar dan moet je kiezen voor brandweer en dat soort dingen xD

avatar van CaptainAmerica
Huisje tuintje en auto.
Waarom niet?
De graphics zijn dik in orde en het spel is goed.
Ok, ja waarom zou je eigenlijk 3 verschillende Sims spelletjes maken?
Voor de rest is het een leuk spelletje.

avatar van rickazio
1,5
Starmaster501 schreef:
Is dit weer huisje bouwen en succes of moet je hier ook nog wat doen?

Ongeveer hetzelfde.
Ze proberen ons (sims spelers) steeds te verleiden om toch gewoon hun spel te kopen met alle uitbreiden erbij. Ik heb sims 3 met alle uitbreidingen gespeelt voor een paar dagen en het viel me zwaar tegen. Het is gewoon sims 1 in een grafisch beter jasje. Met hier en daar wat leuke nieuwe dingetjes zoals bijv. naar je werk/school en een aantal nieuwe carrières. Ik was vroeger grote fan van de sims 1 die toen revolutionair was. Anno 2010 moeten ze toch echt met wat beters aankomen zetten. Grootste ergernis is voor mij nog steeds het houtenklazen-gedrag van je sim zoals je die bij de sims 1 ook had.
En de beloofde levendige wijk viel zwaar tegen, je bent er snel op uitgekeken.

shadowmaster100

avatar van rickazio
1,5
shadowmaster100 schreef:
pffffffff echt een game voor levenloze mensen.

Gezien het feit dat je de moeite hebt genomen om te zoeken naar de sims 3 op gamesmeter en vervolgens een reactie te plaatsen, neem ik aan dat jij jezelf levenloos kwalificeert? Appart.

shadowmaster100
rickazio schreef:

ehmmm ik checkte gewoon de updates....

shadowmaster100 schreef:
pffffffff echt een game voor levenloze mensen.

Hé dan is dit spel echt iets voor jou!