Castle of Illusion Starring Mickey Mouse (1990)

Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Sega Saturn

Ontwikkeld door Disney
Uitgegeven door Sega

Minnie Mouse is ontvoerd door de heks Mizrabel. Mickey Mouse moet haar redden en moet daarvoor allerlei rare fantasielanden doorkruisen, zoals een betoverd bos en een speelgoedwereld.

avatar van W B
W B
Geweldig spel. Mijn eerste spel voor de Sega 8-bit (naast de ingebouwde Alex Kid). Super spel. Uitgespeeld en wel, en uuuuuuren aan gespendeerd!

avatar van J.Bell
W B schreef:

Voor mij ook
Ik speel dit spel zo nu en dan nog steeds. Het is nog steeds fantastisch, ook al is het zo oud.

avatar van Alexjaxx
Is dit die ene waar je uiteindelijk in zo'n koffiekopje terechtkomt?

Meest magische sega game.
Betoverende levels die door de prachtige muziek nog beter worden gemaakt.
Hard mode heb ik helaas nooit uitgespeeld.
Maar normal mode zo'n 200 keer

Naast Quackshot de beste Disney game.

Het is me trouwens wat met die remakes tegenwoordig...

Castle of Illusion remake

Had deze overigens een maandje of 2 terug op een retro beurs in huis gehaald om eindelijk weer eens te spelen - en het blijft net zo leuk als 20 jaar terug.

Hier ook al een remake van...

Alexjaxx schreef:
Is dit die ene waar je uiteindelijk in zo'n koffiekopje terechtkomt?

Jep, suikerklontjes butt-rushen .

Eigenlijk zouden de Megadrive en MS/GG versies wel gesplitst moeten worden, best grote verschillen, vond de GG versie zelfs nog iets leuker als die op de MD...