Wizard of Wor (1982)

Arcade / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Atari Video Computer System / Commodore 64/128 / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Strategy

Ontwikkeld door Midway
Uitgegeven door Commodore, Roklan en CBS

De Wizard of Wor heeft je opgesloten in zijn kerker en daagt je uit te ontsnappen. Werk je een weg door zijn doolhof en knal al zijn creaties aan gort, voordat ze jou hebben. Speel tegen de verschillende mutanten van Wor, de Burwors, Garwors, Thorwors en Worluks, of vecht samen of tegen elkaar, in het labyrint van Wor. Wie op het eind de hoogste score heeft, heeft gewonnen. De Wizard zelf kan ook nog opduiken, maar is door zijn hoge puntenwaarde ook extra moeilijk te pakken te krijgen.

avatar van ZAP!
Weet niet 100% zeker of ik deze indertijd gespeeld heb, maar komt me erg bekend voor.
Zeer leuk spel met gestoord bewegende monsters (dan weer razendsnel, dan weer 'loop'-end in een hoekje) en de muziek is gek makend zodat het nog lastiger spelen is.

Ik wel. Op mijn Atari2600 zelfs. Staat nog boven in de kast. Was erg leuk in twee speler modus. De normale monsters waren op het begin niet zo een probleem, maar de twee zgn 'bazen' die onzichtbaar werden en steeds sneller gingen wel.

En inderdaad, hoe sneller alles ging, hoe enerverender het (weliswaar heel simpel) muziekje. (dat had overigen iets weg van Jaws). Destijds best wel wat plezier aan beleefd, zowel in mijn eentje als met mijn vriendjes die op bezoek kwamen. De tijd dat je nog gewoon iets in een console kon pleuren zonder 4 uur installatietijd.

avatar van ZAP!
Ben er wel vrij snel klaar mee voor nu, want ik kom hooguit in de 2e level.
Maar ik ga 'm zeker nog weer es proberen.