Soul Bubbles (2008)

Nintendo DS
Puzzle

Ontwikkeld door Mekensleep
Uitgegeven door Eidos

In Soul Bubbles speel je een jonge sjamaan die verloren zielen moet beschermen tegen de vele gevaren in de wereld. Door ze te vangen in een bubbel en ze naar een veilige plek te escorteren, kan hij de zielen redden. Dat is uiteraard eenvoudiger gezegd dan gedaan, want de ruim veertig levels zitten vol met obstakels. Denk hierbij onder andere aan vogels, vuurtjes en stekels. Je moet zelf de bellen zelf om de zielen heen tekenen en kan ze op een veilige plek weer leeg laten lopen. Ook kan een bel gevuld worden met water, om hiermee vuur te doven. Om een bel te laten stijgen kan je deze vullen met gas. Behendigheid en logisch nadenken zijn zodoende belangrijk om Soul Bubbles uit te spelen.

avatar van twinsen
Zeer verslavend spel.Graphics sfeer en muziek zijn top.
Kan op sommige momenten mischien beetje eentonig zijn
Maar de gameplay is heel verslavend.

avatar van StevenMighty
Dit was (is) een geweldige game!
Het is ontzettend origineel, ziet er geweldig uit, prachtige muziek en erg verslavend.
Waarschijnlijk meer iets voor de poëtische gamer dan voor de geweld en actie gamers, maar ik vind het in ieder geval een must-have die de DS benut zoals het hoort.

Hoog tijd dat ik hem nog eens speel. Jammer dat er geen vervolg meer op kwam tot nog toe..

4,5 sterren