Asteroids (1979)

Alternatieve titels: Asteroids (AsterĂ³ides) | Meteorlar Geliyor

Arcade / Atari 400/800/XL/XE / Atari Video Computer System / Atari 7800 / Game Boy / PlayStation / Sega Saturn / Super NES / PC / Sega Dreamcast / Game Boy Advance / Mobile / Zodiac / PlayStation 2 / Xbox / Nintendo DS / Plug and Play / N-Gage / Xbox 360 / Apple iOS / Android / PlayStation Vita / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / Evercade VS / Evercade EXP / PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Atari
Uitgegeven door Atari, Accolade en Microsoft

Je bent de piloot van een ruimteschip dat gevangen is in een asteroïdenregen, waar je je een weg uit moet schieten.

avatar van t.o.
Legendarisch spel natuurlijk, maar de houdbaarheidsdatum is wel overduidelijk verstreken

Jaren geleden gespeelt op mijn windows 3.1 computer vond t toen wel een leuk spelletje

t.o. schreef:

Wat een onzin, dit zit gewoon simpel maar zeer goed in elkaar. Dit spel leunt ook totaal niet op de graphics, maar simpelweg op het geniale spelidee. Je gaat toch ook niet beweren dat de houdbaarheidsdatum van Tetris is verstreken.

avatar van james
Ja hammerhead heeft gelijk zeer goeie game het is tijdloos net als
super mario bros denk ik. ik heb dit spel op een atari
(plug & play 10 in 1) mijn score is 3,0

avatar van stranded
De houdbaarheid daten valt erg over te debatteren. De wat oudere generatie die dit speelde in 81 zou dit nog steeds geweldig vinden. Die zelf generatie die nu nog steeds fanatiek game prijst het vooral voor zijn pioniers werk en heeft ook veel nostalogie bij dit spel. De nieuwe generatie gamers (Mario 64 of de GTA generatie) lacht om dit spel en kapt er na 5 minuten mee (uitzondering daar gelaten. Ik behoor tot die eerste generatie die nog steeds games speelt.

riczz
dit spelletje heb ik vroeger in de jaren 90 ook wel eens gespeeld erg bekend spel voor mij.
Ik geef het toch een 3,5 ster voor

Niet wetende dat je er nooit uitkomt

avatar van polopolo150
een simpele spel waar je niks doet dan schieten.... heerlijk met wat rustige muziek in de achtergrond op de radio.

Iets simpels, maar ook zo goed... en meer is er niks te zeggen.

mister-fool
stranded schreef:

Ik denk dat ik me wel tot die nieuwe generatie kan rekenen. Ik prijs de game uiteraard om zijn pionierswerk, maar daarnaast vind ik het ook op zichzelf vermakelijk. Niks mis met een simpel concept dat goed wordt uitgevoerd. De minimale stijl heeft ook wel iets tijdsloos. Het was ook niet voor niets een mini-game bij internetgame Omerta. Astroids werkt zo leuk als tijdsverdrijf. Misschien eigenlijk wel een spel die het heden ten dage goed kan doen op de mobiel.