Apidya (1992)

Commodore Amiga
Shooter / Action

Ontwikkeld door Kaiko
Uitgegeven door Blue Byte

Ikuro leeft gelukkig samen met zijn vrouw Yuri. Totdat een kwaadaardige tovenaar een leger van insecten op Yuri afstuurt, en haar als gevolg hiervan vergiftigt. Ikuro zint op wraak en besluit om een medicijn voor Yuri te vinden. Om de insecten te lijf te gaan, transformeert hij zichzelf in een dodelijke wesp. In de vijf werelden, met elk drie levels, neem je het in deze horizontale shooter op tegen allerlei ongedierte. Wapens zijn te verzamelen via de bloemen die je dodelijke slachtoffers achterlaten. Eén wapen, een sidekick mini-insect, kan worden bestuurd door een tweede speler.

Verfrissende en orginele side scrolling shooter die gebruik maakt van de flora en fauna . Zonder twijfel toch een van de mooiste van die tijd

...met imo een van de beste shoot 'm up soundtracks aller tijden.