The Secrets of Da Vinci: The Forbidden Manuscript (2003)

Mobile / PC

Ontwikkeld door Elektrogames, Kheops en TOTM
Uitgegeven door Nobilis en TetraEdge

Het verhaal speelt zich af in 1522. De jonge Valdo zoekt een verborgen manuscript van Leonardo da Vinci, in opdracht van een anoniem persoon. Terwijl je op zoek bent naar het manuscript, ontcijfer je de raadsels aan aanwijzingen van Da Vinci. Daarbij zul je je bezig moeten houden met het maken van papier, nadat je een brug en een molenrad gerepareerd hebt. Ook krijg je de opdracht een mooie dame te verleiden met honing en gezang. Er zijn meerdere oplossingen mogelijk voor de problemen die je tegenkomt. Je krijgt daarbij de keuze tussen aardig zijn of onaardig zijn door te stelen van bediendes. Die keuzes beïnvloeden je verdere acties in het spel.