Front Mission (1995)

Nintendo DS / PlayStation / Super NES / WonderSwan Color
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Square en G-Craft
Uitgegeven door Square Enix en Square

Als officier bij het OCU wordt je midden in een oorlog gegooid. Hoe meer je betrokken raakt bij het conflict, hoe meer mensen je tegenkomt die je bij je missie willen helpen. Jij leidt hen om zo de vijand voor te zijn.

avatar van Onderhond
Mechas zijn stoer. Een team van een 20 tal personages met hun eigen character en eigen mech hebben is nog veel stoerder.

Zo gaaf om na een missie een nieuwe winkel in te duiken om te grasduinen tussen het laatste en beste mech materiaal. Nieuwe benen, armen, wapens.

Erg leuk strategy game, was niet al te moeilijk, maar zag er erg cool uit en had een leuke manier van levellen. En hypercoole mechas natuurlijk!

4.5*

Prima spel, erg jammer dat hij nooit in het Engels is uitgekomen. Ik snap geen drol van de hele verhaallijn.

avatar van Onderhond
Is wel vertaald hoor, maar dan door fans. Op emulation te spelen in het Engels, heerlijk