Alien Breed: Tower Assault (1994)

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32 / PC
Shooter / Action

Ontwikkeld door Team17
Uitgegeven door Team17

Een wetenschappelijke buitenpost op een ver afgelegen planeet is aangevallen. Niets is bekend over de aanvallers, aangezien elke vorm van communicatie met de buitenpost is verbroken. Een team van mariniers wordt er op af gestuurd om het voorval te onderzoeken, en de onbekende bezoekers te vernietigen. Zodra het schip de atmosfeer van de planeet binnendringt, wordt het echter door het verdedigingssysteem van de basis met lasers beschoten. De onvoorbereide mariniers lijden zware verliezen. Rookies Nash en Jordan crashen op de planeet en moeten de strijd aangaan met de Aliens. Nash en Jordan moeten zich een baan vechten door de levels en onderweg sleutels, munitie en credits verzamelen. Via computerterminals kunnen er nieuwe wapens gekocht worden. Een nieuwe 'retreat' mode maakt het mogelijk om al schietend je terug te trekken. Net zoals bij de vorige Alien Breed games, is dit ook een top-down shooter.