Global Gladiators (1992)

Commodore Amiga / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis
Action / Platform

Ontwikkeld door Virgin
Uitgegeven door Virgin

Global Gladiators is een actie-platform game dat gebaseerd is op fastfoodketen McDonalds. In het spel bestuur je Mick of Mack en navigeer je door vier werelden: Slime World, Mystical Forest, Toxic-Town en Arctic World. Tijdens het avontuur wordt je begeleid door Ronald McDonald die in het begin en aan het eind van elk level verschijnt. Je wapen is een super soaker achtig geweer met slijmerige projectielen als munitie. Onderweg moet je gouden bogen vinden om door te kunnen naar het volgende level. Overwin de monsters en voltooi allevier de werelden.

Pastichio Rocker
Leuk spel. De levels waren ietwat saai maar er zit genoeg uitdaging in en de graphics zijn ook niet onaardig. De soundtrack is erg catchy.

Leuk om hier een reactie te zien, deze game had inderdaad een catchy soundtrack. De Sega versie even vergeleken met de Amiga versie. De Sega versie is beter qua achtergrond graphics en de Amiga versie heeft dan weer een betere volle sound.
De game op zich speelde lekker, dat de game overduidelijk werd gesponsord door mcdonalds mocht de pret niet drukken. Heb de game helaas nooit uit kunnen spelen, werd me op den duur te moeilijk. Uiteindelijk startte ik de game af en toe alleen maar voor de sound en om in het menu de grappige soundeffecten te beluisteren

ps, de intro muziek was alleen al erg de moeite waard:
YouTube - [Intro][Amiga] Global Gladiators

Pastichio Rocker
Ik vond dit nummer altijd super. Volgens mij is dit de muziek uit het eerste level:

YouTube - Mick & Mack Global Gladiators Music - Mc Rock