Castlevania Judgment (2008)

Nintendo Wii
Fighting

Ontwikkeld door Eighting en Konami
Uitgegeven door Konami

Je kruipt in de rol van Simon Belmont, en het is jouw taak om af te rekenen met Dracula. Naast deze personages maken Alucard, Maria Renard, en Shanoa, personages uit de serie, ook hun opwachting. Zij kunnen wapens zoals heilig water, dolken, magische spreuken en boomerangs gebruiken. Tijdens de gevechten kunnen er wel vijandelijke monsters opduiken om de actie te verstoren.

avatar van Donkerwoud
Wat Ehrgeiz probeerde met de figuren uit Final Fantasy, dat doet deze game met Castlevania, namelijk de bekende figuren inzetten voor een stevig potje knokken op bekende locaties. En net als bij de eerder genoemde game werkt het ook hier niet. Grafisch oogt het als een mooie PSX-game, met zulke donkere beelden dat je soms niet ziet wat er op het scherm gebeurt, en qua gameplay is het extreem simplistisch uitgevoerd. Om nog maar te zwijgen over de speciale moves die een filmpje tonen tijdens het vechten. Dat soort dingen zijn echt niet meer van deze tijd. Epic Fail!

avatar van Mega Man
Donkerwoud schreef:

Nou weet ik zelf wel dat wanneer men een bekende franchise overzet naar een ander genre, het niet altijd even goed uitpakt. Soul Calibur Legends is daar een goed voorbeeld van. Niet zozeer vanwege de gameplay, maar de rampzalige graphics. Het spel waar jij het over hebt krijgt over het algemeen een redelijk cijfer op diverse sites zoals IGN. Dat de gameplay simplistisch is en repetief kan worden..tja, het is dan ook een Beat 'm Up. En als Beat 'm Up spel doet Judgement het zo slecht nog niet. En zo moet je deze game ook zien. Resident Evil: Umbrella Chronicles is als Resident Evil game zijnde totaal niet te vergelijken met een R4 of de remake van R1. Als rail-shooter zijnde doet de game het gewoon best goed. Dat het spel je flink tegenvalt omdat het een rail-shooter is..dat is een ander verhaal natuurlijk. Je hebt wat met het genre of niet.
En Judgement vergelijkbaar met de graphics van een PS game? De Wii staat niet bekend om z'n krachtpatserij en Myth Makers en Ninjabread Man hadden makkelijk PS games kunnen zijn. Judgement is toch wel een heel stukkie mooier hoor