Rez (2001)

Alternatieve titels: Rez HD | Rez Infinite

Sega Dreamcast / PlayStation 2 / Xbox 360 / PlayStation 4 / PlayStation VR / PC / PC VR / Android / PlayStation 5 / Playstation VR2
Music / Shooter

Ontwikkeld door United Game Artists, Q, Monstars en Resonair
Uitgegeven door Sega, Sony, Microsoft, iam8bit en Enhance

Bereid jezelf voor op een spannende reis van bezienswaardigheden, geluiden en schietactie. Beleef 360 graden geestverruimende synesthesie terwijl je je een weg schiet door golven van vijanden en enorme transformerende eindbazen. Met elke beweging activeer je kleuren en geluiden die synchroniseren en gemengd worden met de beat van de techno-soundtrack.

avatar van SilverGun
Schitterende game inderdaad. Heerlijk hypnotiserend en met de speciale TranceVibrator controller helemáál geweldig. Mizuguchi is een held in het combineren van geluid en visuals tot een dynamisch geheel. Dat komt ook duidelijk naar voren in spellen als Lumines en Meteos, maar REZ spant de kroon.

PS. Toffe Forza 2 REZ paintjob

Jaaa, een ongekende audiovisuele ervaring. Beeld, geluid en interactie zijn op fenomenale wijze met elkaar vervlochten. En met name in het geniale vijfde en laatste level komt zelfs nog knappe thematiek bovendrijven. Misschien het beste spel dat ik gespeeld heb.