Benefactor (1994)

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32
Platform

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Psygnosis

De zes leiders van Lullyat zijn gevangen genomen door de Miniatians. Daarnaast hebben ze het meeste waardevolle icoon van Lullyat, de regenboog machine, gestolen. Maar niemand minder dan Ben E. Factor schiet de bewoners van Lullyat te hulp. Hij reist de zes manen van Minniat af om het icoon terug te halen en de zes leiders te bevrijden.

Van de makers van de Pinball Games (Dreams, Fantasies, etc..) was dit in 1994 een verrassende game van Digital Illusions. Lemmings en Prince of Persia in 1 game. Erg kleine graphics, maar het speelt heerlijk intuitief en de soundtrack is prima. De puzzels worden naarmate de game vordert steeds complexer en bijna niet te doen. Heb het dan ook helaas nooit uit kunnen spelen