Disaster: Day of Crisis (2008)

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Monolith Soft

Overleef de meest verschrikkelijke natuurrampen in Disaster: Day of Crisis, een paniek veroorzakende survival game. In een korte tijd heeft een golf van natuurrampen de Verenigde Staten overweldigd. En naast deze onverklaarbare serie rampen heeft een schurkachtig team van commando's de chaos aangegrepen om een kernwapen te stelen. Alleen Ray, een voormalig lid van een exclusieve speciale reddingseenheid, neemt het heft in eigen handen om de wereld te redden.

avatar van Nintendofreak
Dit lijkt mij persoonlijk echt een kei mooie game. Ik heb net de trailer gezien en die ziet er geweldig uit. Prachtig verhaal super spannende actie hier kijk ik naar uit.

Afgaande op die trailer verwacht ik er niet al te veel van. Het ziet er niet barslecht uit, maar prachtig zou ik het ook niet echt willen noemen. De animaties zijn soms een beetje houterig. De gameplay bestaat uit veel verschillende onderdelen, dus het is nog maar de vraag of die allemaal wel even goed worden uitgewerkt - iets wat lang niet altijd het geval is bij dit soort games.
Het verhaal omvat niet veel meer dan 'de pleuris is uitgebroken, probeer te overleven!', dus daar hoef je het volgens mij ook niet om te doen. Al te veel vertrouwen heb ik er eerlijk gezegd niet in, nee...

Karl schreef:

Ja daar heb je wel een punt. Of dat de besturing perfect gaat werken dat is altijd onzeker. Ik hoop van wel maar dat is afwachten. Maar buiten dat lijkt mij deze game toch heel erg sjiek. Enkel grafisch kan het niet tippen aan de andere consoles maar dat is bij de meeste wii games zo.

avatar van Nintendofreak
Dit is de nieuwste trailer voor de game en het ziet er naar mijn mening geweldig uit voor een wii game.
Deze ga ik zeker kopen.

%%%%%%
Lijkt me inderdaad een mooie game sta versteld van de Graficks
Jammer dat ik geen Wii heb

heeft iemand dit spel al?

avatar van Bahamut Zero
Ik zag deze gisteren op de reclame en het zag er goed uit (ok, zien reclamespotjes altijd). Maar het kon wel eens zo zijn dat Nintendo hier zomaar een verrassende exclusive uit heeft gebracht

Imperial Figure
Van de makers van blood, fear en condemned, jammer dat ik geen Nintendo Wii in mijn bezit heb.

avatar van rpger
Ik heb 'm een tijdje gespeeld. Tja het is niet veel. Het idee is wel aardig, maar de uitvoering laat zwaar de wensen over.

avatar van Draugen
Enige originaliteit kan het spel niiet ontzegd worden, maar het is af en toe wel erg slordig allemaal. Het spel gooit zo veel verschillende gameplay elementen naar je hoofd dat het af en toe wel erg gimmicky overkomt.

Maar het was toch een vrij vermakelijke arcade game met een leuk, supercheesy verhaal.