Batman Forever (1995)

Game Boy / PC / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES

Ontwikkeld door Probe en Acclaim
Uitgegeven door Acclaim

Batman en Robin moeten deze keer ten strijden trekken tegen schurken The Riddler en Two Face.

neo (crew)
Het Batman Returns spel voor de Snes volgde veel minder de verhaallijn van de film. Dat doet Forever wel. Het is een heerlijke beat em up game met veel aandacht voor locaties en karakters van de film. Samen met iemand anders als Batman en Robin de levels doorlopen ging nooit zo soepel; je had altijd al snel de neiging om de ander te raken dan de vijand. Hierdoor bleef er vaak maar 1 van de personen over om verder te gaan in het spel. Grote nadeel van de Snes versie was wel de hantering van wapens en soms moeilijk uit te voeren bewegingen. Toendertijd las ik in een blad dat ie op de andere console daarin wel veel makkelijker was. Neem het circus level waar je op een gegeven moment van een trapeze een stuk met je cape moet vliegen; dat heeft een tijd geduurd voor het eenmaal lukte. 4 sterren

avatar van Hadouken
In 2P player mode was deze game echt geniaal. Alleen we kwamen helaas vaak niet verder bij het circuslevel. Maar dan startten we de game gewoon weer opnieuw op om weer dezelfde weg af te leggen en badguys af te maken.

neo (crew)
In de single player lukte het wel om wat verder te komen dan het circus. Deed precies hetzelfde als jij.

avatar van Jim Carrey
Op de Gameboy was dit een leuk spel vooral leuk om tegen The Riddler te vechten (natuurlijk omdat ik Jim Carrey fan ben) en ook verder en over het algemeen was het wel een vermakelijk spel eerlijk gezegd!

* * *

neo schreef:

Geef jij hier 4 sterren voor?????

avatar van ps3me
De film is een stuk leuker dan het GBA spel, het werkt niet zo lekker allemaal.

neo (crew)
Ja, ik geef er 4 sterren voor....

neo schreef:
Ja, ik geef er 4 sterren voor....

Beetje hoog voor zo'n spel

neo (crew)
Daar mag je van mening over verschillen, maar van jou heb ik nog geen cijfer en motivatie gezien.

neo schreef:

Ik stem ook alleen maar op echt goede games

neo (crew)
Dan vraag ik mij toch ernstig af waarom je hier vanaf wijkt door op deze game wel stemmen...

gamelord
Dit snap ik niet, ik heb hem op de ps1 nu...kan ik hem erbij toevoegen?

avatar van PC.ENGINE.FAN
Is het wel eens iemand opgevallen, dat die acteurs helemaal niet op de echte Batman en Robin lijken? Het heeft vast wel weer wat met licentie rechten te maken. De personen die model stonden voor de digitized graphics hadden goedkope kostuums aan. Batman heeft een soort plastic carnavalskostuum aan met een zak aardappelen in zijn broek, en Robin lijkt wel supermoron met die felle kleuren. Ik kan je maar een bewijs geven, zoek de beelden van de PC DOS versie. Daarin speel je met de echte karakters die er ook zo uitzien als Batman en Robin uit de film. Check it out.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Oh ja nu ik mijn geheugen wat opfris weet ik weer dat hier ook een Arcade game van was, die later nog werd gepoort naar Saturn en PSX. Soort van een poor man's final fight, net zo slecht dus.

avatar van wolff
Vreselijk spel SNES, vijanden duren lang om te doden, decoratie blokkeerde je zicht, het was lastig uit te vinden waar je heen moest, de besturing was ongelofelijk slecht.