Wizards & Warriors (2000)

Ontwikkeld door Heuristic
Uitgegeven door Activision

Je bevind je in de wereld Gael Serran, waar alles op rolletjes loopt. De oude wijze man Gareth heeft echter een visioen gekregen dat hem nogal verontrust. De slechte Farao "Cet" is uit zijn slaap ontwaakt, en dreigt geheel Gael Serran is duisternis te hullen. Jij wordt door Gareth met de zware taak belast om dit zwarte heerschap een lesje te leren en Gael Serran te redden van de ondergang. Cet kan alleen gestopt worden met het magische Mavin zwaard. Jouw grote opdracht is om het Mavin zwaard te zoeken, en daar Cet mee te verslaan.

avatar van Tsjo-Wi
Is dit dezelfde versie als die Wizards & Warriors voor de NES?

De beide spellen hebben niets met elkaar te maken. Deze Wizards & Warriors is een old-school RPG in de traditie van bvb Bard's Tale en Wizardry. Heb er zelf nooit veel mee gespeeld aangezien het wel een beetje een heel erg cliché dungeoncrawler was en je keus te over had in die periode (eg. Baldurs Gate II, Deus Ex...).

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik ben ook gefopt, maar dan zal iemand de NES delen even toe moeten voegen. Ik zie daar namelijk nog niets van staan, heb daarover best wel wat te vertellen namelijk..hehe.

avatar van woeler82
Dit is een old school dungeon crawler voor de PC, ik moet zeggen best wel leuk maar ook moeilijk in het begin.
Je moet veel saven , want een foutje kan soms grote gevolgen hebben.
De monsters komen periodiek terug en als je dood gaat moet je helemaal terug naar de stad voor te ressen.
Als je verder in de game wordt het wat leuker maar de game is niet zo gemakkelijk als het lijkt.
Het spel is 22 jaar oud ik heb het toen willen spelen maar er zat een flinke bug in en zodoende heb ik die al
die jaren links laten liggen.
Ik ben nou eigenlijk niet zo ver , komt laters maar het zal me veel uren spelplezier opleveren.

avatar van woeler82
Ik heb een flinke bug gevonden in de serpent lair .
De bug is dat ik die serpent figure niet kan krijgen, die bug kun je omzeilen als je de items heb voor de serpent altar en de 4 spreuken kent voor sumon naga.
De spreuk kun je vinden bij de oplossing die je kunt downloaden via internet.

Ik heb dat serpent figure 1x gehaald en ook het boek waar de spreuken
Ik ging vast in de stout mine en ben toen opnieuw begonnen en heb de serpent figure niet kunnen halen
zodoende heb ik spreuk opgeschreven en kwam wel verder.
Als ik meer bugs vind meld ik wel weer

avatar van woeler82
Ik kom toch verder , ik heb niet verder gekeken als me neus lang is, dit is dus geen bug, gelukkig maar , kijken of ik verder kom