James Bond 007: Everything Or Nothing (2004)

Alternatieve titel: 007: Everything or Nothing

Xbox / Nintendo GameCube / PlayStation 2

Ontwikkeld door Electronic Arts en Griptonite

Ian Flemings meesterspion, James '007' Bond, moet afrekenen met al zijn vijanden uit vorige verhalen, onder andere 'Jaws'. Hierbij kan hij natuurlijk weer rekenen op alle technische snufjes, ontwikkeld door R en Q. Ook komen de vaste trekjes van James in het spel voor, zo blijft hij een eeuwige vrouwenversierder. M houdt hem nauwlettend in de gaten en dit zorgt geregeld voor spanningen.

Moet je helemaal zelf weten, hoe jij stemt. Val dan ook niet de mensen aan die het spel wel goed en vermakelijk vinden. En de argumenten van hierboven slaan nergens op. Heb maar 3 of 4 bond films gezien. Besteed mijn tijd liever aan games dan aan films
En wat jij goed vind of niet goed vind, boeit mij geen ene reet...moge wel duidelijk zijn dat ik met niemand in discussie ga over games.

Ik moet je eerrlijk bekennen ik vond deze bond niet geweldig maar de reactie van Mega man slaat inderdaad nergens op. Iedereen heeft zijn eigen smaak .

avatar van Mega Man
gamelord schreef:

Welke argumenten? Tunnelgameplay, kort maar krachtig....dat is gewoon een feit. Of je er nou kapot van bent of niet, GoldenEye is gewoon duidelijk superieur ten opzichte van deze game in bijna alle opzichten. Als je deze game uit '97 onder de loep neemt dan ligt het bewijs vlak voor je neus. Ben je van een jongere generatie die pas vanaf het Gamecube/Playstation 2/Xbox tijdperk is begonnen of simpelweg nooit een N64 in bezit hebt gehad (op welke leeftijd dan ook) dan gaat het niet op natuurlijk.

Ik zeg ook niet dat ik EON slecht vindt, ik heb gewoon mijn vraagtekens bij sommige scores. 4.5 is gewoon absurd hoog voor een commerciele game als deze waarbij het meer om de naam gaat dan de gameplay. Een game die ik net als King Kong in een ruk heb uitgespeeld. Tof, ja dat wel maar een klassieker? Overigens heeft EON wel een stuk meer te bieden dan King Kong maar dat ter zake.

Dat was ook niet mijn punt eigenlijk. Ik bedoelde er mee te zeggen dat als je een commerciele achtbaanrid wilt beleven, je net zo goed Die Another Day in je DVD speler kunt stoppen. Dat je niet van films houdt dat is weer een ander verhaal. EON is enkel groot geworden door stoere praatjes: Brosnan, Dench en Cleese in de film...dan moet het spel wel goed zijn toch? De gameplay is zo...ehm...lineair als maar kan. Als je een tank-level hebt dan draait het ook letterlijk om rijden door de straten en vijanden kapot knallen. Of een heel level wat alleen bestaat uit vliegen. Het is òf dit òf dat. Bij de meeste shooters heb je de vrijheid om ergens in te gaan zitten. Zelfs in GoldenEye (een game uit 1997) stond er een tank voor je klaar die je 'kon' gebruiken en waren de levels enorm.

Dat het je niks interesseerd dat boeit mij overigens ook niet. Maar toch zeg ik 't. Die vrijheid heb ik op een forum volgens mij. Als ik het niet eens ben met een bepaalde score dan geef ik dat aan. Maar als jij duidelijk kan aangeven waarom deze game wèl goed is dan hoor ik dat graag. Maar dat heet dan weer discuseren...iets waar jij niet aan meedoet....maar ondertussen wel aan 't doen bent

Vind het begin erg tof met zo'n onzinnige eerste missie. En dan gelijk de bond tune. Je waant je in een film van Bond. Daarnaast waren die filmpjes erg vet erdoorheen. Al had het allemaal wat sneller mogen lopen. verhaallijn was niet echt strak maar wel goed. had van mij wel een plotselinge andere wending aan mogen zitten. De variatie in missies vind ik wel erg vet. Je rijdt met voertuigen zoals de Daytona die er vet is of je eigen Vanquish. Wat ik minder vind is de korte missies. Wat in Nightfire een missie was is hier opgesplits in bijv. 3 missies. Zit je er net lekker in is die afgelopen. Wapen keuze is ook erg uitgebreid. Daarnaast miste ik een beetje de spionage in de game. Als laatse vond ik het erg tof dat je je beeld in een 'freeze' mode kon zetten om je wapens te selecteren en dergelijke. Zo had je tijd om te kijken waar je tegenstanders komen.

- Graphics
- Alles eromheen wat er uit komt te zien als een bond film
- Voertuigen
- En natuurlijk de overweldigende sterrencast
- Multiplayer

- De korte missies
- Eigenlijk teveel actie is wel vet maar als ik een bond game koop wil ik ook infiltreren zonder opgemerkt te worden. Vond ik te weinig keren gebeuren
- Voorderest erg weinig om echt op aan te merken

Beeld: 4,5
Geluid: 3,5
Gameplay: 3,5
Plezier: 4,5

Een 4 is terecht op zijn plaats voor deze game

Ben hem weer eens aan het herspelen en ik moet zeggen dat ik hem nu veel leuker vind dan eerst! . Ik verhoog nu met 0,5*, maar zoals het er nu uitziet wordt dat vast wel meer!

ik vond alle andere james bond spellen die ik heb gespeeld heel slecht maar ik hoorden van een kennis van em dat dit een goeie spel is dus ik probeerde het maar en het is een leuke spel

avatar van gamer for life
goede game , en ook wel een zeer degelijke bond game . een goed verhaal en fijne gameplay . de missies waren ook van goede lengte en de grafics waren ook wel goed . toch voor 2004 . ook leuk om de originele voice cast te horen van de filmen . de game was misschien wel wat kort .

avatar van Zino
Pfoe ik kan mij nog herineren dat dit echt een mooi spel was toender tijd lekkere gameplay mooie graphiks(lol).

3.5

vond hem wel aardig!

wolff schreef:
3.5

vond hem wel aardig!

heb m na jaren nog 1x gespeelt, ik vind het een super game! heel leuk en speelt lekker weg

2009 was mijn laatste bericht en ik heb hem nog steeds niet uitgespeeld. Ik ben op dit moment opnieuw begonnen en hopelijk heb ik hem voor de release van Titanfall uitgespeeld.

En solidKevin, was het gelukt?

Grovonion schreef:
En solidKevin, was het gelukt?

Nou volgens mij niet . Ik denk dat ik op een gegeven moment weer ben afgehaakt en ik denk ook niet dat het er ooit nog van gaat komen.

DarthSolidKevin schreef:

Ik had 'm in de zomer vakantie van 2018 nog uitgespeeld op de PS2 emulator (op mijn originele console nooit door de laatste pittige missie gekomen)

avatar van Duke Nukem
Everything or Nothing is geen perfect spel maar het is toch een van de beste Bond games voor de PS2. Veel beter dan de opvolger From Russia With Love, een spel van dezelfde ontwikkelaar. De graphics zijn goed voor een PS2 spel uit 2004 en ook het geluid is goed. Een leuke touch is dat de stemmen werden ingesproken door Pierce Brosnan, Judi Dench, John Cleese en anderen. De speler lijkt ook echt op Brosnan.

De missies zijn kort en leuk om te spelen. Alleen is het rijden met voertuigen niet erg goed, maar dit is dan ook geen racespel. Wat mij ook soms tegenviel is het schieten, of meer precies het mikken met de wapens. Meerdere keren zag ik een vijand, drukte ik de L1 knop in om te mikken, en mijn poppetje begon in de andere richting te schieten. Heel frustrerend is dat!

De multiplayer modes zijn niet erg onderhoudend. Je kunt geen personage uit een Bondfilm kiezen, de levels zijn ongeïnspireerd en de controls reageren niet voldoende om te kunnen genieten van deze mode. Er is wel degelijk een zekere herspeelbaarheid van de missies, in een poging om zilver of goud te verdienen. En ik ben van plan om de story mode van dit spel binnenkort nog eens te spelen.

avatar van Q jones
Zou deze graag nog eens spelen. Hoop dat hij op het vernieuwde ps plus komt