James Bond 007: Everything Or Nothing (2004)

Alternatieve titel: 007: Everything or Nothing

Xbox / Nintendo GameCube / PlayStation 2

Ontwikkeld door Electronic Arts en Griptonite

Ian Flemings meesterspion, James '007' Bond, moet afrekenen met al zijn vijanden uit vorige verhalen, onder andere 'Jaws'. Hierbij kan hij natuurlijk weer rekenen op alle technische snufjes, ontwikkeld door R en Q. Ook komen de vaste trekjes van James in het spel voor, zo blijft hij een eeuwige vrouwenversierder. M houdt hem nauwlettend in de gaten en dit zorgt geregeld voor spanningen.

avatar van Pacino88
Geweldige Bond game, de single player is perfect. Alleen de multiplayer valt tegen, omdat er niet echt een arena mode is om tegen elkaar te gaan.

%%%%%%
Is een vande leukere JamesBond games leuke acties en aardige missies 3,5 verdient die vind ik

1,5
Echt een kutspel dit. De single player had niet echt heel leuke levels (alleen dat motorlevel op die brug) en die multiplayer was ook niet echt leuk. Ik kwam ook nooit verder bij dat level in dat Arabische paleis met die enorme machine in het midden.

Relax
Op de PS2 toch een zeer vermakelijk spel.
Mooie graphics, geweldige vijanden, leuke wapens en wel leuker storyline, maar niet echt James Bond ofzo.

Niet zo'n goede game, want ik vond de game niet echt leuk spelen. Een vriend van mij kreeg er geen genoeg van, maar ik was maar aan het wachten tot hij dat spel beu was... Ik ben niet echt te spreken over dit spel! Cijfer: 2**!!

Vermakelijk spel. Zeker de missie waarin je in een stad rond kon rijden was erg tof. Ook de nanospin was leuk om in te zetten. Verder veel actie en een typisch Bond spel. Na games als Goldeneye en Nightfire was dit eens een Bond die je in 3rd person view zag, ook wel eens leuk. Geen topper, maar wel een aardige game.

avatar van Iron Rose
Hier liet EA eindelijk eens zien hoe het wel moet. Gevarieerde gameplay, veel verschillende locaties en toffe personages maken dit de beste bond game sinds GoldenEye. Jammer dat ze het hierna weer flink zouden verkloten met Rogue Agent en From Russia With Love. 4*

Heerlijke game, Een sterrencast met oa William Dafoe, Heidi Klum, Shannon Elizabeth en uiteraard Pierce Brosnan, Alleen vond de missies vervelend kort zat je net lekker te spelen was het al weer klaar, daarvan was het voordeel dat het heel gevarieerd was. Met een paar heerlijke missies.

Terechte 4*

avatar van Mega Man
Topper maar lang geen klassieker zoals Goldeneye 64.

avatar van Barcel
Een topper, maar heb hem nog niet uitgespeeld.. Weet iemand misschien hoe ik een vrouw bij de berg die ik haar moet vangen tijdens springen?

avatar van andnino
Gewoon inhalen...

avatar van Barcel
HOE??? Natuurlijk zou ik geen stomme vraag stellen.

avatar van andnino
Je moet al die crap ontwijken... ik weet het, dat klinkt stom, maar ik heb het ook minstens 20 keer overnieuw geprobeerd.
Naarmate je verder naar beneden valt word het steeds moeilijker. gewoon blijven proberen...

of je kijkt op gamefaqs.com als je een betere oplossing zoekt.

avatar van Mega Man
Everything or Nothing komt bij mij over als een soort korte reclame show voor James bond in het algemeen. Nergens komt het ook maar een klein beetje in de buurt bij het grote Goldeneye 64. De levels zijn te simplistisch en in de ene missie doe je niks anders als een beetje rondscheuren in een tank van de start naar de finish en in de andere missie daal je af van een exploderende dam. Het is allemaal wel spectaculair maar gewoon veel te kort en en het komt meer over als een reclame voor 007. Geef mij maar de grote first person shooters als Goldeneye, Perfect Dark, Timesplitters 2 en Timesplitters: Future Perfect. Nu ik het er toch over heb: ze hadden EON beter door Free Radical moeten laten maken.

andnino schreef:

of je kijkt op gamefaqs.com als je een betere oplossing zoekt.

Ok, thnx.

avatar van Iron Rose
Mega Man schreef:

Maar EoN is een third person actie game, hoor. Wat mij betreft is de game juist zo geslaagd omdat het veel afwisselende gameplay kent. Het ene moment rij je op een motor een trein achteraan en het volgende moment ben je aan het abseilen van een brandend gebouw. Als ze een first person shooter hadden gemaakt was dit allemaal niet mogelijk geweest omdat de daar de nadruk meer op knallen ligt. Wat je met reclame voor James Bond bedoelt snap ik ook niet helemaal.

avatar van Mega Man
Ik bedoel er mee dat alles in zo'n rap tempo voorbij schiet dat het net lijkt of alle missies in een soort reclame stijl zijn gemaakt. Een reclame filmpje is kort en bondig. Vergelijk dit eens met Goldeneye waar je uren zoet mee kon zijn. De levels waren enorm en de gameplay bijna perfect. Daarnaast is de multiplayer in EON gewoon knudde als je het vergelijkt met über klassieker Goldeneye. Zelfs Nightfire had een splitscreen multiplayer en daar hadden ze het bij moeten houden. Ik zeg niet dat EON geen geslaagd spel is maar een klassieker zoals Goldeneye kun je het bijlange na niet noemen. Zelfs de ex-medewerkers van Rare, die nu bij Free Radical werken, deden het veel beter met de Timesplitters games. Sowieso TS: Future Perfect is vele malen beter dan EON.

avatar van Ga_me_bre_aker
Goed spel alleen die multiplayer
nu kan ik niet tegen ANDERE BOTS in een arena dat vind ik nou so jammer.
verder goed spel allen is erg moeilijk om poppetjes, goude - platina medailjes te halen enz.

avatar van Kiadjo
Geweldig Bond spel. Bij mij één van de beste singelplayer en vooral de coöp multiplayer. Geweldig. Ik speelde het altijd met een vriend en we vermaakte ons daglang hiermee.

Leuke bond game maar is niet zo leuk als nightfire.

avatar van jossieboy12
Zeker mijn nummer 2 BondGame. Single Player Is Super gaaf.
Multiplayer Valt best wel tegen. Meer niets te Zeggen, Maar meer dan een 4 is die niet waard.;)

4,0 sterren.

avatar van batexated
een spel die op het begin een beetje raar wegspeeld door het cover-systeem die in deze game is toegepast. dat zit verder in geen enkele bond-game van mijn weten. na een tijdje raak je hier aan gewent en word het spel een stuk simpeler van. uiteindelijk is het spel erg makkelijk uit te spelen. en probeer je de multiplayer ook maar eens.. helaas was dat geen succes. het zag er verder allemaal wel spik en span uit

joeri592
1 van de beste bond games

avatar van ps3me
Goed spel dit, heb er veel met multiplayer gespeeld... maar we kwamen nooit verder dan zo een grot.

Beeld: 4*
Geluid: 3*
Gameplay: 2*
Langetermijn: 3*

Eindbeoordeling: 3*

Waanzinnige game zeg..(enorm veel levels, dacht 30)
Na 3 dagen spelen van deze game wordt het met elk uur spannender.
Wanneer is nu die eindgevecht, dacht eerst met die F-16...maar nee hoor!! Komt er nog een level achteraan, die ik maar overbodig vond.
Maar heb flink genoten van deze game, dat mag wel gezegd worden. Hier heeft EA toch waar voor je geld gegeven. De action in de game was super geweldig, stealht was oke en het is altijd leuk om Jaws tegen het lijf te lopen. Prima game die voor mij voor herhaling vatbaar is!!

+ punten
Prima graphics
non stop actie
geweldige voertuigenmissies
Ai van vijand was wel goed (maar toch minder zoals in far cry & Crisis)
EA heeft hier echt zijn best op gedaan..(mag ook wel eens gezegd worden.

- punten
sommige lv's missen een checkpoint
De game kan je ook op bepaalde momenten irriteren (doodgaan als je bijna op je bestemming bent).
Het richten met je wapen (james moet in de richting kijken van zijn vijand, wat je soms vaak fataal wordt).

Meer weet ik niet te melden in deze recensie, alleen dat het
een behoorlijk knap staaltje werk is van EA!!
4,5*!!!

Mooie Review Gamelord! (maar wat bedoel je met Jaws tegen het lijf lopen dat is de haai uit de Film )

Jaws is de aartsvijand van James Bond..(met dat ijzeren gebit)

avatar van Mega Man
Deze game krijgt veel te hoge scores. Het spel speelt als een soort aanéénschakeling van losse scènes: hier even afdalen..klaar..daar even vliegen...klaar. Wel leuk om eens gespeeld te hebben maar om deze game nou een score te geven die bij Rare's GoldenEye in de buurt komen..nou nee. Dan moet een game toch bijzonder goed zijn of zie ik dat verkeerd. Bij EON hoor ik de mensen al roepen: "oh gaaf, James Bond! Brosnan's stem zit er in...en ook John Cleese en Judi Dench. En de film Die Another Day was al zo spectaculair En wacht...de intro van EON zou zo uit een Bond film kunnen komen!!". Makkelijk cashen met simplistische gameplay en stoere momenten die als los zand aan elkaar zitten.

Tunnelgameplay all the way! EA's EON en Crystal Dynamics' TR: Legend kennen veel overeenkomsten: beide games getuigen van simpel cashen en indruk maken op de mainstream. Alleen was TRL wat meer de moeite waard en niet zo lineair als EON. Nightfire en World is Not Enough waren zelfs nog stukken beter dan deze ren-van-A-naar-B Bond game. GoldenEye: Rogue Agent was ronduit slecht, From Russia with Love nog simplistischer dan EON...en EON: het is geen slecht spel maar 4,5jes geef ik liever aan games waar veel aandacht aan is besteed en niet gemaakt zijn vanuit een commercieel oogpunt met een zogenaamd stoer imago. Meer naam als daad...en aan dat laatste zou ik absolut meer hebben. Vandaar dat ik games als GoldenEye en Perfect Dark wél een 4,5 of 5,0 heef.