Grand Prix 2 (1996)

Racing / Simulation

Ontwikkeld door MicroProse
Uitgegeven door MicroProse

Grand Prix 2 is gemaakt met een officiele licentie van de FIA, en bevat dus alle circuits, teams, coureurs en racewagens van het formule-1 seizoen van 1994. De hoge mate van simulatie kan niet alleen in het rijgedrag terug gevonden worden, maar ook in gedetailleerde set-ups en storingen op gebied van motor, versnellingsbak en electronica. Eén van de eerste racegames met echte 3D-rendering en SVGA-mode.

avatar van Kos
Kos
Zal ongetwijfeld heel leuk zijn, maar was voor mij echt veel te moeilijk.

avatar van Jelle
1,5
Klassieker of niet, gewoon een vervelend spel

De beste race-game ooit. Enorm veel gespeeld vroeger. Zelf de game modden met behulp van de editor en dan de nieuwe seizoenen erin zetten, die je van internet kon downloaden. Ik denk dat ik zeker 5 complete kampioenschappen heb gespeeld.

5 sterren en in m'n top 10 (als ik die ga invoeren tenminste).

Grand-Prix 2 doet mij denken aan prachtige tijden. Heerlijk s'avonds met een paar biertjes achter de computer zitten om samen met wat vrienden een volledige F1 race te simuleren. Dit kon vrij gemakkelijk door de heerlijke 'swap' optie. Zo'n soort optie was voor die tijd (en nu eigenlijk nog wel) vrij uniek. Naast dit soort unieke opties bevatte Grand-Prix 2 ook nog eens over goede grafische mogelijkheden. Dit was echter niet het sterkste punt van Grand-Prix 2; dat was namelijk het realisme. Hier blonk het spel toch wel elke keer weer in uit. Er zijn zelfs nu nog spellen die niet kunnen tippen aan het realistische rijgedrag van Grand-Prix 2.

Kortom, GP 2 is een van de beste race spellen allertijden.

@ Doom:
Niks aan toe te voegen.

ECHT beste race game ooit!!

ik vraag me af waarom het cijfer zo laag is...

avatar van Foetsj_NL
Top klassieker, een van de eerste games die ik speelde. Eigenlijk alleen de Australische Grand Prix gespeeld Ik deed altijd een World Championship, maar had na de eerste GP geen zin meer Maar zeer goed voor zijn tijd !

4,5 *

avatar van Rensie88
Echt een mooie game die ik veel gespeeld heb met zeer realistische autos en schade

Ik was er niet zo goed in maar dat maakte mij niet zoveel uit

Foetsj_NL schreef:

4,5 *

Volgens mij was juist het einde van het kampioenschap Australië, en het begin Brazilië in GP2.

Echt een topspel, weinig op aan te merken. Het werd wel wat moeilijk zonder al die hulpmiddelen.

avatar van rpger
Ik ben niet zo van de race games, maar deze heb ik toch helemaal dood gespeeld, ik ben niet eens een F1 fan, maar het realisme in deze game is ongeevenaard. Ik moet nog steeds stilletjes lachen als ik al die nieuwere generatie racegames ziet als Gran Turismo, het ziet er allemaal ongelooflijk mooi uit, maar realisme ho maar, de autos besturen als dinky toys op ijs. Grand Prix 2 is nooit meer overtroffen.

Haha ik weet nog heel goed wat ik met de cd van dit spel deed na het een paar dagen geprobeerd te hebben: Ik brak hem doormidden

Ik irriteerde me dood aan deze game. Te moeilijk voor me, maar ik was dan ook totaal geen fan van dit genre. Toch wilde ik het eens proberen. Maar buiten het feit dat ik het er lelijk uit vond zien vond ik er ook geen drol aan.

In welk jaar kocht jij het spel dan? Ik vond het er alleraardigst uitzien toen ik het in 1995/1996 kocht.

avatar van Bahamut Zero
hinse schreef:

Absoluut, dit was gewoon het eerste F1 spel wat ik ooit voor de pc speelde! Vondt het daardoor ook zeker geen slecht spel. Hij bleef wel achter bij deel 3 en 4 maar daar zat natuurlijk meer geld achter en verbeterde graphics en ontwikkelingen. Toch was dit een goed spel voor zijn tijd van uitkomen en daarom geef ik hem 4,5*

avatar van joko16
topspel!

absolute topgame!

veel gespeeld, zou het graag nog eens spelen op een oude PC, maar waar is het spel te downloaden?

avatar van mk1992
enige spel uit de Grand Prix serie met tenminste iets van moeilijkheid, dat was voor mij ook het grote gemis bij GP3. zou hem zo nog spelen (wel even alle coureursnamen editen )

avatar van jassertje
Best race game ever!

mk1992 schreef:

Ja ik snap bij God niet wat Jean-Paul Belmondo in een Formule 1 wagen zou moeten .

Wel erg vet spel dit, heeeel (echt heeeel) veel gespeeld.
Als kleiner jochie vond ik crashen natuurlijk helemaal geweldig, dus dan zette ik 'm op "uitblinker" en ging ik in de tegenovergestelde richting rijden op de baan van Monza. Wel even goed uitkienen dat ik net op het lange rechte stuk een tegenligger tegenkwam, en als je goed genoeg raakte bleef er alleen een cockpit over van de auto.
En dan maar wachten tot je omhoog werd getakeld en naar de andere racers kon gaan kijken.

Echt vet spel.

Obscure Thing
Oh ik zie dat ik hier nog niet eens gereageerd heb.
Wat een magistrale game was dit! Ik was net F1 gaan kijken toen deze game uit kwam en ik was helemaal verslaafd aan die game! De beste F1 game die ik ooit gespeeld heb al kwam deel 3 weer in de buurt!