Prince of Persia (2008)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Platform

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

De wereld is aan de rand van totale vernietiging vanwege een conflict tussen de twee goden Orhmaz en Arhiman. De prins zal dit conflict moeten oplossen met behulp van Elika. Zij is een nakomeling van de Ahuras, bewakers van de Boom des Levens, waar de kwade God Arhiman al die tijd gevangen zat totdat de Prins en Elika dit samen bezochten. Zij waren getuige van de vernietiging van de boom en de ontsnapping van de kwade god Arhiman. Daarmee werd uiteindelijk de slapende krachten van Elika ontwaakt.

avatar van kArIzMa_TuRk
Het spel schept bij velen hoge verwachtingen. Misschien overtreft ie de voorafgaande delen?

avatar van rpger
Het ziet er in ieder geval erg fraai uit. De verhaallijn heeft overginds geen overeenkomsten met eerdere delen, gaat hier om nieuwe karakters.

avatar van jaspertje3
Waarschijnlijk ook meer gevechten voeren dan klimmen en klauteren (jammer).

avatar van Bahamut Zero
Weer een serie erbij die uitgemolken word?

joeri592
ik vind deze serie niet uitgemolken worden, elk deel word juist steeds beter

avatar van aire.
Tja, bij uitmelken denk ik vooral aan makkelijk cashen. Ik noem een Sims 2, waar ze om de haverklap met een add-addon kwamen. Weliswaar niet voor de volle pond, maar ze zouden er ook voor kunnen kiezen om een allesomvattende / complete game te maken. Kwa marketing natuurlijk wel te begrijpen. Maar los daarvan is het niet voor niets dat er in de gamewereld zoveel franchises zijn.

Je zit ten eerste al met verschillende consoles. Dus zou een game zich voor meerdere consoles lenen dan zit je al gauw aan 3 á 4 opzichzelfstaande games. Noem het uitmelken, maar wat wil je dan, een simpele port? Nee, want je wil natuurlijk een fatsoenlijke game hebben. En terecht. Om die reden dus al niet geheel onlogisch.

Dan zit je nog met de ontwikkeling. Vooral in de game-industrie gaat dat gewoon zó vreselijk snel. Een nieuwe console biedt nieuwe mogelijkheden met zich mee en een nieuwe deel is dan al gauw Bovendien wil je een goeie game ook op je nieuwe console kunnen spelen

En dan kan zo'n franchise al gauw 10 games tellen, zonder dat je echt van uitmelken kunt spreken. Er zijn natuurlijk wel genoeg games die totaal overbodig zijn en even snel worden uitgebracht. Laten daar dan niet teveel aandacht aan besteden. Prodigy is gewoon weer een nieuw deel uit de reeks dat voor het eerst verschijnt op de next-gen console. Zo raar is dat niet. Ziet er overigens niet onaardig uit. Frisse look met die cell-shading afwerking. Trailer opzich meer van hetzelfde. Ik hoor het wel.

lijkt me echt een heel vette game, hopelijk weer veel puzzel klauterwerk en acrobatische stunts

avatar van Donkerwoud
Ik ben wel een beetje verliefd op die bijna animestijl, met dat cellshaded gedoe. Je moet er wel van houden, natuurlijk.

avatar van Donkerwoud
Bahamut Zero schreef:
Weer een serie erbij die uitgemolken word?

Ik vind dat ook een beetje overdreven gesteld. Met elk nieuw deel gaat de kwaliteit ook mee met nieuwe technieken en nieuwe wendingen. Volgens mij lijkt dit deel niet zoveel meer op de vorige drie, behalve dan de setting.

avatar van andnino
Volgens mij hadden ze dit beter uit kunnen brengen onder een andere naam. Prince of Persia was met Two Thrones gewoon klaar.

Imperial Figure
andnino schreef:

ja idd, of een titel als Prince of Persia: money rising en als er dan weer een deel komt gewoon Prince of Persia: more money rising noemen

avatar van Barcel
Shit, wil deze graag kopen! Maar ik zit nou lekker flink in de geldproblemen... XD

avatar van andnino
Imperial Figure schreef:

zo schat ik het nou ook weer niet in, maar van mij hadden ze wel mogen stoppen. Dit ziet er prima uit, maar ik kan er niet tegen dat het dezelfde naam draagt als die drie legendarische vorige delen.

ben heeeeel benieuwd naar deze game altijd al fan geweest van PoP, deze ziet er weer errug goed uit !

avatar van SilverGun
Klopt die subtitel Prodigy wel? De game wordt verder nergens meer zo aangeduid, is volgens mij slechts een werktitel geweest.

avatar van SvV_Ying
Zozo, lees erg veel goede reviews van deze game. Misschien toch maar eens over nadenken om aan te schaffen

avatar van ReMyTje86
Nu al een stem

avatar van SvV_Ying
Hij ligt al in sommige winkels, zag hem vanmiddag bij een paar winkels liggen.

avatar van rpger
Ja de reviews strooien weer met de gebruikelijke 9-ens en dergelijke. Maar wat ik eruit destilleer en lees vanuit de fans is dat dit een zeer matige game is vanwege de enorm makkelijke gameplay, er is werkelijk geen ene uitdaging in de game te vinden en gametrailers zegt dat het gemaakt is met "de casual gamer in mind" dus voordat iedereen kwijlend naar de winkel loopt, voor Prince fans is dit een enorme teleurstelling, daar de game traditioneel bestond uit uitdagende trail en error gameplay.

Game_Kaza
MMhh ik verwacht van de game hetzelfde als altijd (positief bedoeld). Vechten, puzzelen en stunten in een groots verhaal. Maar helaas zou het tijden duren voor ik deze zou kunnen kopen.... mijn computers thuis zijn te traag.

avatar van Luukk
Lijkt me echt een coole game worden, Grafische cartoonachtige stijl spreekt me zeer aan. Dit deel is voornamelijk op vecht systeem aangepast en lijkt dan ook meer op dat van Assassins creed dat van de vorige prince of persia delen, er zit meer diepgang in en is niet meer het Hack en slash principe zoals vroeger, het feit dat je niet dood kan gaan haalt wel de spanning uit de gevechten want Elika schiet je steeds te hulp als je in de probleme komt. De game komt 100% zeker in mijn collectie.

rpger schreef:

Niet overdrijven, ik heb de pest aan trial en error. PoP doet precies hetzelfde, alleen is het 'irritante' er van af, je hoeft niet duizend keer in het spel hetzelfde sterfscène te zien nadat je per ongeluk het ravijn inviel, dat haalt de vaart uit het spel en werkt op den duur frustrerend. Nu het zo 'makkelijk' is wordt het imo juist een veel leukere ervaring. Maar goed, ik zie het wel.

avatar van Mega Man
Wel een beetje vreemd dat Ubisoft het heeft gelaten bij Prince of Persia. Een vrij nietszeggende titel net als de nieuwste Rambo en Turok. Is het een remake of wat? Dat is net als dat ze Tomb Raider: Legend (reboot van de franchise) gewoon Tomb Raider hadden genoemd en Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts gewoon Banjo-Kazooie. Reboot of geen reboot, deze titel bestaat al. Zo wordt het alleen maar onoverzichtelijk als er meerdere games zijn met precies dezelfde titel.

Heb hem gisteren gekocht, even wennen aan the graphics, anders maar redelijk mooi. Al had ik ze liever normaal gehad. na 5 minuten heb je al 5 trophies verdiend (zelfs voor de eerste keer tegen elika praten Na twee uur spelen begint the game al te vervelen, de gameplay is te simpel, alle platform elementen zijn hetzelfde. Alleen het vechten is goed uitgewerkt je kan mooie combo's maken. Ook vind ik het jammer dat het een open wereld is (dit had van mij bij GTA en diverse racegames mogen blijven). Ik heb hem niet lang gnoeg gespeelt om een punt te geven, ik verwacht dat hij een 3/3.5 krijgt.
Geef mij maar gewoon de O-zo-geweldige Sands of Time, als ze alleen een HD-remake gemaakt hadden was ik al tevreden!

Bovendien vind ik dat je een game niet uit kan melken het gaat immers meer om de gameplay dan het verhaal, bij een film is dit anders.

Game_Kaza
cohnuh69 schreef:

Grappig, ik denk daar heel anders over. Het was bij de vorige delen meer het verhaal dat mij steeds meer wou laten spelen, zodat je te weten komt hoe het eindigt.

Imperial Figure
Na het zien van een paar filmpjes en de zeer positieve reviews lijkt het me wel wat maar minder dan 10 uur game-plezier is mij te kort, uiteraard zijn bijna alle game tegenwoordig erg kort maar om weer het volle bedrag te betalen voor een zeer korte game gaat me de strot uithangen.
De graphics zijn echt van hoge kwaliteit maar ik wacht wel tot ie in de budget bak ligt.

Game_Kaza schreef:

Ik vind het verhaal ook belangrijk. Als een game geen verhaal heeft, dan loop je maar wat te doen, dan gaat het nergens over. Als het verhaal goed is dan blijf je juist spelen om te weten hoe het afloopt.

wauw nog maar kwartier gespeeld, maar ben erg onder de indruk, nu dus nog een hoog cijfer. Misschien, (hopelijk niet ) daalt het cijfer wel als ie toch iets tegen lijkt te vallen, maar tot nu toe 2 dikke duimen in de lucht. (als ik er 3 had, 3)

avatar van SvV_Ying
na een kwartier een stem geven is wel erg snel Er zijn genoeg spellen die overweldigend beginnen en dat je er pas later achter komt dat het heel repetatief is ofzo.

Andersom kan natuurlijk ook. Denk dat ik dit spel volgende week ga halen.