Tales of Vesperia (2008)

PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4 / PC / Nintendo Switch
RPG / Action

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco en Atari

Tales of Vesperia is een cell shaded Japanse RPG. De hoofdpersoon is Yuri, een goedwillige problemenmaker, die leeft in de wereld van Terca Lumireis. In deze wereld worden de steden beschermd door Blastia, speciale magische schilden. Als de schilden dreigen te breken beland Yuri in een ingewikkeld spel van bedrog en politieke corruptie.

avatar van Bahamut Zero
Helaas wordt hij in Nederland niet uitgegeven maar geïnteresseerden kunnen altijd een exemplaar uit Engeland laten importeren (iets wat ik wel van plan ben). Hij is daar gisteren uitgekomen. Bron

avatar van Tha)Sven
Lijkt mij ook een aardige RPG, Gamespot was in ieder geval lovend. Het verhaal schijnt toch redelijk interessant te zijn en ook erg lang.
Nu nog eens zoeken waar ik hem kan importeren.

avatar van rpger
Vreemd dat hij niet in NL wordt uitgegeven, ziet er inderdaad erg leuk uit.

avatar van Maiky
Niet in Nederland uitgegeven? Wordt dit echt niet in Nederland uitgegeven? Wacht even, even opnieuw lezen.

Bahamut Zero schreef:
Helaas wordt hij in Nederland niet uitgegeven

Hmmm, ja, inderdaad. Hier wordt ik verdrietig van. Mijn vriendin heeft mij zojuist door het appartement zien rennen van blijdschap, grijpend naar mijn op een voetstuk staand exemplaar van Tales of Symphonia om die even te knuffelen, om vervolgens op zoek te gaan naar een releasedatum. Want Knights of Ratatosk (of is het Dawn of the New World?) komt nog even een tijdje niet uit, maar van Vesperia wordt ik helemaal wild. En dan laat ik nu maar even mijn "fanboy gedrag" (de horror, de horror) de vrije loop. Afgaande van de trailer is dit een puur kunststukje, een animatiestijl zoals animatie definitief hoort te zijn. Een stijl dat je doet verlangen om daar te zijn, een te zijn met de personages en omgevingen, een gameplay om van te watertanden. Dit wil toch iedere zichzelf respecterende games- en entertainmentwinkel in zijn reken hebben liggen?

En Nederland wil 'm niet uitbrengen?

In vredesnaam, lieve distributeur, kijk deze trailer eens en breng 'm in naam van Namco uit!

(Dit wordt importeren. Blinde aanschaf.)

Maiky schreef:
(Dit wordt importeren. Blinde aanschaf.)

Ik heb de demo wel gespeeld en kan je vertellen dat hij echt wel de moeite waard is om aan te schaffen. Het spel lijkt een beetje op Eternal Sonata alleen de gevechten zijn ietsjes anders. Ipv je hele team besturen, bestuur je nu slechts 1 personage. Iets wat de gevechten leuker maakt omdat ze wat korter worden en omdat het active time battle is.

avatar van Maiky
Beetje zoals Symphonia dus Als mijn creditcard het toelaat ga ik kijken of Amazon 'm naar mij wil sturen.

avatar van rpger
blijft dit een 360 exclusive? Zit een ps3 te overwegen, maar er komen steeds maar interessante titels op de 360 uit ipv op de ps3

avatar van Tha)Sven
Volgens mij is deze timed exclusive, ik dacht dat hij later wel naar de PS 3 zou gaan.

avatar van Bahamut Zero
Voorlopig is het idd alleen X-Box 360 exclusive, heb ook nog geen berichten gevonden over een eventuele komst naar de PS3...

avatar van rpger
Is het nou nog iemand gelukt deze game te bemachtigen?

avatar van Naomi Watts
Release is pas in juni 2009 meen ik.

avatar van rpger
Dat is raar, de game is voor de 360 allang uit in de VS, UK en Japan. Juni 2009 hoorde ik eerder als datum voor PS3 release.

avatar van Naomi Watts
Vreemd inderdaad. Ik zag dat Play hem ook nog niet had. Eens andere webwinkels uit de UK afstruinen dan.

Ja dit is een zekerheidje.

In essentie is Tales of Vesperia niet veel anders dan zijn voorgangers, maar het is zonder twijfel de beste game in de serie dankzij de geweldige personages en slimme balans tussen verhaal en gameplay. Het is mooi, meeslepend en levert veel plezier op. Hoewel het tekort komt op uitdagende gevechten, is het op het juiste niveau van de meeste RPG-games. Dit is, volgens elke standaard, het beste meest recente voorbeeld van hoe een verouderende serie bij de tijd kan worden gebracht voor nieuwe consolesystemen en toch de fans te geven wat ze verwachten.

Kan Square een voorbeeld aan nemen

Volgens de laatste editie van Famitsu komt Tales of Vesperia naar de PS3. Deze RPG voor de Xbox 360 verscheen in augustus 2008 in Japan en de VS. De game zorgde in Japan voor een boost in Xbox 360 verkopen en was al met al vrij succesvol.

Tales of Vesperia verschijnt op 26 juni 2009 in Europa. De PS3 versie is officieel nog niet aangekondigd door Namco Bandai. Wellicht dat hier de PS3 release gelijktijdig plaatsvindt met de Xbox 360 versie. Stay tuned.

avatar van rpger
FOK!games - Tales of Vesperia niet langer Xbox 360 exclusief en meer - games.fok.nl

De enige JRPG die ik momenteel graag wil spelen, dus afwachten maar.

Klopt hier zit ik ook met smart op te wachten. Alleen die tekst weer: Details over deze games en releasedata zijn nog niet bekend.

avatar van Bahamut Zero
Gamespot zegt dat hij op 26 Juni in Europa uitkomt. Ben hier wel benieuwd naar dus we wachten met smart De demo beviel mij wel

Klopt 26 juni! Misschien ook voor de ps3? Dat zou nog beter zijn! Deze versie heeft extra content

Heerlijke japanse RPG die weliswaar niks echt nieuws en alles volgens het boekje doet, maar dan wel tot bijna in het perfecte is uitgebalanceerd. Zoals de graphics, niet baanbrekend en open-mond-toestanden, maar sfeervol en erg netjes afgewerkt. Dungeons zijn afwisselend en nooit te lang. Zwaar verslavende gameplay waarbij je telkens weer nieuwe skills en ''artes'' unlockt terwijl er, langzaam dat wel, een steeds complexer wordend verhaal ontvouwt. Het is voor mij erg lang geleden dat ik met zoveel plezier een spel heb gespeeld

Tja het gaat weer regenen deze week... dus toch maar even aanschaffen

Aangeschaft Een uurtje onderweg maar het is allemaal wel heel cliche matig (verhaal) Battle systeem nog even aan wennen. Ben niet zo van het real time., maar kan niet wachten op de zondag

avatar van rpger
Oh jee clichématige JRPG? Ik laat hem nog wel effe liggen...

Ik heb het alleen over het begin he De intorductie van je party is vaak nooit echt baanbrekend. Al heb ik nu pas een iemand ontmoet.

avatar van rpger
Heb je hem op de PS3 trouwens?

Nee kon niet wachten, dus heb de 360 versie aangeschaft.

Leuk leuk leuk. Begin nu wel aardig los te komen.

Al vraag ik mij bij een aantal boss battles af of je niet beter met ze 4'en tegelijk kan spelen Of ik heb geen goede strategie.

RPGer dit spel ga jij echt niet trekken denk ik Het is echt teveel J in de RPG voor je. Heb je een 360 eigenlijk? Anders mag je hem wel een keer van mij lenen.

Geef zelf even een 3,5 Het is voorlopig echt een vrij standaard RPG game. (10 a 15 uur onderweg) het doet precies wat je kan verwachten van een dergelijke game. Is dat een min punt ?? Nou ja eigenlijk wel maar het blijkt nog wel steeds vermakelijk! Maar tegenwoordig verwacht ik wel iets extra's van een game waarbij het verhaal eigenlijk centraal staat.

Het battlesysteem is achteraf gezien eigenlijk ook best wel goed. Dat is wel weer een enorme plus punt.

avatar van Bahamut Zero
Is dit spel vergelijkbaar met Eternal Sonata? Of is dit spel beter/slechter?

Rujar schreef:

Nee een ps3, maar thx for the offer. Ik vond Eternal Sonata echt tenenkrommend af en toe, dus laat ik er idd. maar niet aan beginnen, nog zat andere games op de plank...:)