Tales of Vesperia (2008)

PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4 / PC / Nintendo Switch
RPG / Action

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco en Atari

Tales of Vesperia is een cell shaded Japanse RPG. De hoofdpersoon is Yuri, een goedwillige problemenmaker, die leeft in de wereld van Terca Lumireis. In deze wereld worden de steden beschermd door Blastia, speciale magische schilden. Als de schilden dreigen te breken beland Yuri in een ingewikkeld spel van bedrog en politieke corruptie.

Na ongeveer 10 uur ben ik een beetje afgeknapt op het battle system. Mijn teammaten maken alle items op (dat moet ik dan bij gaan lopen stellen terwijl ik op dat moment eigenlijk bezig ben met zelf vechten) en het reageert allemaal wat sloom als je een input geeft, bv om een special move of een blok te doen. Wellicht toch een kwestie van oude game.

Vorig jaar speelde ik Ys VIII: Lacrimosa of Dana (2016) en dat speelde echt zo veel vloeiender, die vergelijking maakt het voor mij lastig om door te spelen. Er zit natuurlijk ook wel 8 jaar tussen beide games. En dan had het verhaal me nog niet genoeg te pakken om ondanks dat door te willen. Wellicht dat ik het in de toekomst nog eens een kans geef.

avatar van Maxigames
Ik speel het spel nog steeds en ga het ook wel uitspelen, maar ik heb ook wel de zelfde problemen met de battles, vooral inderdaad het trage blocken en de teammates die maar van alles doen. Wat dat betreft was Ys VIII geweldig (verder ook trouwens). Misschien moet ik nog wat dingen leren, ik zie wel.

avatar van Rode Zomerzon
Ik had zin in een oldskool rpg en deze game voldoet helemaal aan mijn wensen

Zit er nu zo een 4 uur in en het is voorlopig echt genieten. Het vechtsysteem was eventjes wennen maar nu ik het stilletjes aan onder de knie krijg vind ik het behoorlijk verslavend. Heb mezelf bovendien al meerdere malen betrapt op lachen om de dialogen. Wordt vervolgd!

Rode Zomerzon schreef:
Ik had zin in een oldskool rpg en deze game voldoet helemaal aan mijn wensen

Heb de Definitive Edition ook voor Switch gehaald. Ik had hem a voor de 360 maar door de extraatjes die er nu bij zitten is het weer een goede reden om nogmaals te spelen. Blijft echt een gruwelijke game.

centurion81 schreef:

Je kan de instellingen per persoon aanpassen wat ze wel en vooral niet moeten doen. Daarmee haal je al wat ergenissen weg.

Dat de gamepaly traag is ben ik met je eens