Midtown Madness 2 (2000)

Ontwikkeld door Angel
Uitgegeven door Microsoft

Midtown Madness 2 is, net als het vorige deel, een racegame waarbij je de vrijheid hebt om door een hele stad ( San Francisco, Londen) te cruisen. Daarnaast kan je ook races selecteren zoals Circuit, Checkpoint en Blitz. Met de keuze uit meer dan 20 voertuigen moet je vaak ook nog eens de politie van je af zien te schudden.

Een leuke game die ik een aardig tijdje heb gespeeld. De races vond ik niet altijd even leuk, dus eerlijk gezegd had ik gewoon een cheat gebruikt om alles te unlocken en met een auto naar keuze rond te scheuren en te ouwehoeren. Zo maakte ik er een sport van om politiewagens te laten crashen, ik ging zelfs turven. Leuke herinneringen aan. Ik heb hem trouwens nog ergens liggen geloof ik.

neo (crew)
Het racen was aardig, maar de gewoon een ritje maken door de stad was geweldig.

avatar van Cygnus
Inderdaad, met de cheat unlockte je de stadsbus en dan maar lekker scheuren en de voetgangers bang maken...

avatar van Foetsj_NL
Niet veel verbetering en vernieuwing ten opzichte van het vorige deel. Maar wel een leuke game !

3,5 *

Hier heb ik Heel veel plezier aan gehad.. de autos die je kon downloaden bijvoorbeeld keihard scheuren met de kitt.
En online spelen Cops en robbers:P vond ik ook altijd geinig.
En netejs rijden vond ik toen altijd leuk

avatar van yurrenstein12
Midtown Madness is een geweldige game, ik heb het nu alleen over de gameplay. Lekker autootjes downloaden en lekker scheuren, verkeer wegknallen met je bak, files veroorzaken, politieachtervolgingen, totale chaos!! Dat maakt mij stem tot een 5,0.

Op het gebied van graphics zijn er wat minpunten:
- De voetgangers zien er / zijn te onrealistisch .
- Het verkeer ziet er te onrealistisch uit .
- De spelerauto's en de politie in het spel zien er niet tof uit . (Gedownloade auto's uitgezonderd .)

Behalve de minpunten geef ik dit spel toch een dikke 5,0!

avatar van wolff
Vooral toen ik heel jong was kon ik hier lang mee bezig zijn maar als het nu van een volwassener oogpunt bekijk is dit wel een spel dat je zo gezien hebt de missies zijn wel een uitdaging maar als je daar klaar mee bent is het rondscheuren ook al gauw alles van hetzelfde.

Deel 3 kon nog iets meer boeien door meer spectaculaire stunts te hebben, veel meer autos en ook wat variatie in de maps.

Autobahn
De opvolger van 1 van mijn favoriete spellen aller tijden. Het is niet echt een opvolger maar meer een uitbreiding. Dit spel bevat nu twee steden in plaats van een, namelijk Londen en San Fransisco. Ook heeft dit spel meer keuze wat betreft auto's, namelijk twintig in plaats van tien, waarbij je de meeste moet ontgrendelen door races te winnen.
Ook is er een nieuwe mode aan dit spel toegevoegd, namelijk crash course. Crash course is een serie uitdagingen die je moet voltooien om nieuwe spullen te winnen, zoals kleuren en auto's. De meeste van deze missies zijn goed te doen, maar er zijn er ook een paar die zeer lastig te voltooien zijn en die ik vaak heb moeten overdoen. Het is niet wezenlijk boeiend, deze mode, maar het is eens wat anders dan gewoon racen. En je wordt ervoor beloond.
Voor de rest heb je alle modes van de vorige game er ook weer inzitten: cruise (het hoogtepunt van dit spel), blitz race, checkpoint race en circuit race. Een verschil dat je zult merken met de vorige game is dat dit spel meer over the top is dan het vorige deel, dat realistischer is. Tegen auto's aan rammen en dingen vernielen is net wat leuker doordat het wat meer over the top is. Daarom vind ik zelf cruise leuker in deze game dan in de vorige.
Echter heeft dit spel een aantal minpunten waardoor ik deze game een lagere waardering geef dan de voorganger. De physics in dit spel zijn een ramp. Bots maar eens tegen een lantarenpaal aan en je verliest de controle over de auto. In cruise geen probleem, maar botsen tijdens races kan fataal zijn. Ook de besturing is een minpunt. Sommige auto's zijn prima om in te rijden, maar andere zijn dan weer praktisch onbestuurbaar. Dat is echt zonde, want een betere physics model en een betere besturing hadden ervoor kunnen zorgen dat dit spel beter zou zijn dan het eerste deel. Sommige wagens kun je ook maar beter mijden om een race mee te doen, omdat het gewoon frustrerend is. Races zijn dan ook niet altijd leuk om te doen helaas.
Het betekent niet dat dit een slecht spel is hoor. Los van de physics en de besturing is het gewoon weer hartstikke leuk om te spelen en dan met name cruise, want je kunt heerlijk weer chaos veroorzaken in de stad (twee steden zelfs)! Ook zijn er vele mods beschikbaar die je kunt downloaden om de game uit te breiden en nog meer speelplezier te hebben. Ik vind dit zeker een aanrader, ondanks de minpunten die ik heb genoemd. Maar door die minpunten krijgt het spel wel een lagere waardering van mij helaas, geen 5 maar 4 sterren.

avatar van bertkruijswijk
De opvolger van Midtown Madness heeft meer content, maar ik vind deze game toch wat minder dan het eerste deel. Dat heeft vooral te maken met de matige physics en de besturing, die in het eerste deel al niet heel geweldig was, maar in dit deel is de besturing gewoon nog slechter. Daardoor beleef ik een stuk minder plezier aan de races. Het voordeel van dit spel is wel dat je deze keer twee steden hebt om in rond te rijden en daardoor heb je ook meer races. Verder heb je een ruimere keus uit auto’s . Ik geef deze vier sterren, het is een vermakelijk spel, maar de physics en de besturing doen het spel toch een beetje de das om voor mij.

avatar van markwiering
Prachtig spel. 4,5 sterren.

Als kind vond ik Midtown Madness 2 altijd leuker dan deel 1, omdat:
1. In deel 2 kon ik de bus en de politieauto kiezen, zonder deze eerst vrij te moeten spelen.
2. In deel 2 kon ik bomen stuk rijden. In deel 1 sta jij stil als jij dit probeert.
3. In deel 2 is de auto makkelijker te besturen. Geen extreem gevoelige besturing, maar ook geen overdreven zware auto's. Gewoon makkelijk en fijn te besturen - en dat zonder dat ik alles eerst uitgebreid hoefde af te stellen met de natuurkunderealismebalk, zoals in deel 1 nodig was.

Ook als volwassene vind ik deel 2 leuker, omdat in deel 2 alles redelijkerwijs vrij te spelen valt. Het is niet extreem moeilijk. Het is gewoon te doen. Dat terwijl het vrijspelen van die supersnelle auto (Panoz GTR) in Midtown Madness 1 gewoon een hel is (ben ik nog steeds niet in geslaagd te doen...)

Vooral de map San Francisco vind ik leuk in Midtown Madness 2. Daarin kan ik enorm stunten. Die extreme hoogteverschillen is wat het spel leuk maakt.

Alhoewel... ik vind het ook leuk om die brandweerwagen te nemen (moest ik eerst vrijspelen) en daarna daarmee alle politieauto's in de stad stuk te rijden. Die brandweerwagen is echt supersterk!

Ik heb recentelijk mm2x.com gevonden, met modificaties voor Midtown Madness 1 en 2. Ik ben niet zo geïnteresseerd in de nieuwe auto's, maar wel in de nieuwe terreinen. Midtown Madness 2 heeft zelfs meer nieuwe terreinen beschikbaar dan Midtown Madness 1! Ik heb deze nieuwe terreinen nog niet uitgeprobeerd, maar zodra ik dat gedaan heb, laat ik het hier ook weten!

Wat Midtown Madness 1 en 2 zo leuk maakt, is de open wereld. Voor die tijd was dit vrij revolutionair. Inmiddels hebben meer spellen dit, maar rond 2000 reed jij in alle racespellen over een uitgetekend pad waar jij niet vanaf kon wijken. In Midtown Madness 1 en 2 kun jij elke kant op die jij maar wilt en zodoende lekker de stad verkennen.