Mario Kart DS (2005)

Nintendo DS / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Mario Kart DS is een racespel waarbij Mario en zijn vrienden (en vijanden) tegen elkaar racen in karts. De kartbanen hebben allemaal te maken met andere Mario-spellen en er zijn zelfs banen uit de GameCube, Gameboy Advance, Nintendo 64 en SNES-versies van het spel. Tijdens de race kan je voorwerpblokken pakken met daarin een voorwerp dat je tegen je tegenstanders kan gebruiken. Probeer zoveel mogelijk races te winnen zodat je meer banen tot je beschikking hebt.

avatar van yoshi
het is een leuk racespel met verschillende en mooie kleuren vind het wel leuk

avatar van yoshi
heb voorloopig nog geen wii maar binnenkort koo pik de zwarte wii zou daar mario kart leuker op zijn waarchijnlijk wel

best goed

avatar van Princess Piranha
............Voel je je wel goed, Evil Eye?

0,5
Ik voel me fantastisch beste Prinses.

avatar van youngtick
Evil Eye schreef:
Ik voel me fantastisch beste Prinses.

Houden zo

avatar van youngtick
Een goeie spel maar ik speel het af en toe

avatar van jellecomicgek72
Wel grappig maar niet heel speciaal ofzo. Wat ik altijd al irritant heb gevonden aan mario kart op de SNES was de besturing als je een bocht wilde maken slipte je auto soms helemaal weg. Verder waren de graphics opzich goed maar dat maakt Mario Kart DS nog geen hoogvlieger.

avatar van jirachi04
Waarom maakten ze nog een nieuwe MarioKart? Hebben we niet genoeg spellen van die serie gehad?

Dit spel is verre van orgineel en het brengt voor mij niks nieuws :I

jirachi04 schreef:

Genoeg? Teveel!

Evil Eye schreef:

Genoeg? Teveel!

Eigenlijk wel , als er iets van Mario , volgens mij , uitgemolken is , is deze MArioserie het wel; het is zo uitgemolken als een koe die geen melk meer geeft.

Waarom nog een MArio Kart DS spelen als je nog de GBA versie kan gebruiken als je een gewone DS hebt of DSL?

avatar van Princess Piranha
Misschien heb je de GBA versie niet en er zitten online opties bij Daarnaast ook nog eens veel meer characters en karts....

Game_Kaza
Erg lame voor de 0,5. Tuurlijk heeft het zat nieuwe levels multiplayer opties etc. Er zijn zat reeksen die worden "uitgemolken" en het opeens niet erg is. Bullshit dat het nou opeens wel zo is.

avatar van jirachi04
DE games lijken zo veel extreem op elkaar; het voegt voor mij helemaal niks meer toe.

Game_Kaza
Dat is helemaal niet waar. De overall lijnen zijn hetzelfde gebleven maar dat is bij elke game reeks zo. DS voegt veel toe aan de mogelijkheden en multiplayer functies.

avatar van maxo922
Zeker wel aardig voor nu en dan. Verder nergens bijzonder maar natuurlijk veel beter dan de houterige versies van vroeger.

avatar van Cassevis
niet de beste van de mario kart serie

Cassevis schreef:
niet de beste van de mario kart serie

Welke dan wel?

avatar van rockgamer
mario kart 64 natuurlijk

avatar van wiiplayer
Dit is echt een leuk spel voor de DS. Ben er nu al een tijdje mee bezig, als ik even geen zin meer heb in Pokemon Yellow.

wiiplayer schreef:

Deze vind ik inderdaad ook 1 van de beste.
Het is overzichtelijk en leuk, hier heb ik zeker uren aan besteed.

avatar van wiiplayer
Fantastisch DS Spel. Zoals ik hierboven al zei is dit echt zo'n spel dat je kan gaan spelen wanneer je nergens anders meer zin in hebt. De Characters zijn leuk en er is een goed overzicht van wat je kan doen. Er zijn redelijk veel banen waarvan de Nitro Cup wel duidelijk leuker is. Dit was m'n eerste Mario Kart game dus ik kende die Retro banen ook nog niet. Ook het multiplayer gedeelte is goed. Ik denk dat ik hier nog wel een tijdje lol van heb.

avatar van wolly
deze game zit in mijn top tien ds spellen

avatar van rockgamer
deze mario kart was echt verassend leuk !

na het matige deel op de gba verwachte ik ook niet veel van dit deel, maar niets is minder waar, de graphics waren fantastisch geworden, de gameplay was zoals altijd al erg goed én de banen waren dit keer wel erg leuk, die ik in de gba versie vond tegen vallen, wat ook erg leuk is, is dat je nu 2 keer zoveel banen hebt, ook de banen van de n64, gamecube etc. erg leuk bedacht en vooral bij de n64 banen kwamt het jeugdtestement naar boven, ze hadden ook leuke levels uitgekozen, ook dit deel heb ik dus weer helemaal kapot gespeeld, dit spel speelde wel weer veel sneller dan mario kart dd voor mijn gevoel.

avatar van Miss.Blonde
Dit was mijn eerste spel voor de DS en het was op het begin erg leuk. Maar toen je eenmaal alles al had gewonnen en elke keer weer dezelfde banen moest doen werd het vervelend.
De Mario Kart op de Game Cube en de Wii vond ik veel en veel leuker. Maar dat kan je ook moeilijk vergelijken natuurlijk.

Leuk, maar zeker niet de beste game.

JohnWilliams schreef:

Deze vind ik inderdaad ook 1 van de beste.
Het is overzichtelijk en leuk, hier heb ik zeker uren aan besteed.

uren, dagen gewoon. Met vrienden in de bus, of trein. Vliegtuig. Etc. Geweldige multiplayer ook. Ik had alles unlocked:D

avatar van Miss.Blonde
Hoe kan je dan met multiplayer spelen? Dat heb ik nooit begrepen.

Heb dit uren lopen spelen zonder dat het mijnis gaan vervelen en dat is eigenlijk al een teken aan de wand , dat dit een game barst van de kwaliteit, daarnaast kan hij tippen aan zijn Mario Kart broeders op de console, dus een dikke 5 sterren titel , is dit voor mij

avatar van JohnWilliams
Met zulke regenachtige dagen blijft het spel naar mijn mening gewoon geniaal

avatar van creepy_one
wat kan dit spel frustrerend zijn
er is 1 ding die niet klopt: dan heeft zo´n concurrent een dik ongeluk en 2 sec later vliegt hij met volle vaart voor je uit??????????
en dan heb ik eindelijk is drie rode schilden en dan komt er weer zo´n raket of spook en je kunt gedag zeggen tegen je rode schilden.

ondanks dat een 3,5*