Mario Kart DS (2005)

Nintendo DS / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Mario Kart DS is een racespel waarbij Mario en zijn vrienden (en vijanden) tegen elkaar racen in karts. De kartbanen hebben allemaal te maken met andere Mario-spellen en er zijn zelfs banen uit de GameCube, Gameboy Advance, Nintendo 64 en SNES-versies van het spel. Tijdens de race kan je voorwerpblokken pakken met daarin een voorwerp dat je tegen je tegenstanders kan gebruiken. Probeer zoveel mogelijk races te winnen zodat je meer banen tot je beschikking hebt.

avatar van Car-freak
zeer leuk spelletje met veel race's eeen samengesteld spel van de gamecube, ds, advandce,n64 erg speciaal

avatar van JohnWilliams
Speciaal is het juiste woord Car-freak, leuk spel je kan uren volmaken met dit spelletje.

avatar van Ansem
Ik kreeg dit spel samen met m'n DS.
Ik hou eigenlijk niet van Racen, maar dit spel is echt wel leuk.

De banen zijn echt mooi en origineel en de Characters zijn uiteraard ook tof.
De singleplayer is ook leuk, niet te moeilijk maar ook niet makkelijk. (Moeilijkheidsgraad 3 is toch niet echt makkelijk.)
De Missies zijn ook geweldig leuk.
Multiplayer zou ook tof zijn moest m'n DS niet blijven hangen terwijl 'k speel. (Misschien maar eens zo'n internet via USB ding kopen, dan heb 'k mss betere verbinding.)
Het enige wat ik niet zo leuk vind is de Battle Mode.

avatar van Car-freak
je bedoelt wifi de battle mode is inderdaad erg saai bij de gamecube is die leuker

avatar van JohnWilliams
Ik vind die Battle Modus maar bijspel....waar het om draait (naar mijn mening) zijn de Racebanen en niet het Battle Gedeelte, wel is het een leuke toevoeging. Kortom de Battle Mode is een aardige toevoeging, draait natuurlijk om Racen!

Vind het zeker geen bijzaak. Het is uiteraard leuk om de game uit te spelen, en daarvoor zul je races moeten winnen (wat ook zeker leuk is!). Maar wanneer met meerdere personen is die battlemode zó verschrikkelijk gaaf! Lekker op elkaar schieten, op elkaar schelden, lachen wanneer een ander per ongeluk tegen een rondglijdend schild aanrijdt..

avatar van JohnWilliams
Ja met vrienden is de battlemode gelijk een stuk leuker!

Game_Kaza
Net als de orginele Mario kart is het erg geweldig maar later dient het niet meer als echt vermaak.
Wel heb je meer spelers en meer levels. Wat ik vooral leuk vind is het "Choco Mountain Theme" dat ook nog eens in die oude voorkwam.

avatar van waxs
Wel erg geslaagd op de handheld, ook de online opties werken prima Hulde!

avatar van Princess Piranha
Ook deze game was briljant! Ik heb dit echt maanden achter elkaar gespeeld. Geen een game die daar tussen kwam! Alleen begon het mij later zo erg te irriteren dat online vaak zoveel mensen midden in een race stoppen als ze aan het verliezen zijn... erg flauw.

En als ik tegen vrienden wilde racen wilden die ook niet, tenzij ik niet zou gaan snaken. Wat mij opzicht niet uitmaakt, je moet ook gewoon goed weten wanneer je moet beginnen met bochten etc.

Omdat ik hier zo verslaafd aan was krijg het van mij een 5!

Héél leuk spel. Ook online is het leuk.
heb dit spel lang gespeeld en speel het nu nog steeds
Leuk spel!
4.5/5*

avatar van paulisdik
Halrod schreef:
Héél leuk spel. Ook online is het leuk.
heb dit spel lang gespeeld en speel het nu nog steeds
Leuk spel!
4.5/5*

Ben ik compleet met je eens ik heb het spelletje best vaak bij me neefje gespeeld, helaas heb ik geen nintendo ds

paulisdik schreef:

Ben ik compleet met je eens ik heb het spelletje best vaak bij me neefje gespeeld, helaas heb ik geen gameboy

Gameboy? Gameboy??

MKDS is op de DS T___T

avatar van paulisdik

Gameboy? Gameboy??

MKDS is op de DS T___T

excuus, dat bedoelde ik.

avatar van Iron Rose
Ik vond dit juist een fikse tegenvaller. De laps waren echt zo erg kort, na 2 of 3 minuten was je al klaar met een race. Dat was op de n64 wel anders! Voor de rest had ik de championships al snel uitgespeeld en was er dus voor de rest weinig te beleven (ik had overigens geen online). Nee geef mij maar de originele versie: 2,5*

avatar van Iron Rose
Ook geprobeert alle staff ghosts te verslaan in time trial?

Ja hoi ik heb wel wat beters te doen

Erg verslavend deze Mario Kart, heb alle Grand Prix's op 3 sterren uitgespeeld.

avatar van drezic
Ook geprobeert alle staff ghosts te verslaan in time trial?

Niet alle, maar ik vind dat wel het enige echte uitdagende in dit spel (tenzij je een buddy hebt om te multiplayeren).

Tegenvaller. *3

avatar van JohnWilliams
Wat vond je dan zo tegenvallen?

avatar van equalizersound
leuk ja ik weet niet wat ik moet zeggen leuk dat ze er oude maps in hebben gedaan en de boss fights waren leuk

avatar van @hotmail.com
M'n eerste DS spelletje. Zeker geen miskoop! Moet iedereen echt eens geprobeerd hebben. Een goede 4.5*

avatar van JohnWilliams
Iedereen mag dit spel wel, daar ben ik het inderdaad mee eens!

JohnWilliams schreef:
Iedereen mag dit spel wel, daar ben ik het inderdaad mee eens!

Forte zegt hierboven nog dat ie het spel een tegenvaller vond....

avatar van JohnWilliams
Niet zo preciesjes worden, de meeste vinden het goed, kijk maar naar de score.

nou als je het een tegen valler vindt geef je het spel toch geen 3*

nou als je het een tegen valler vindt geef je het spel toch geen 3*
dus dat slaat nergens op als je het gemiddelde bekijkt vindt 95%
dit een top game net als ik

4.5*

waarom niet? een 3 is het gemiddelde cijfer van wat tussen een 1 en 5 zit eh? lijkt mij dat je met een 3 bedoelt dat je een game niet geweldig vind maar ook niet baggerslecht.

avatar van Car-freak
sorry hoor maar als ik een spel een tegevaller vindt geef ik het een 2 niet een 3 wat in echte cijfers een 4!! en een 6!! is nou als ik een game slecht vindt geef ik het geen 6!!!!

Muffinhead
zo je hoeft niet gelijk kwaad te worden >_>

hij zegt toch ook niet dat hij de game slecht vind maar een tegevaller, ik kan ook niet in zijn hoofd kijken maar een tegenvaller hoeft in mijn ogen niet meteen te betekenen dat het spel zo slecht is dat het een zware onvoldoende verdient.