Mario Power Tennis (2005)

Alternatieve titel: New Play Control: Mario Power Tennis

Nintendo GameCube / Nintendo Wii
Sports

Ontwikkeld door Camelot

Een tennisbaan waar rackets kunnen worden ingeruild voor enorme hamers, waar spelers krokodillen moeten ontwijken terwijl ze een bal terugslaan... Dat moet Mario Power Tennis zijn! Speel met of tegen bekende figuren als Luigi, Wario en Donkey Kong, leer de vele moves kennen die je op standaard Grand Slams niet tegenkomt (inclusief de spectaculaire speciale moves!) en laat je overrompelen door het meest surrealistische potje tennis dat je ooit zult meemaken.

avatar van JohnWilliams
Dit is echt zo'n mooi spel, leuk om te spelen. Een echte aanrader zou ik zeggen.

avatar van Car-freak
zekker weten echt een leuk spelletje

avatar van kArIzMa_TuRk
Dit spel is niet al te leuk, als je het mij vraagt. Wel leuk dat de populaire gamefiguren Mario, Luigi, Donkey Kong etc meedoen. De powershots zijn geweldig!

avatar van Gizzmann
Erg orginele moves idd, die je niet tegenkomt bij andere tennis spellen. Gewoon weer een heerlijk gezellige multiplay-game. En een ontzettend tof voorfilmpje Ook van mij 3,5*

Ik heb het spel thuis ook en het is egt vet om te spelen vooral als je de kleinere personen ook erbij hebt voor de mensen die het nog willen kopen zeg ik het is de moeite waard hoor

avatar van Car-freak
een erg leuke game ik heb hem nou al vaker gespeeld en het is echt een fantastische game zoals naar mijn mening al de mario games

Car-freak schreef:

Ze zijn inderdaad allemaal wel een succes.
Dit is ook een leuke sportgame, maar ik moet zeggen dat het niet de beste Sport-Game is, (van de Mario sport-games dan).

Muffinhead
dit is zeker mijn favoriet wat de Mario Sport games betreft, de besturing is lekker simpel maar tergelijkertiojd kan je er ook vrij diep mee gaan

Muffinhead schreef:
dit is zeker mijn favoriet wat de Mario Sport games betreft, de besturing is lekker simpel maar tergelijkertijd kan je er ook vrij diep mee gaan

Dat klopt hellemaal!
De besturing van de meeste sportgames (van Mario dan) zijn wel makkelijk behalve misschien: Baseball...

avatar van Car-freak
als ze op we wii zijn. zijn ze ook niet al te makkelijk te besturen maar dat maakt het juist leuk

Car-freak schreef:

Ja, het moet natuurlijk niet allemaal TE makkelijk zijn want dan is niks meer aan.

avatar van Car-freak
als het zo makkelijk zou zijn dan speel je het in één dag uit

joeri592
review:
Al vanaf het moment dat je de disc in je gamecube doet en deze aanzet, krijg je het gevoel dat je midden in een goed spel zit. Het introfilmpje is namelijk erg leuk, en geeft je het gevoel dat het goed zit. Ik kijk introfilmpjes de eerste keer altijd, maar veel mensen zullen daar het geduld niet voor hebben en het skippen. Ik zeg je: kijk het tenminste één keer. Je zult er geen spijt van krijgen!

Klap-Traps
Als het filmpje klaar is, kijk je tegen een leuk beginscherm aan, iets wat bij veel Nintendo-spellen het geval is. Ook het menu ziet er fraai uit. Drie modes daar, zijn erg belangrijk en zal je nog vaak gaan gebruiken.
Exhibition: Dit is gewoon een potje tennissen, tegen je vriend(en) of tegen een computer. Je kan zelf instellen hoe goed deze zijn, van belachelijk slecht tot veel te goed. Ook kan je dubbelspelen doen. Net als op de N64 draait het vooral om multiplayer. Je hebt een ruim aantal keuzes qua characters, en je kan er ook nog enkele winnen. Daarna kun je een baan kiezen. Je kan gewoon een normaal potje tennissen op Peach Dome, maar je kan ook kiezen voor een potje tennis op één van de speciale banen. Zo is er een baan van Luigi's Mansion, een retro baan en een baan van Wario's Factory. Behalve Peach Dome heeft elk van deze banen een Gimmick mode, waarin er verschillende dingen gebeuren op het veld. Op het veld Luigi's Mansion bijvoorbeeld, zijn er spoken die je irriteren. En op het veld van Donkey Kong zijn er Klap-Traps. Deze kruipen over het net en als je het goed doet, kan je ze naar de helft van de tegenstander slaan. Ze zullen proberen je tegenstander te bijten, en als ze eenmaal aan de tegenstander vastzitten, loopt deze een stukje langzamer. Dit is een erg leuke toevoeging, en zorgt zeker voor een verlenging van de speelduur!
Ook kan je nog kiezen voor Ring mode, waar je de bal door ringen moet slaan en item mode, waarin je speelt met typische Mario items.
Tournament spreekt voor zich, hier kan je een leuk toernooitje doen. Hierbij moet je bekers winnen en zo kan je nieuwe dingen unlocken, zoals characters, banen en zelfs Special Games.
Bij Special Games doe je een soort van minigames. Zo moet je Mario inkleuren en moet je bij Luigi's Mansion spoken verjagen

Er zijn verschillende banen in Mario Power Tennis. Als je fan bent van Donkey Kong is de Jungle-Baan jouw baan. Je hebt ook nog de baan van Luigi's Mansion, en het standaard veld Peach Dome. En voor de retro fans is er een Classic Course.

Op grafisch gebied heeft Nintendo het allemaal goed voor elkaar. Beter dan op de N64, maar dat is logisch. De characters zien er goed uit, net als de speciale effecten. De banen zijn mooi vormgegeven en geven het tennis echt iets speciaals. Het publiek ziet er redelijk goed uit, alleen was wat afwisseling niet erg geweest. De animaties zijn mooi, en de framerate blijft goed, wat er ook gebeurt op de baan. Nergens iets van lag. Houden zo!

Elk character heeft zijn eigen racket. Laat ik als voorbeeld Luigi nemen. Hij heeft een blauw racket met een groene L erin. En zo heeft elk poppetje een eigen racket. Erg leuk. Met A en B kan je normaal tennissen, en met X en Y kan je, als je racket gloeit, een speciale aanval of verdediging doen. Aanvallen doe je als je vlak voor de bal staat. Mario krijgt bijvoorbeeld een hamer, Bowser spuuwt vuur en Boo krijgt hulp van allemaal Mini-Boo'tjes. De verdediging gebruik je als je ziet dat je de bal echt niet meer gaat raken. Peach kust dan de bal naar zich toe, Waluigi zwemt en Wario gebruikt zijn verlengbare arm. Deze powerslagen zijn allemaal erg orgineel en goed gedaan. Alleen al hierom zou je het spel kopen.

pluspunten
goede graphics
leuke levels en personages
veel verschillende activiteiten
te gekke multyplayer
power slagen

minpunten
als je de n64 versie hebt gespeeld is er niet heel veel verniewing
soms iets te makkelijk

graphics 95
gameplay 95
orginality 75
sound 75
replay 95

cijfer 8,9

joeri592
bah die besturing op de wii is echt stroef, 3 sterren voor de wii 4,5 sterren voor de cube

turbothijd
En op de Wii is het ook nog uitmelkerij

turbothijd schreef:
En op de Wii is het ook nog uitmelkerij

Klopt!

Maar Mario Tennis vind ik toch stiekem een fantastisch spel

avatar van wii
wii
dat hoef je niet geheim te houden hoor johnwilliams
het is het beste mario sport game naar mijn mening!

avatar van PoisonBoy
Leuke game van Mario
Jammer dat je geen eigen team kon maken maar de skills van de personages zijn wel nice

avatar van rockgamer
hoe is dit nou op de wii ? ik wil het mischien kopen aangezien het echt 1 van de leukste mario sport games is ( de gamecube versie tenminste ) echt balen dat je niet met gamecube controller kan spelen want ik heb eerlijk gezegt geen zin om steeds te zwaaien bij dit spel, gamecube versie is nergens te krijgen

avatar van PC.ENGINE.FAN
Hmm, interessant om te lezen dat deze game zo goed wordt gewaardeerd. Ik kan die meningen niet delen. Ik had wel hoge verwachtingen, maar een aantal factoren verstoren mijn plezier. Die niet weg te drukken animaties van een powershot gingen al rap irriteren. Dan is er nog die onmogelijke save van een bal die onhoudbaar lijkt, beetje kinderachtig ook. Oh en dan is er nog een excessief introfilmpje van 25 minuten of zo. De minigames vond ik op een gegeven moment leuker dat het hoofdspel, en ik greep al gauw weer terug naar de gouden oude klassiekers zoals SNES smash tennis.

Ik heb deze op de WII gekocht en OMG, i'm so effing addicted. Werkelijk één van m'n pareltjes erop Multiplayer en single,,,tis echt gewoon festijn als je dit opzet