Blackthorne (1994)

Alternatieve titel: Blackhawk

PC / Super NES / Sega Mega Drive/Genesis 32X / Macintosh / Game Boy Advance / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Platform / Action

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Interplay, Kotobuki, Tec Toy, MicroMouse, MacPlay, Vivendi en Blizzard

Tuul was ooit een vredige planeet, totdat de donkere krijger Sarlac de kracht van de 'Darkstone' misbruikte om de macht te grijpen. Jij bent Blackthorne, zoon van de vorige koning Vlaros, die nu, twintig jaar later, vastbesloten is het rijk van zijn vader op te eisen.

avatar van neddie
Wellicht een beetje een flashback rip-off, maar wat een lekker spelletje zeg. Typische oude Blizzard muziek en design (dat gesuis met het opkomen van het logo voor het spelen moet ik echt honderden keren gehoord hebben!:)).

Idd beetje Flashback rip, wat simpeler, maar de focus ligt ook een stuk meer op de actie als adventure, wel een stuk sneller daardoor. Het verstopppen in de achtergrond-schaduwen leverde best leuke gunfight mechanics op en het wat ouderwetsere (beetje Amiga/Turrican achtige) leveldesign en stijl maakte het toch tot een leuk gamepje.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Op de 32x heeft Blackthorne verbeterde graphics. Die sega megadrive add-on (pADD-On) deed alles verkeerd wat je maar kon bedenken, maar je had er wel twee topspellen voor: Virtua Racing en deze Blackthorne "Blackhawk"

Begin overigins nooit aan de gba versie, het krampachtige pocket formaat scherm verpest een hoop van de gameplay..

avatar van royals
Zeker één van de beste platform/actie/avontuur games die ik ken. De sfeer, graphics, besturing, spanning allemaal erg mooi uitgewerkt. De dos versie vindt ik bijna perfect, de Gameboy Advance versie is ook erg geslaagd.

avatar van KoomBa
The lost vikings, Blackthorne en Rock n Roll racing in een bundel als Definitive Editions:

Relive the Legacy: Announcing the Blizzard® Arcade Collection — news.community.rtro — Blizzard News - news.blizzard.com