Gabriel Knight: The Beast Within (1995)

Macintosh / PC

Ontwikkeld door Sierra
Uitgegeven door Sierra

Gabriel Knight probeert een aantal brute moorden op te lossen in Duitsland, het spoor brengt hem via een een lange geschiedenis naar een hele oude weerwolven vloek dat tot een spannende ontknoping leidt.

avatar van Shangri-la
Zeer spannend verhaal met veel sfeer waarin weerwolven centraal staan. De game is gemaakt met echte videobeelden waardoor het geheel zeer realistisch is. Eigenlijk moet je deze gespeeld hebben.

Volgens velen de beste van de drie, niet volgens mij.
Het is wel een erg goed spel maar deel 3 blijft mijn favoriet.
Ik kan dean erickson gewoon niet accepteren als Gabriel, ze hadden Tim Curry gewoon een blonde pruik moeten geven.
Het verhaal is erg goed, en bepaalde scenes waren zeer spannend vond ik.
Kijk ook hier:

avatar van Artifact
Heeft dit toevallig iets met die film van Peter Jackson te maken?

Je bedoelt The Frighteners?
Nee, de posters lijken alleen erg op elkaar.

Meesterwerk.

avatar van rpger
Bagger vervolg, ik snap de reacties niet zo hier. Dat interactive video element was toen een tijdje een hype maar dat heeft niet lang geduurd. Ik had hem na 10 minuten al in de prullenbak gegooit zo kwaad was ik over dit sequel op één van de betere adventures ooit.

Misschien scheelt het dat ik het eerste deel nooit speelde. Vond het verhaal geweldig en de videostukjes prima. Jammer dat het fenomeen is doodgebloed.

Nog steeds is dit voor mij één van de allerleukste spellen die ik ooit gespeeld heb.
Geweldig juist in die tijd met die interactieve video's. Zo kwam het spel echt tot leven.
Nu was en ben ik nog steeds gek op dat soort semi point en click en ondervraag games.

rpger schreef:
Dat interactive video element was toen een tijdje een hype maar dat heeft niet lang geduurd. .

Sierra had daar een pattent op volgens mij.

Wederom een geweldig Gabriel Knight spel. Deze was toch wel mijn favo vroeger, hoewel hij niet meer speelt op Windows 8. (net als deel 1 trouwens, gelukkig hebben we nu de 20th anniversary edition nog). Deze game bevat echt videomateriaal waardoor je écht in het spel zit. Ik speelde hem keer op keer uit, ik kon niet genoeg krijgen van deze game! Enig minpuntje is Dean Erickson... Ik vond hem een goede acteur, maar niet goed als Gabriel Knight! Ik vond hem er niet uitzien zoals ik hem in mijn hoofd had. Verder een fantastisch spel!