Street Fighter: The Movie (1995)

Alternatieve titel: Street Fighter: Real Battle on Film

Arcade / PlayStation / Sega Saturn
Fighting

Ontwikkeld door Capcom en Incredible Technologies
Uitgegeven door Capcom en Acclaim

Gebaseerd op de gelijknamige film uit 1994. Kies uit een bende vechters waaronder Ryu, Ken Guile, Chun-Li en M.Bison, versla je tegenstanders en wordt de King of Street Fighting. De game bevat ook een Storymode die de verhaallijn van de film volgt.

avatar van Mafurios
Van deze game zouden ze een film moeten maken!

avatar van PC.ENGINE.FAN
Aan die hoes te zien kun je met twee verschilende Van Damme's..of eh.. Colonel Guile's spelen, of begrijp ik dat verkeerd?

SouthParkFan
Het spel gebaseerd op de film gebaseerd op het spel

avatar van theo79
Dit spel had ik al een tijdje in bezit maar had ik nog niet echt heel serieus gespeeld. Vandaag maar eens even (uit)gespeeld. Dit spel wordt door veel fighting gamers als een wat minder deel in de Street fighter reeks gezien, sommigen verafschuwen het zelfs.

Persoonlijk vind ik het ook zeker niet 1 van de betere Street fighter delen maar ik heb er vandaag nog wel een beetje plezier aan kunnen beleven. Denk wel dat dit een deel is die sneller verveeld dan de gemiddelde Street fighter game.

Qua cijfer zou ik hem een 5,8 geven waarbij ik hem hier op gamesmeter naar boven afrond, drie sterren dus.