Koning Dedede heeft al het voedsel van de inwoners van Dream Land gestolen. Kirby, een van de inwoners, moet het voedsel terugwinnen en Dream Land redden van Koning Dedede.
Toch was het wel even schrikken dat je niet de krachten van vijanden over kon nemen zoals in de rest van de Kirby serie. Toen ik er eenmaal aan gewend was, bleek het toch wel een erg leuke game. De muziek en animatie is erg goed voor de standaard van deze handheld.
De controls vond ik hier en daar wel wat stroef, wanneer ik Kirby's aanval gebruikte en probeerde te draaien, werkte het niet altijd zoals ik wou.
Hiernaast vond ik het eigenlijk iets te kort, misschien komt het omdat ik het spel constant vergelijk met Kirby's Adventure, maar ik had het spel al binnen een half uur uitgespeeld.
Wel vind ik dat de moeilijkheidsgraad er voor zorgt dat je het spel makkelijker nogmaals oppakt en uitspeelt. Daarbij komt nog eens de pakkende muziek en de toffe bossbattles, zoals bijvoorbeeld het shoot 'em up gedeelte, wat er toch wel voor zorgt dat dit spel een ruime voldoende verdiend.
Best wel apart dat het met de Kirby games op de gameboy is begonnen. Lang heb ik gedacht dat het ook een creatie was van Shigeru Miyamoto, maar dat bleek dus Masahiro Sakurai te zijn geweest die tevens alle andere Kirby games heeft ontworpen zoals Kirby Air Ride en de Smash Brothers games. Ik kan me nog herinneren dat ik deze Kirby's Dream Land een uniek en leuk spelletje vond. Ik had hem wel veel te snel uitgespeeld.