Robotron: 2084 (1982)

Apple II / Arcade / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Atari 7800 / Atari Lynx / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore VIC-20 / PC / PlayStation 3 / Sinclair ZX Spectrum / Texas Instruments TI-99 / Xbox 360

Ontwikkeld door Williams
Uitgegeven door Midway, Atari, Shadowsoft en Atari

Je bent een mutant die energiepulsen uit zijn lichaam kan schieten. Aan jou de taak om de mensheid te redden van kwaadaardige Robotrons. In ieder level wordt je in een kamer geplaatst en moet je vijanden vermoorden en tegelijkertijd onschuldige mensen redden. Voltooi alle levels, overleef en red de mensheid.

Retro_Gamer
Robotron: 2084, wat een geweldige game. 100% arcade, 100% fun. Alles wat dit spel brengt is geweldig.

Nu ook zelfs te krijgen via X-BOX Live, zeker ook een aanrader die versie, al prefeer ik de arcade stick over de controller bij dit soort games. Maar voor de rest is de xbox versie een dikke aanrader.

Zelf speel ik hem nog altijd op de oudere systemen zoals de Commodore 64, en de oude Atari systemen maar vooral de arcade versie!

Moeilijk om dit vandaag de dag te beoordelen. Dit is een spel dat zelfs voor mijn tijd is, nooit gespeeld in de jaren 80 maar veel over gelezen laatst, en nu pas eindelijk zelf kunnen spelen op de ps3 compilatie van Midway. Het spel is, zoals vaak in de begindagen van games, aarts-moeilijk. Het is vooral wennen aan het onafhankelijke gebruik van beweging en schieten met twee sticks. Toch snap ik waarom dit ooit grote ogen heeft gegooid. Leuk tussendoortje.