Jackie Chan's Action Kung Fu (1990)

Nintendo Entertainment System / TurboGrafx-16

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Hudson

Jackie Chan en zijn tweelingzus Josephine zijn grote Kung Fu vechter in China, en zijn getraind door een groot Meester. Op een dag zijn Jackie en Josephine aan het wandelen. Dan verschijnt plotseling de grootste vijand van de Meester, genaamd The Sorcerer. Hij wil over China heersen, en verwacht dat de tweelingen hem wel eens in de weg zouden kunnen komen te staan. Daarom heeft hij Josephine ontvoerd, en is het nu aan Jackie om haar terug te vinden, én het voorkomen dat The Sorcerer zijn kwade plannen kan uitvoeren.

de soundtrack is dodelijk en het spel zelf ook gwn een 5 waard

Raeno
Net uitgespeeld op de emulator.

Een erg moeilijk spel, maar wanneer je een screen voorbij bent is dat je continue punt, wat toch enigszins de moeilijkheidsgraad naar beneden haalt.
De afwisseling tussen de platform stukken en de actie gedeeltes zorgt er voor dat het nooit echt saai wordt. Hiernaast heeft het spel een prima soundtrack en een vrij uniek ontwerp.

Ook grappig om te zien dat je op een gegeven moment tussen de vijanden een soort Shaolin monniken ziet. Hiervan doet een wel erg sterk denken aan San Te, de hoofdpersoon uit de 36th Chamber of Shaolin films. En Jackie Chan veegt hem natuurlijk net zo snel van de kaart als alle kikkers en stekelbaarsen die hij moet bevechten.

avatar van FunkStarr
Fantastisch spelletje, aanrader voor de NES. Vroeger veel gespeeld en kan me herinneren dat ik hem pas 1 x uitgespeeld heb.