Need for Speed: Porsche 2000 (2000)

Alternatieve titel: Need for Speed: Porsche Unleashed

Game Boy Advance / PC / PlayStation

Ontwikkeld door Electronic Arts

In deze Need for Speed uitgave moet je races winnen om meer dan 80 verschillende Porsche modellen van 1950 tot 2000 beschikbaar te maken. Er is een diepgaande catalogus van verschillende Porsche-onderdelen door de jaren heen aanwezig. Het spel biedt ook een fabrieksrijder-modus, waarin je Porsches moet testen met verschillende stunts, om zo je carrière op te bouwen.

avatar van martinstegenga
Viel me toch wel af in vergelijking met Hot Pursuit...

avatar van JonnieBrasco
Ik verbaas me over de matige beoordelingen. Als er een Need for Speed versie realistisch is qua besturing en details, dan is het deze toch wel. De hele Porsche-historie is in deze game tot in de puntjes verwerkt, ook dat verdient toch op zijn minst een compliment. Maar de arcade-racers onder ons zullen daar waarschijnlijk niet warm of koud van worden. Ik heb in ieder geval wel erg genoten van de carriere modus, ben dankbaar voor al die individuele Porsche-modellen die ik heb mogen proberen, en alle mooie circuits en landschappen waar ik veelvuldig doorheen heb mogen rijden. Grafisch was het ook dik in orde.

avatar van martinstegenga
Tja, als ik naar de besturing kijk, dan is het gewoon zo lang spelen totdat je de besturing helemaal onder de knie hebt. En daarom merk ik het verschil niet echt met ander Nfs/andere racegames...

JonnieBrasco schreef:

Laat ik nu net geen arcade-racegame fan zijn. Ik vind dit dan ook verreweg het beste NFS-deel.

avatar van Raymond
Ik vind deze toch wel de beste Need for Speed ooit gemaakt.
De meest realistische qua besturing en ook de AI drivers gedragen zich als normale auto's, en alle Porsche modellen vanaf 1950 t/m 2000 zitten erin.
Ik gebruik deze racesim al 6 jaar en nog steeds verveelt hij niet..

avatar van Foetsj_NL
Geweldige game. Echt heel erg veel gespeeld met mijn oom, steeds de beste tijden verbeteren van elkaar, en dat zeker 2 jaar lang. Ik vond het er grafisch die tijd erg indrukwekkend uit zien !

4 *

Slechtste van alle NFS versies.

Ik voeg me bij de positieve uitlatingen. De andere NFS delen vond ik heel leuk en aardig, maar dit was toch een ervaring apart voor mij. Ik ben niet zoeen auto-freak. Toch heeft dit spel het in zich gehad mij enigzins een liefhebber van Porsche's te maken. Ik vond het prachtig om in de singleplayer chronologisch de geschiedenis van de Porsche series af te lopen en goed kennis te maken met de grote hoeveelheid types daarvan. De besturing met die oude jaren '60 Porsche's moest ik flink trainen, maar dat is best leuk en realistisch. Je voelt echt wat meer kwetsbaarheid tijdens het rijden ook al ga je al gauw twee keer langzamer dan met een moderne Porsche. Wat dat betreft is dit spel heel mooi opbouwend kwa snelheid. Grappig is het ook om wat oude Porsche's te kopen en bewaren, ze te repareren en in de toekomst voor het 3 of 4 voudige aan waarde te verkopen Ik heb de single-player alleen niet helemaal uitgespeeld, het werd erg zwaar in bepaalde stages, het waren er ook nogal wat. De fabrieksrijder carrière heb ik wel uitgespeeld, heel leuke functie is dat ook.

avatar van Raymond
John Doe schreef:
Grappig is het ook om wat oude Porsche's te kopen en bewaren, ze te repareren en in de toekomst voor het 3 of 4 voudige aan waarde te verkopen .

Of voor ruim het 10-voudige
John Doe schreef:

Ik heb de single-player "Evolution" mode al een keer of vijf uitgespeeld, je kunt ook na het uitspelen hiervan gewoon oneindig blijven doorgaan met je Carreer

De beste uit de NFS serie voor zover ik weet ('k heb deel 2 t/m 9 gespeeld). Niks leuker dan met je 911 GT1 of 911 (993) Turbo over Monte Carlo te rijden en dan alle tegenstanders minstens één keer in te halen. 'k Heb Factory Driver nooit uitgespeeld, na een stuk of 10 missies kwam je daar op een 'Corsica-rit' uit waar ik altijd de weg op kwijtraakte.

4,5 sterren

De beste Need for Speed ooit. Sowieso een van de beste racegames voor de PC ooit.
Redelijk realistische besturing (voor een NFS game) en mooie auto's.
Wel jammer dat EA nooit zo'n game van een merk als Ferrari heeft gemaakt.

Imperial Figure
Hoe kun je dit spel online spelen, of is de online functie niet meer beschikbaar?

avatar van polopolo150
Toen ik mijn eerste Playstation kreeg, was dit het eerste spel dat ik kreeg (naast GTA II), en allebei waren geweldige spellen.

Ik heb leuke tijden met deze spel gehad, hoewel ik bijna niks snapte.

En dan vindt ik het ongelofelijk dat ik in latere Need for Speed's geen plezier in heb gehad..... Daarom dus een hoge cijfer.

avatar van WeZet
Een zeer realistische Need for Speed game. Gericht op Porsche en realisme-liefhebbers doorkruis je decennia aan Porsches welke steeds sneller en krachtiger worden. In het begin zal je dus met een bijna slakkengangetje racen, maar het geeft wel veel voldoening om je auto te 'upgraden'.

avatar van Griekse God.
Poeh, wat was deze stiekem toch erg verslavend! Een behoorlijk stuk diepgang voor een NFS-game, een lekker droge Factory Driver (welke klant wil nou een testrit waarin ie 300 over de snelweg knalt met politie achter zich aan) en een carriere-modus met een kleeeein foutje erin. Repareren en verkopen. Desondanks enorm vermaakt met deze game, leuke omgeving, leuk om de geschiedenis van Porsche te zien.

avatar van wolff
Als ~7 jarige knul die onder de indruk was van porsche, was een spel zoals dat natuurlijk genieten heel interessant, leerzam en leuk.

Autobahn
Laatste goede Need for Speed game, daarna hadden ze moeten stoppen met het maken van deze spellen. Need for Speed Hot Pursuit 2 was al een kopie van de eerste Hot Pursuit en het hele tunen wat later kwam is ook niks.

Autobahn schreef:

Daar kan ik me wel een beetje in vinden ook!

neo (crew)
In latere delen was dat tunen weliswaar ergerlijk, maar de mogelijkheden om dichterbij een meer realistische en meer intense (qua snelheid) ervaring te komen pleit wel erg in de richting van rechtvaardiging voor meer vervolgen. Gek genoeg waren een deel van de vervolgen eerder een stap terug dan een stap voorwaarts. Most Wanted combineert dat tunen met dat gevoel van werkelijke snelheid het beste. Hot Pursuit 2 is een vervolg dat op de meeste fronten een stap terugwaarts neemt.

Autobahn
centurion81 schreef:

Daar kan ik me wel een beetje in vinden ook!

Fijn dat ik daar niet de enige in ben! Ik ben het wel met Neo eens op zichzelf over wat hij zegt over een betere ervaring, maar ik vind het wel jammer dat ze de richting van tunen en straatraces op zijn gegaan. Ik kan me voorstellen dat hierdoor een heleboel mensen afhaakten. Ik vind het ook jammer als ik lees dat Underground en Most Wanted worden gezien als de beste Need for Speed delen, terwijl de oudere games juist de basis hebben gelegd voor die spellen.

neo (crew)
Most Wanted vind ik absoluut de beste, ondanks het tunen. De eerste Hot Pursuit volgt, maar tot op heden is het nog niet gelukt om de kracht van dat deel te combineren met de intensere ervaring die Most Wanted biedt. Ik ben geen liefhebber van remakes van games met vooral grafische verbeteringen, maar Hot Pursuit is een van de weinigen die zich hier uitstekend voor leent.

avatar van Duke Nukem
Autobahn schreef:

Ik heb NFS Hot Pursuit 2 voor de PS2, maar niet de eerste Hot Pursuit. Is het zowat een regelrechte kopie met precies dezelfde wagens en banen, of er wat losjes op gebaseerd?