Driver (1999)

PlayStation / PC / Macintosh / PlayStation Portable / PlayStation 3 / Apple iOS / PlayStation Vita
Racing / Action

Ontwikkeld door Reflections
Uitgegeven door Infogrames, Atari, GT, Ubisoft, MacSoft, Gameloft, Spike en Acer

Tanner gaat undercover als chauffeur voor een misdaadsyndicaat, om een grote zaak op te lossen. Eenmaal aangenomen als hun chauffeur moet hij onder andere de concurrentie uitschakelen, vluchtauto's besturen, mensen intimideren en de politie en andere criminelen ontwijken in vier steden, te weten Los Angeles, Miami, San Francisco en New York.

Bart Tönjann schreef:
Driver 4? Bedoel je Driver Parallel lines? Dt is namelijk de 4de Driver, en die is allang uit.

Zijn post is inderdaad niet helemaal duidelijk maar volgens mij heeft hij het al over een driver 5 ofzo.

avatar van paulisdik
Martijn schreef:

Is er al een nieuwe Driver aangekondigt?

avatar van Martijn
niet dat ik weet, hoop wel dat de nadruk nog meer op rijden op rijden komt te liggen

avatar van Bart Tönjann
Ja, Driver 1 was goed (IGN gaf het een 9.7). Driver 2 voegde ook een loopmogelijkheid toe, en daar kwamen de bugs en de slechte gameplay (IGN: 5). Driver 3 voegde er ook nog eens schiet mogelijkheden aan toe, en wederom slechte reviews en cijfers. Toch hadden de makers het lef er nóg een te maken, die weer iets meer gebasseerd was op rijden... De recensies werden beter, maar nog niet zo goed als deel 1. Conclusie: Schop loop en schietmogelijkheden keihard weg, maar specialiseer jullie (de makers) op keiharde race-actie. Driver is geen GTA.

Relax
Martijn schreef:

Nee hij heeft het over de ontwikkelaars van Parallel Lines.

Vond eigenlijk de movie editor van dit deel ook een van de leukste features, erg veel leuke details, blaadjes die uit bomen vallen, wieldoppen die nog een minuut door blijven rollen, zorgde voor leuke filmpjes.

Verder qua race-feeling dit verreweg de beste van de reeks, de vol-gas button voelde te gek. En de subgames waren ook leuk, zo lang mogelijk proberen te surviven met 20 cops achter je aan , veel plezier beleefd aan deze game.

Een Klassieker.

Vreselijk, ik zou het een 0,5* geven.....als ik het zou baseren op de meest frustrerende oefenmode in de parkeergarage vooraf die je uit MOEST spelen wil je aan de game zelf kunnen beginnen.
Ongelooflijk, wat heb ik gevloekt en getierd. Het is me geloof ik nooit gelukt, moest met een verandering in de bestanden dat doorkomen...

Maar de hoofdgame zelf was wel heel erg leuk. De stad was mooi, de actie was uitdagend en het speelde heel erg lekker. De reply's waren echt heel mooi om te zien. Grappig om terug te kijken.

Gelukkig heb ik nooit de vervolgen gespeeld, die schenen de moeite niet waard te zijn.

Ik zou de game eigenlijk een 4* willen geven maar hou het toch bij 3,5* omdat die vreselijke parkeergarage me echt heel erg dwars zat.

Die eerste stage in die ondergrondse garage was piece of cake.
Vrij goed spel voor zijn tijd.

gamer1985 schreef:
Die eerste stage in die ondergrondse garage was piece of cake.
Vrij goed spel voor zijn tijd.

Stoer, het rijbewijs behalen was zowat het lastigste gedeelte van het hele spel, tientallen keren overnieuw moeten proberen, en ik niet alleen, het hele internet stond vol berichten van mensen die het niet konden halen, en er werden patches gemaakt waarmee je die kon skippen.

Ik heb het hier dan over de Windows versie van het spel, weet niet welke jij gespeeld hebt maar de Playstation versie leek vele malen simpeler te zijn.

Was lastig de garage rondkomen met een stuurwieltje en met een toetsenbordje viel het al helemaal niet mee

Toch wel een vermakelijke game om te spelen.
Echt veel snapte ik niet van het verhaal, alleen dat je een agent bent en dat je op het laatst de president in veiligheid moet brengen.
Uiteraard wordt alles in stelling gebracht voor de politie achtervolgingen waar je genoeg mee te maken krijgt in dit spel.
Het racen zelf is erg goed gedaan. Om maar iets te noemen als je keihard door de bocht gaat, gaan je velgen eraf en daarnaast wordt het gevoel van snelheid goed uitgedrukt door opvliegende bladeren enz.

De graphics waren voor die tijd zeker wel goed te doen en de muziek, tja volgens mij zat er geen muziek in.

Maar de settings waren erg goed uitgekozen, met steden als: Los Angeles, Miami, San Francisco en New York. Ik heb echt genoten om in San Francisco te rijden met al die hobbels in de weg.

Trouwens over de eerste missie. Dit was zeker wel een uitdaging, maar na een paar keer goed proberen weet je zeker wel de juiste handelingen te verrichten.

Al met al toch wel 3, 5 sterren waard.

heel goed spel, in die tijd dachten we dat dit het begin ging zijn van een prachtige franchise. maar het is natuurlijk anders uitgedraaid

toch wel een geweldige spel ik heb hier zoveel tijd an besteed ik deed vroeger net alsof ik ziek was en toen de hele dag gespeeld

avatar van Robbert_Alberts
DRIVER!! wat heb ik die plat gespeeld zeg. ik denk dat ik em wel 25x heb uitgespeeld of in ieder geval 25x opnieuw begonnen.

wat zou het toch geweldig zijn als er een een DRIVER op de ps3 komt.

avatar van wolff
grappige game, heb het veel gespeelt

maar wat waren dei missies moeilijk!! :s

JVT
Robbert_Alberts schreef:

wat zou het toch geweldig zijn als er een een DRIVER op de ps3 komt.

Driver: San Francisco (2011)

driver: san francisco (26 maart 2011)

dit was echt een geweldige spel ik heb hem echt kapot gespeeld.
Het was vooral leuk als de politie achter je aan kwam.
daar deed ik het eigenlijk voor.

avatar van Duke Nukem
Toen ik een demo filmpje van dit spel had gezien, wou ik meteen het spel kopen. Het deed mij denken aan films zoals Bullitt met Steve McQueen. De jaren '70 stijl, die fantastische muziek, de prachtige Amerikaanse slee's, de politieachtervolgingen. Je kan door op de cirkel knop van je PS1 controller te duwen, zo lekker optrekken als een gek en door de bochten zwieren. De botsingen zijn erg heftig. Voor je het weet ligt je auto helemaal in de prak. Het kan frustrerend zijn als je middenin een achtervolging tegen een muur aanknalt en het duurt nogal lang voor je weer op weg bent. Dit spel was GTA voor in het creëren van een 3D open wereld ervaring. Het enige wat mij erg tegenstak is de moeilijkheidsgraad om het rijbewijs te behalen in die parkeergarage aan het begin van het spel.

avatar van Duke Nukem
Squall Lionheart schreef:
Oh ja, de movie editor was erg origineel. Daar heb ik mij uren mee zoet gehouden.