Driver (1999)

PlayStation / PC / Macintosh / PlayStation Portable / PlayStation 3 / Apple iOS / PlayStation Vita
Racing / Action

Ontwikkeld door Reflections
Uitgegeven door Infogrames, Atari, GT, Ubisoft, MacSoft, Gameloft, Spike en Acer

Tanner gaat undercover als chauffeur voor een misdaadsyndicaat, om een grote zaak op te lossen. Eenmaal aangenomen als hun chauffeur moet hij onder andere de concurrentie uitschakelen, vluchtauto's besturen, mensen intimideren en de politie en andere criminelen ontwijken in vier steden, te weten Los Angeles, Miami, San Francisco en New York.

avatar van Bacon
Voor z'n tijd een erg goeie game.
Gewoon met gierende banden rond karren vond ik eigenlijk nog het leukste aan het spel.

avatar van sxesven
Dreef wat mij betreft toch net iets teveel op goede intenties. Heb me er hier en daar wel goed mee vermaakt, maar was toch te gebrekig om diepe indruk te maken. Was er ook snel op uitgekeken eigenlijk. Krappe voldoende. 3*

Kos
Heerlijk om achterover te liggen op je bankje en een beetje rond te racen en missies te spelen. (meteen ook de reden waarom ik achter een PC spelen klote vind).

Ik vond het maar een vervelend spel. Vooral dat de politie zelfs als je al door rood reed achter je aan kwam irriteerde me mateloos. Ook de besturing liet te wensen over en de missies vond ik niet zo heel erg interessant. Maar goed, ik ben dan ook niet zo'n racefan. Het kan ook schelen dat ik dit spel pas speelde na GTA III en er misschien iets teveel van verwachtte.

BoordAppel schreef:
Ook de besturing liet te wensen over
Niet als je het kunt .

neo (crew)
Buiten wat demo's op de Playstation ken ik het spel niet, maar inderdaad de besturing is erg slecht. Maakte een indruk als een niemandsdalletje kopie van Hot Pursuit met wat elementenvan GTA.

avatar van Iron Rose
Vond de besturing juist wel heel goed. Dit deel was ook gelijk het enige hoogtepunt in de serie.

avatar van gemaster
Dit was wel de beste Driver ja. Heerlijke game om zoals Kos zegt lekker een eindje rond te rijden. De besturing vond ik helemaal niet slecht. Het enige irritante was dat je hier weer zo'n soort rijbewijs moest halen, net als bij Gran Turismo. Verschrikkelijk.

Deel 2 had dan weer een ongelooflijk leuke multiplayer mode, maar daar hebben we het daar wel over.

4 sterren voor Driver.

avatar van Status Seeker
In die tijd een mijlpaal. Alleen voor dat rijbewijs heb ik flink moeten zweten, maar de achtervolgingen zijn heerlijk. Helaas is er nooit een goed vervolg op gekomen en bleek het toch wel een beperking te zijn dat je niet buiten je auto kwam. 4*

avatar van HiLL
Uiterst tegenvallend spel. Lelijke graphics en waardeloze besturing.

avatar van paulisdik
Ik heb dit spel met een andere hoes,
dit is toch niet de Nederlandse officiele hoes?

avatar van paulisdik

Yep, dat is de hoes die ik heb , ik dacht altijd dat dat de officiele hoes was de hoes die hier staat heb ik nog nooit gezien.

avatar van kArIzMa_TuRk
Heb hier vaak in San Francisco gereden! mooie plek, mooie brug daar! Muziek is uit de jaren 70/80 leuke sfeer ook! En elke keer als je iets ergs heb gedaan komt de politie achter je aan (is normaal ), maar dat wordt irritant. 3*

avatar van waxs
Zowel op de Playstation als op de PC vaak gespeeld, fantastisch om dan een perfecte rit neer te zetten en de politie af te schudden, erg simpel, maar wel erg effectieve gameplay. Het spel zag er prachtig uit voor die tijd, vooral dat veld waarin je begint in die Parkeer Garage vond ik erg leuk.

avatar van martinstegenga
Is wel een vermakelijke game, maar niet echt veel bijzonders.
Voor mij een 3 Sterren game

Verbazingwekkend veel negatieve reacties hier over Driver. Ik heb het zelf toch altijd een heerlijk spel gevonden met leuke opdrachten, prima besturing en geweldige achtervolgingen. In mijn ogen dus zeker een goed vermakelijk spel.

avatar van tomthumb
Dat van die waardeloze besturing kan ik ook niet helemaal volgen. Je kon die auto juist zo lekker de -altijd haakse - bochten om smijten. En ook heerlijk om de juut op een tegenligger te laten crashen.

avatar van Ravenstein
Hier heb ik toch wel veel plezier mee gehad.
De graphics waren inderdaad niet van de beste mee, maar de game had wel een lekker ruw randje dat ik zeker kon smaken.

Deel 2 vond ik tegenvallen want voegde weinig toe aan het concept en Driv3r, dat superb beloofde te zijn, was zelfs nog een grotere tegenvaller.

gta
dees spel sucks

avatar van Bart Tönjann
Ik heb jaren geprobeerd de eerste missie te halen! Maar best vermakelijk spelletje, beter dan Driver 2. De optie om Tanner uit te laten stappen was gewoon fout.

avatar van Foetsj_NL
Jaren ? Geweldig spel , coole achtervolgingen met de politie. Speelde het altijd met een stuurtje en als jongetje van 5 was dat natuurlijk geweldig ! Voor die tijd ook super graphics zoals ik me nog kan herinneren !

4 *

leuke muziek overigens.. kan je ook draaien in je cd speler

Relax
Ik weet echt niet wat ik hierbij moest denken.
De missies waren geen reet aan, maar wat wel geweldige was was de freeroam in je simpele auto vanaf 1st Person perspectief.

Toch viel ik later inslaap, hierbij een wel gepaste 2,5*, totaal geen jeugdsentiment.

avatar van Raymond
Geweldig leuk spel, leuke achtervolgingen met de politie door San Francisco.
4,5 *
Het spel Driver is gebasseerd op de speelfilm the Driver uit 1978 met Ryan O'Neal en Bruce Dern, ook een heel goede film overigens met mooie achtervolgingen.....

Ik heb ook nog Driver3 (Driv3r) gedaan, maar die viel wel heel zwaar tegen

avatar van sinterklaas
Dit spel heb ik vroeger helemaal grijsgespeelt. Nu vind ik er niet veel meer aan. 3

avatar van WeZet
Goed egame voor zijn tijd, alleen de instapdrempel was duidelijk te hoog. OVer de GFX nisk dan lof, want we waren toen wel midner gewend.

Driv3r (Driver 3) is uiteindelijke een ramp van een game geworden, laten we hopen dat de ontwikelaar van Driver 4 een betere game maken, desnoods stelt de uitgever een nieuwe ontwikkelaar aan!

avatar van Bart Tönjann
Driver 4? Bedoel je Driver Parallel lines? Dt is namelijk de 4de Driver, en die is allang uit.