Vinyl: Goddess From Mars (1995)

Ontwikkeld door Six Pound
Uitgegeven door Union Logic

Het is het jaar 200 miljard. Een klein ruimteschip met daarin Vinyl, de Godin van Mars verplaatst zich snel over de Melkweg. Een meteorietenregen zorgt er echter voor dat het schip wordt overspoeld met rotsen en puin. Zwaar beschadigd door dit kosmische onweer, kan Vinyl zich het beste uit haar schip werpen en het laten neerstorten op de vreemde planeet waarboven ze zich bevinden. Het is aan de mooie godin om haar schip te vinden, te herstellen én haar bezittingen te vinden voordat het te laat is.

Mooi uitgewerkt platformspel, het deed me altijd een beetje denken alsof het de opvolger was van Jill of the Jungle. De muziek was ook wel goed te pruimen. Alleen de tegenstanders waren af en toe een beetje veel van hetzelfde.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Je kreeg destijds bij een aanschaf een poster van dat model die daar linksboven op de hoes staat. Haar gezicht zit ook nog in de game verwerkt.