Need for Speed lll: Hot Pursuit (1998)

PC / PlayStation
Racing

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

In deze Need for Speed versie is een Hot Pursuit-mode toegevoegd aan het spel. Daarin kan de speler proberen om aan de politie te ontsnappen, of zelf agent spelen en snelheidsduivels arresteren. De meeste wagens en banen zijn beschikbaar bij het begin van het spel. Het doel is om een beloning beschikbaar te maken door races te winnen.

avatar van Manny Calavera
Dit was in mijn ogen de leukste NFS game.
Je kon als politie spelen en dat was leuk. Spijkermatten neergooien en lachen. Maar ook de achtervolgingen als speler door de politie waren erg leuk.
De parcoursen waren leuk en uitdagend en belangrijker, ze waren niet zoals in de nieuwe NFS games steeds 's nachts. Ik vind de laatste paar jaar NFS echt bagger. Al dat gangster gedoe en auto pimpen en midden in de nacht karren...niet mijn ding. Geef mij maar NFS 2 en 3. Die vond ik echt leuk.
Ik herinner me ook dat dit spel op mijn pc een bug had dat ie regelmatig vastliep. Daarom heb ik er niet alleen goede herinneringen aan.
Toch, 3,5*